ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی قاب برای آیفون که از امواج رادیویی سرگردان برای شارژ آن استفاده می کند

آنطور که دکتر راب لی موسس Nikola Labs می گوید در حدود 97 درصد از میزان انرژی مصرفی تلفن های هوشمند برای انتقال داده و برقراری تماس های صوتی با استفاده از فرکانس های رادیویی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

آنطور که دکتر راب لی موسس Nikola Labs می گوید در حدود 97 درصد از میزان انرژی مصرفی تلفن های هوشمند برای انتقال داده و برقراری تماس های صوتی با استفاده از فرکانس های رادیویی به هدر می رود.

از همین رو، استارتاپ دکتر لی که در اوهایو استقرار یافته بر آن شده تا راهی برای جلوگیری از هدر رفتن این انرژی پیدا کند و مدعی شده که با استفاده از یک قاب 99 دلاری که برای آیفون ساخته می تواند این انرژی را مهار نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برخلاف راهکارهایی نظیر سیستم انتقال برق فراصوت که توسط شرکتی به نام uBeam ارائه شده و توانست 13 میلیون را برای تولید انبوه آن جمع آوری کند، برای استفاده از این قاب نیاز به هیچگونه فرستنده ای که لازم باشد در محدوده اش قرار بگیرید، وجود ندارد.

نتیجه قابی می شود که به صورت آرام و بی صدا انرژی به هدر رفته آیفون شما را دریافت کرده و از آن برای شارژ مجددش استفاده می کند.

برخی با شنیدن این خبر تصور می کنند که می توانند آیفون خود را در حالی که هیچ شارژی ندارد در آن قرار دهند و آن را به طور کامل شارژ نمایند. اما در حقیقت، آنتن و مدار اصلاح کننده تبدیل برق مستقیمی که در واقع همان بخش سحرآمیز ماجرا را تشکیل می دهند، تنها قادرند عمر باتری یک آیفون را تا 30 درصد افزایش دهند و باید بگوییم که این کار بیش از اندازه کند انجام می شود.

اما نکته مثبت در این رابطه آن است که قاب مورد بحث از فرایندی انفعالی برای این منظور استفاده می کند و این فرایند تا زمانی ادامه می یابد که قاب به موبایل متصل شده باشد و به همین دلیل باتری دستگاه از لحاظ نظری باید به شکل آرام تری خالی شود.

این قاب فاقد باتری یا خازن هایی است که بتوانند بخشی از انرژی دریافت شده را در خود ذخیره نمایند و به همین دلیل، کوچک تر از قاب های شرکت Mophie به نظر می آید.

nikola2

دکتر لی پیشتر ریاست دانشکده مهندسی کامپیوتر و برق ایالت اوهایو را بر عهده داشته و همین مساله تا حدودی اعتبار قاب ساخته شده را بالا می برد.

این قاب مستقیما از دپارتمان مهندسی ایالت اوهایو سربر آورده و آزمایشگاه های نیکلا مجوزی را از این دانشگاه دریافت کرده تا آن را به یک کلای تجاری تبدیل کنند و به صورت انحصاری تولید نمایند.

تیم سازنده این قاب، یک نمونه نمایشی از آن را به یک ولت سنج متصل نمودند و سپس دریافتند زمانی که قاب در مجاورت روترهای وای فای قدیمی Linksys قرار می گیرد، نوسانات برقی در آن ایجاد می شود.

نمی شود با قطعیت گفت که آیا این قاب می تواند راهکار مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مورد استفاده تلفن های هوشمند باشد یا خیر، با این همه، براساس آزمایشات صورت گرفته روی آن روشن شد که شانس تجاری شدنش بسیار پایین است.

در هر صورت شرکت سازنده هم اکنون خود را برای رونمایی رسمی این محصول در ماه آینده آماده می کند و وعده داده که علاقمندان را با مشخصات سخت افزاری این قاب که احتمال تولید انبوهش هم بسیار کم است، آشنا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رئوفف
    رئوفف | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    راست ميگي من شايد 20 تا مغازه رو تو شيراز گشتم تا پيدا كردم

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یکی از چیزهایی که باعث میشه برند اپل به اینجا برسه همین ابزار جانبی باحالشه من یه بک کاور برا زد 3 کامپکت میخواستم هرجا گشتم نبود

  • آرش
    آرش | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تنها مشکل امروزی اسمارت فون ها فقط و فقط باتریه


    یه کاری بکنید بابا

    • MOHADESE
      MOHADESE | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

      حالا حتما رسیدگی میکنم تو خودتو ناراحت نکن

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اینطور که پیش میره کم کم باید نوآوری های جالبی رو درباره شارژ کردن باتری مشاهده کنیم

مطالب پیشنهادی