ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های رایگان اندرویدی، اطلاعات شخصی کاربرانشان را جمع آوری می کنند

پژوهشگران حوزه امنیت مجله نقد فناوری دانشگاه MIT پس از بررسی پلی استور گوگل (یا همان فروشگاه مجازی اصلی برای دریافت اپلیکیشن های اندرویدی) به یافته های ناخوشایندی دست پیدا کردند. به خوبی می دانیم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

پژوهشگران حوزه امنیت مجله نقد فناوری دانشگاه MIT پس از بررسی پلی استور گوگل (یا همان فروشگاه مجازی اصلی برای دریافت اپلیکیشن های اندرویدی) به یافته های ناخوشایندی دست پیدا کردند.

به خوبی می دانیم که اپل با سخت گیری هر چه تمام تر بر اپ استور و محتوی آن نظارت می کند و این در حالی است که گوگل رویکردی عکس این را برای تایید اپلیکیشن های یاد شده اتخاذ نموده.

همین مساله می تواند باعث راه یافتن هزاران اپلیکیشن مخرب به پلی استور گوگل شود و این موضوعی است که پژوهشگران دانشگاه MIT در جریان بررسی های خود به آن پی بردند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تیم تحقیقاتی تصمیم گرفتند که حدود 200 عدد اپلیکیشن رایگان را از تمامی 25 گروه مختلف تعریف شده در پلی استور دانلود نمایند. در مرحله بعد، آنها هر یک از موارد دانلود شده را روی یک دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S3 سامسونگ با اندروید 4.1.2 اجرا کردند و آن را به گونه ای تنظیم کرده بودند که هر گونه ترافیک اینترنتی را از داخل سرورشان عبور دهد.

به این ترتیب، هر URL یا وبسایتی که اپلیکیشن به آن دسترسی پیدا می کرد برای آنها مشخص می شد. در مرحله بعد، کارشناسان امنیتی، URLهای ثبت شده را با لیستی از وبسایت های مرتبط با تبلیغات و سامانه های رهگیری کاربران مقایسه نمودند.

در جریان این بررسی ها مشخص شده که 2000 اپلیکیشن یاد شده به 2500 URL متصل اند و این در حالی است که اغلب آنها تنها به تعداد محدودی URL بیرونی مرتبط بودند و روی هم رفته 10 درصد از آنها به 500 (یا تعداد بیشتری) URL متصل گردیده بودند.

اما این تیم تحقیقاتی صرفا به روشن کردن مشکل بسنده نکرده و در نظر دارد که یک اپلیکیشن اندرویدی برای مقابله با این مشکل را ارائه نماید.

اپلیکیشن مذکور NoSuchApp نام دارد و قرار است که ترافیک خروجی از موبایل کاربران را تحت نظر بگیرد و مشخص نماید که اپلیکیشن های آن دقیقا به کدام وبسایت ها سر زده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • pooli
    pooli | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سوپر مارکت همراه


    Www.lams24.com

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی خوبه. درضمن اگه یه ابزار حرفه ای تری برای کنترل ترافیک های موبایلمون وجود داشته باشه خیلی بهتر هم میشه. چیزی شبیه wireshark

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی