ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزاری که با راه رفتن نیروی مورد نیاز یک قلب مصنوعی را تامین می کند

اگر از قلب مصنوعی استفاده میکنید شاید در آینده روزی فرا برسد که برای زنده ماندن مجبور گردید پیاده روی های طولانی داشته باشید؛ البته نه به قصد ورزش و حفظ سلامتی، بلکه برای تامین نیروی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

اگر از قلب مصنوعی استفاده میکنید شاید در آینده روزی فرا برسد که برای زنده ماندن مجبور گردید پیاده روی های طولانی داشته باشید؛ البته نه به قصد ورزش و حفظ سلامتی، بلکه برای تامین نیروی مورد نیاز ارگان مصنوعی داخل بدنتان.

گروهی از دانشجویان دانشگاه رایس که خود را Farmers یا «کشاورزان» می نامند در حال توسعه ی دیوایسی هستند که میتواند پس از تامین انرژی، آن را جهت استفاده توسط قلب مصنوعی به داخل بدن ارسال کند. این محصول چیست و چگونه کار می کند؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دستگاه مذکور از یک آتل پزشکی دستکاری شده تشکیل گشته که یک موتور به بخش مفصلی آن افزوده اند تا هر زمان که کاربر زانوی خود را خم کرد از طریق نانوژنراتور هایش به تولید انرژی بپردازد.

تلاش برای ساخت این محصول سالهای طولانیست که ادامه دارد، در نتیجه ۳ بار دانشجویان جدید جای گروه پیشین را گرفتند تا دستگاه فعلی و همچنین نمونه ی اولیه ای که قبلا برای همین منظور ساخته شده بود به سرانجام برسند.

البته نمونه ساخته شده در گذشته که آن هم میتوانست از طریق راه رفتن نیرو تولید کند به شکل آتل نبود، بلکه شامل کفشی میشد که به بخش زیرین آن قطعه ای پدالی شکل اضافه کرده بودند.

به گفته ی گروه Farmers سبک و راحت تر کردن این آتل برای پوشیدن چالش واقعا مشکلی بوده و در حال حاضر آزمایش کننده ی اصلی محصول پروژه، دستگاه فعلی را برای پوشیدن در مقاطع طولانی به اندازه کافی راحت میداند، پس می توان نتیجه گرفت آنها از مصاف با چالش فوق تا حد زیادی سربلند بیرون آمده اند.

ضمنا گروه یاد شده در اوایل سال ۲۰۱۵ موفق گشتند بخشی به دستگاه خود بیافزایند که قادر است انرژی تولیدی را به شکل الکتریسیته داخل باتری لیتیوم-یونی اش ذخیره کند.

شاید به درستی حدس زده باشید که این محصول هنوز به سطحی نرسیده که بتوان با اطمینان تامین انرژی عضو های مصنوعی تولید شده در صنعت پزشکی را بر عهده اش گذاشت، اما گروه «کشاورزان» امید زیادی دارند در آینده ی نه چندان دور نمونه های بعدی حاصل از تحقیقات، که از آزمایشگاه همکاران آنها بیرون خواهند آمد، تامین انرژی قلب مصنوعی و ارسال آن به شکل بی سیم به داخل بدن را با آسودگی خاطر و به سادگی امکان پذیر نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واقعا اگه بتونن به صورت بی سیم انرژی منتقل کنند واقعا عالی میشه و دیگه نیازی نیست بعد از چند مدتی کسی که قلب مصنوعی استفاده می کنه به مراکز تخصصی جهت شارژ قلب مراجعه کنه

  • Sajed
    Sajed | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان کسی اینجا سرفیس پرو 3 داره؟ میخام چنتا سوال ازش بپرسم

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مرسی از دوستانی هم که این کارها رو می کنن / بیشتر اطمینان پیدا می کنم که دارم توی مسیر درستی حرکت می کنم
    https://onedrive.live.com/redir?resid=32B56DF57204AFA4!358909&authkey=!AOtMzi0EQRJI2cM&v=3&ithint=photo%2cpng

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    می گم دیجیاتو جان نمی خوای این دیوونه رو از من جدا کنی ، من موندم سیستم دیجیاتو چه جوریه که اسمش هیچ فرقی نمی کنه
    http://digiato.com/user-profile/?uid=28783

مطالب پیشنهادی