ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک؛ خریداری که برای استفاده از سرویس Here نوکیا عجله دارد

اینکه چه فرد یا نهادی عاقبت سرویس Here Maps را از نوکیا خریداری می کند، مساله ایست که هنوز مشخص نشده با این حال ظواهر امر اینطور نشان می دهد که فیسبوک بی صبرانه منتظر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اینکه چه فرد یا نهادی عاقبت سرویس Here Maps را از نوکیا خریداری می کند، مساله ایست که هنوز مشخص نشده با این حال ظواهر امر اینطور نشان می دهد که فیسبوک بی صبرانه منتظر عقد قرارداد برای خرید سرویس مذکور از دارنده فنلاندی اش است.

براساس گزارش سایت TechCrunch، فیسبوک پیشتر قراردادی را در این رابطه به امضا رسانده و استفاده از Here Maps را روی نسخه موبایلی سایت خود و همچنین مسنجر فیسبوک و اینستاگرام آغاز کرده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر این، فیسبوک ظاهرا از قابلیت ژئوتگینگ سرویس مذکور نیز بهره گرفته تا امکان تشخیص و برچسب گذاری مناطق مختلف جغرافیایی به تصویر کشیده شده در عکس ها را برای کاربرانش فراهم نماید.

این شرکت اظهار داشته که به لطف این تغییر «کنترل و انعطاف پذیری بیشتری برای ارائه تجربه ای پایدار از سرویس مپس» در اختیارش قرار خواهد گرفت.

براساس جدیدترین گزارش بلومبرگ، نوکیا حدودا از یک ماه پیش فعالیت برای فروش سرویس Here خود را آغاز کرده. گفتنی است که این شرکت در سال 2008 میلادی، با صرف هزینه ای 8.1 میلیارد دلاری این سرویس را خریداری کرد که متاسفانه هیچ سودی هم برای آن در بر نداشت.

در هر صورت، سرویس مورد بحث هم اکنون پایگاه داده ای عظیمی از مناطق جغرافیایی و اطلاعات کسب و کارها را در بر دارد و می تواند برای شرکتی مانند فیسبوک بسیار جذاب باشد.

نوکیا همچنین اظهار داشته که فروش سایت مذکور را به شرکت های دیگری نظیر اپل، آمازون، Bbaidu، Sirius XM و حتی کمپانی های خودروساز آلمانی بررسی می کند.

البته مشخص نیست که در صورت فروخته شدن سرویس Here به یکی از این کمپانی ها، چه بر سر فیسبوک خواهد آمد و این مساله ایست که صرفا با گذشت زمان مشخص می گردد.

از آن سو، این شرکت فنلاندی روی موضوع مهم دیگری نیز تمرکز دارد؛ تقریبا یک سال از عقد قرارداد این کمپانی برای فروش کسب و مار موبایلش به مایکروسافت می گذرد و اخیرا، شرکت مذکور توافق کرده که 16.6 میلیارد دلار را صرف خرید آلکاتل نماید که در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی فعالیت می کند و قرارداد نهایی آن در نیمه نخست امسال به امضا خواهد رسید.

با انتشار این خبر روشن شد که نوکیا احتمالا در نظر دارد به کسب و کار سابقش یعنی تولید تلفن های همراه باز گردد و همین امر، موضوع فروش سرویس Maps آن را بیش از پیش جالب می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این برنامه here دو تا مشکل توی ایران داره.
    1- اسامی فارسی روی نقشه ها با "ي" و "ك" عربی نامگذاری شده اند در صورتیکه کیبورد فارسی گوشی "ی" و "ک" فارسی داره و برای جستجوی فارسی به مشکل برمیخوره
    2- زبان برنامه را نمیتوان تغییر داد و زبان علائم روی نقشه را با زبان گوشی تطبیق میده. برای افرادی که دوست ندارن زبان گوشی را روی فارسی بذارن، به فینگلیش نشون داده میشه.
    این دوتا مشکل از زمانی که اسمش ovi map نوکیا بود وجود داشت، بارها هم به نوکیای خدا بیامرز اعلام کردیم، عمل نکرد.....

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کاش خود مایکروسافت میخرید بعد با مپ خودش ترکیبش میکرد میشد بهترین مپ خداییش

  • hooman
    hooman | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اميدوارم اپل خريدار نهايي باشه ،
    آخه فيسبوك واسه چشه ؟!
    خب رو نقشه گوگل مانور بده .
    مسير يابي اپليكيشن here تو ايران خيلي خوب كار ميكنه اگه اپل تصاحبش كنه عالي ميشه واسه iOS

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نوکیا که از دم داره میفروشه، کم مونده فرش زیر پاشو بفروشه.

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه دست اپل بیفته بهتره چون با منابعی که داره میتونه بهترش کنه و یه رقیب خوب واس گوگل درست بشه

    این گوگل هم یه کم باید بجنبه خیلی وقته ساکته و داره درجا میزنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی