ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان امکان پذیر شد

گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

گذراندن دوران سربازی برای فارغ التحصیلان پسر یکی از دغدغه های بسیار مهم محسوب می شود و این مساله مخصوصا برای افرادی که در کنار تحصیل خود در شرکت های خصوصی، کار کرده اند نیز اهمیت بیشتری دارد.

فارغ التحصیلان دانشگاه ها معمولا دوست دارند در رشته خود، دوره سربازی را سپری نمایند تا در مسیر خدمت به کشور از علوم و استعدادشان استفاده مناسب شود.

خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم که به تازگی تسهیلاتی برای دانش آموختگان و افراد متخصص مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان به منظور گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه سربازی در نظر گرفته شده است.

به موجب تعاملات انجام شده میان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بنیاد ملی نخبگان، مشمولان نظام وظیفه سربازی قادر خواهند بود دوره خدمت خود را در یکی از شرکت های دانش بنیان بگذرانند.

برای اطلاع از چند و چون کار در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

این تسهیلات به صورت پروژه های تخصصی و تحقیقاتی است که به مدت یک سال افراد متخصص مشمول خدمت نظام وظیفه را قادر می سازد تا به جای دوره سربازی در خدمت شرکت های دانش بنیان بوده و فعالیت کنند. به موجب این توافقات مقرر شده تا بنیاد ملی نخبگان حقوق یک ساله این افراد را نیز تقبل کند.

علاقمندان واجد شرایط پس از کسب تاییدیه از بنیاد ملی نخبگان، به دفتر نخبگان نیروهای مسلح استان محل زندگیشان معرفی می شوند، تا خدمت سربازی آنها در شرکت های دانش بنیان طی شود.

همچنین مقرر گردید تا در راستای ایجاد انگیزه برای بازگشت دانش آموختگان و متخصصان ایرانی به کشور، امکان استخدام این افراد در شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

دانش آموختگان و متخصصان ایرانی حاضر در کشورهای دیگر،  می توانند با وارد کردن نام و رشته تحصیلی خود در سایت بنیاد ملی نخبگان درخواست شان را برای همکاری با شرکت های دانش بنیان فعال در کشور اعلام و ثبت کنند تا رسیدگی های لازم از سوی نهادهای مربوطه صورت پذیرد.

از سوی دیگر، شرکت های دانش بنیان نیز می توانند با اعلام نیازمندی های خود در حوزه های تخصصی مورد نظرشان نسبت به جذب متخصصان و دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور فراخوان بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Ghadr Alipour
    Ghadr Alipour | ۳ تیر ۱۳۹۴

    سلام .من لیسانس معماری دارم میتونم در این شرکت ثبت نام کنم وبه عنوان سربازی مشغول شم

  • ali
    ali | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مثل یه مرد میرم سربازی دوسال هدر میدم ..میام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی