ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به زودی محتوای وب سایت ها را تحت عنوان «مقالات فوری» میزبانی خواهد کرد

وال استریت ژورنال خبر می دهد که به زودی و شاید تا انتهای ماه May، شاهد این مسئله باشیم که تمام مقالات و ویدیوهای Buzzfeed، National Geographic و The New York Times در خود فیسبوک بارگذاری و نگهداری شوند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

وال استریت ژورنال خبر می دهد که به زودی و شاید تا انتهای ماه May، شاهد این مسئله باشیم که تمام مقالات و ویدیوهای Buzzfeed، National Geographic و The New York Times در خود فیسبوک بارگذاری و نگهداری شوند.

این قابلیت جدید «Instant Articles - مقالات فوری» نام دارد و فیسبوک دست کم از ماه مارس در حال کار بر روی آن بوده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

فیسبوک در کنار میزبانی از مقالات این ناشران، به آنها پلن های تبلیغاتی بسیار خوبی را نیز پیشنهاد می کند که درآمد بالایی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد؛ چنین پلن هایی البته به این منظور تنظیم گشته اند که وب سایت های مذکور و سایر ناشران را به استفاده از برنامه های فیسبوک اغوا کنند. در یکی از پلن ها، شرایط اینگونه خواهد بود که ناشران ۱۰۰ درصد درآمد حاصل گشته از تبلیغات خود را نگه داشته (فیسبوک بابت نمایش آنها سهمی نخواهد داشت) و از طرف دیگر ۷۰ درصد از درآمد از تبلیغات نمایش داده شده ی خود فیسبوک نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

با چنین شرایطی، شاید تصور کنید که کار مارک زاکربرگ چندان منطقی به نظر نمی رسد اما نکته اینجاست که فیسبوک، به دنبال درآمدزایی از میزبانی مقالات سایر ناشران نیست؛ پلن مورد بحث صرفا تاکتیکی است که مدت زمان حضور کاربران در فیسبوک را افزایش دهد.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بر این باور است که کاربران ترجیح می دهند خبرها و مقالات، همچنین ویدیوها را در فیدخبری فیسبوک مطالعه نمایند تا اینکه لینکی که در فید آمده را باز کرده و سپس به سایت اصلی رفته و در آنجا ابتدا با فضای آن سایت آشنا شده و در نهایت مقاله ای را مطالعه نمایند. فیسبوک همچنین اذعان داشته که باز کردن هر لینک در صفحه ای جداگانه دست کم هشت ثانیه وقت کاربران را خواهد گرفت.

در حالی که فیسبوک این پیشنهاد اغواکننده را ارائه داده، گفته می شود بسیاری از ناشران (یا همان وب سایت های بزرگ و پر بازدید) علاقه ای به این پیشنهاد ندارد. با قبول این پیشنهاد، در اصل آنها تمام اختیار محتوای مقاله های خود را در دست فیسبوک قرار می دهند و از طرفی، دیگر به برخی اطلاعات پایه ای کاربران نیز دسترسی نخواهند داشت. در هر صورت WSJ گزارش می دهد که فیسبوک هنوز نتوانسته به شکل کامل رضایت سه وب سایت یاد شده را به دست آورد، در نتیجه می توان انتظار داشت شروع به کار «مقالات فوری»، با اندکی تاخیر مواجه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یحیی
    یحیی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    متاسفانه منم حجم ندارم....

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ایول اگه اجرا بشه خیلی خوب می شه چیزی که فیسبوک رو با بقیه جدا کرده همین فکرای عالی و خوبشه / 5 ساعت دیگه تا کنفرانس Microsoft ignite که طی 4 روز برگزار می شه و در مورد شرکت ها صحبت می شه ، مدیر مایکروسافت research و مدیر اسکایپ و جو بلفیوره و نادلا و ... هم حضور دارن می تونید به صورت زنده از Chanel 9 ببینید

    • محسن
      محسن | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      کاش حجم داشتم :(

مطالب پیشنهادی