ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی توانایی پاسخگویی به تقاضاهای موجود برای سنسور دوربین IMX214 را ندارد

سنسور IMX214 از جمله سنسورهای تصویربرداری به حساب می آید که در بین تلفن های هوشمند بسیار محبوب است و بدل به استانداردی طلایی در محصولات میان رده گشته. این دوربین ها در اسمارت فون های متعددی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

سنسور IMX214 از جمله سنسورهای تصویربرداری به حساب می آید که در بین تلفن های هوشمند بسیار محبوب است و بدل به استانداردی طلایی در محصولات میان رده گشته.

این دوربین ها در اسمارت فون های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند و به خاطر گشودگی دهانه لنز f/2.0 و تصاویر واضح و شفافی که تهیه می نمایند کاملاً شناخته شده هستند و البته از جمله موبایل های مهمی که از آنها بهره برده اند می توان به وان پلاس وان و نکسوس ۶ اشاره نمود.

اما اکنون شرایط به گونه ای شده که ظاهراً کمپانی ژاپنی تولید کننده سنسورهای یاد شده یعنی سونی، در پاسخ به تقاضاهای شرکت های مختلف در مورد IMX214 با مشکل مواجه گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهراً مسئله از آنجایی شروع شده که سونی تصمیم گرفته قیمت سنسور مورد بحث را تا حد زیادی کاهش دهد و از این طریق حواس تولید کنندگان گوناگون را معطوف آن نماید.

حالا به نظر می آید این استراتژی غول تکنولوژی ژاپنی بسیار بیشتر و بهتر از آنچه انتظار می رفته عمل نموده و شرکت های بسیاری خواهان تهیه سنسور IMX214 شده اند و کار به جایی رسیده که طبق گزارش های موجود سونی می گوید تنها توان پاسخگویی ۵۰ درصد از تقاضاهای بازار را دارد.

در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشند فعالان عرصه تولید موبایل دو راه حل پیش رو خواهند داشت، آنها یا باید زمان عرضه محصولات شان به بازار را عقب بیاندازند و یا اینکه به سراغ گزینه های جایگزینی همانند سنسورهای تولیدی سامسونگ و یا Omnivision بروند.

همانطوری که اشاره شد هنوز صحت گزارش های مذکور قطعی نیست، ولی کمی قبل، Elphone، کمپانی که تلاش دارد موبایلی با عنوان Pioneer P7000 را به کاربران عرضه نماید اعلام کرد به دلیل کمبود قطعه مجبور گشته از سنسورهای دوربینی به غیر از آنچه قبلاً وعده داده بود استفاده نماید و بر طبق شواهد ظاهراً اتخاذ این راهکار باز می گردد به عدم توانایی سونی در پاسخ به نیاز بازار.

باید منتظر ماند و دید آیا واقعا کمپانی ژاپنی در تامین سنسورهای دوربین IMX214 با مشکل مواجه گشته یا خیر و در صورت درست بودن این مسئله تاثیرش بر مصرف کنندگان چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • abas
    abas | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پولي نداره بدبخت مثه سامي سرمايه گذاري كنه

  • mm98
    mm98 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حالا یه بخش خوب بود اونم به مشکل خورد.:|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی