ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج مسابقه Digi Awards توسط دیجی کالا اعلام شد

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چندی پیش، اقدام به برگزاری مسابقه نظرسنجی برای انتخاب برترین کالاهای دیجیتال و حوزه ICT سال 1393 توسط کاربران کرد. این مسابقه که Digi Awards نام داشت، هفته گذشته پایان یافت. ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چندی پیش، اقدام به برگزاری مسابقه نظرسنجی برای انتخاب برترین کالاهای دیجیتال و حوزه ICT سال 1393 توسط کاربران کرد. این مسابقه که Digi Awards نام داشت، هفته گذشته پایان یافت.

امروز این سایت نتایج مسابقه دیجی اورادز را اعلام کرد تا شرکت کنندگان و کارشناسان در جریان علایق کاربران قرار گیرند. بنا به اعلام روابط عمومی دیجی کالا، در این مسابقه حدود 40 هزار کاربر شرکت کرده و نظر خود را در بخش های مختلف اعلام نمودند.

گفتنی است که دیجی اواردز در 12 بخش مختلف برگزار شد و در آن کاربران از بین محصولات، شرکت ها، چهره ها و خبرهای مهم سال 93 به انتخاب گزینه مورد پسند خود پرداختند.

هر چند که در برخی از بخش های این مسابقه نظرات را می شد از قبل حدس زد اما قسمت هایی از آن برنده های جالبی داشت. دیجیاتو در ادامه به معرفی برنده های این مسابقه می پردازد. با ما همراه باشید.

برترین بازی ویدئویی سال: فیفا 15

maxresdefault

محصول کمپانی EA Sports از دهه 90 میلادی همیشه نظر علاقه مندان به گیم و فوتبال را به خود جلب کرده است. هر چند که حریفان ژاپنی این بازی دست از رقابت برنداشته و در سال های اخیر با توسعه PES جایگاه بسیار خوبی را در بین کاربران به ویژه در داخل کشورمان باز کرده اند اما هنوز نام FIFA در بین گیم های محبوب کاربران سراسر دنیا می درخشد.

رقیب فیفا در این مسابقه، بازی ایرانی «خروس جنگی» بود که حدود 3 هزار رای، از این بازی معروف جهانی کمتر کسب کرد. FIFA15 در این مسابقه توانست 14 هزار و 938 رای را از آن خود کند و به عنوان برترین بازی ویدئویی سال شناخته شود.

برترین شبکه‌ اجتماعی: اینستاگرام

instagram-icon

رشد چشمگیر شبکه های اجتماعی و سرعت محبوب شدن آنها در بین کاربران ایرانی بر کسی پوشیدی نیست. هر چند که برخی از شبکه مانند فیسبوک و توئیتر، کاربران ایرانی بسیاری دارند، ولی اینستاگرام این روزها به محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین استفاده کنندگان ایرانی تبدیل شده و توانسته در مسابقات Digi Awards سال 93 عنوان برترین شبکه اجتماعی از دید کاربران دیجی کالا را دریافت کند.

اشتراک گذاری عکس بهرین مزیت اینستاگرام برای قرار گرفتن در قلب کاربران ایرانی است. از آنجا که ایرانیان عاشق هنر و به ویژه عکاسی هستند، رغبت زیادی به این شبکه پیدا کرده اند تا جایی که صفحات بازیگران و چهره های ایرانی توسط تعداد کثیر دوستدارانشان دنبال می گردد و هم اکنون سه بازیگر و خوانند ایرانی بیش از یک میلیون دنبال کننده در صفحه اینستاگرامشان دارند.

در این مسابقه فیسبوک رقیب سر سخت اینستاگرام بود. همچنین واییر و واتساپ نیز پس از این دو شبکه محبوب در رده های بعدی قرار گرفتند. این شبکه اجتماعی 9 هزار و 286 رای را در این بخش به خود اختصاص داد.

برترین برنامه‌ موبایل: اینستاگرام

اینستاگرام

محبوبیت اینستاگرام به حدی است که، اپلیکیشن این شبکه اجتماعی نیز به عنوان برترین برنامه موبایل دیجی اواردز در سال 93 انتخاب شد. شاید سازندگان اینستاگرام فکرش را هم نمی کردند، شبکه ای که قرار بود مخصوص عکاسان باشد، روزی به عنوان محبوب ترین برنامه ارتباط کاربران با هنرمندان و ورزشکاران تبدیل شود.

البته کار به اینجا ختم نشده و تعداد بسیاری از طریق این برنامه اقدام به فروش محصولاتشان کرده و از این طریق امرار معاش می کنند. اینستاگرام در این بخش 12 هزار و 262 رای آورد و وایبر، بازار و 2048 را مغلوب محبوبیت خود کرد.

برترین گوشی موبایل: آیفون 6 و 6 پلاس اپل

IF

اپل در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد و دو موبایل جدید این شرکت توانست گوی رقابت را از دو محصول سری اس 6 سامسونگ برباید. آیفون های 6 و 6 پلاس با تغییر چهره ظاهری و قد کشیدن در برابر اجداد خود توانستند ضمن رکورد زنی در بازارهای جهانی به محبوبیت خوبی در بین کاربران ایرانی دست یابند.

هر چند عده ای معتقدند، نام برند اپل تنها عامل فروش بیش از حد محصولاتش در ایران و دنیاست اما از کیفیت ساخت و زیبایی نهفته در این محصولات نباید گذشت. البته iOS نیز با تمام محدودیت هایی که برای کابران آیفون فراهم می سازد، در بین برخی از کاربران به مهم ترین عامل استفاده از آیفون تبدیل شده.

آیفون 6 و 6 پلاس با کسب 12 هزار و 343 رای توانستند گوی سبقت را از رقبای کره ای یعنی اس 6 و 6 اج و همچنین نوت 4 و نوت اج بربایند.

برترین تبلت سال: مایکروسافت سرفس پرو 3

سرفس پرو 3

تنها شاهکار مایکروسافت می توانست در برابر تبلت های مبتنی بر iOS و اندرویدی، قد علم کرده و قلب علاقمندان به فناوری را تسخیر نماید. هر چند این تبلت ویندوزی قیمت بالایی دارد ولی کیفیت بالای ساخت و طراحی در کنار مشخصات خوب فنی و امکانات، توانسته جای آن را در بین هواداران فناوری باز کند و به پادشاهی آیپد و تبلت های سامسونگ، پایان دهد.

سرفس پرو 3 مایکروسافت می تواند با کیبورد و قلم خود تمام نیاز های شما به یک تبلت و لپ تاپ را برآورده کرده و امکانات دو محصول را در یک جا ارائه نمایند. کمتر کسی است که با دیدن این محصول و کار کردن با آن، عاشقش نشده و خریدن آن را جزو اهداف یا آرزوهایش قرار ندهد.

Surface Pro 3 توانست با کسب 12 هزار و 432 رای بالاتر از آیپد ایر 2 و گلکسی تب اس (که هر دو به عنوان تبلت های بسیار سبک شناخته می شوند) قرار گیرد.

برترین طراحی محصول در حوزه‌ تکنولوژی: سامسونگ گلکسی S6 Edge

IMG_43471

لبه های گرد صفحه نمایش که ابتکار سامسونگ در طراحی نوت اج و اس 6 اج بوده، دل کاربران ایرانی را ربوده و توانسته عنوان برترین طراحی محصول در حوزه تکنولوژی را از آن خود کند. گلکسی اس 6 اج در رقابتی نزدیک با نوت اج تنها با کسب 428 رای بیشتر به عنوان برترین محصول در این رده انتخاب شد.

همین گرایش را می توان در اطرافیان و حتی بازار موبایل نیز رویت کرد؛ عده ای دو لبه گرد اس 6 اج را می پسندند و برخی نیز از تک لبه گرد و همراه با کارایی نوت اج خوششان می آید. با این حال باید دید سامسونگ از این ابتکار در محصولات بعدی خود به چه نحوی استفاده خواهد نمود. اس 6 اج در این مسابقه توانست 5 هزار و 511 رای را کسب نماید.

خلاق‌ ترین، بلندپروازترین، آینده‌ نگرترین‌ها: عینک واقعیت مجازی هولولنز

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

عینک واقعیت مجازی مایکروسافت را می توان تحقق رویاها و آرزوهای بسیاری از کاربران فناوری دانست. عینکی که واقعیت مجازی را برای اجرای امور روزانه، بازی، دیدن فیلم و کار با ویندوز 10 فراهم می کند؛ چیزی که شاید در کودکی آن را در انمیشین ها دیده یا در رویاهایمان با آن زندگی کردیم.

شاید با عرضه عمومی عینک واقعیت مجازی هولولنز انجام بسیاری از کارها برایمان راحت تر از قبل شود اما این مساله منوط بر آن است که قیمت این محصول در حد و توان مالی ما باشد. این گجت مبتکرانه با کسب 8 هزار و 776 رای توانست بالاتر از ساعت اپل و اس 6 اج قرار بگیرد و عنوان خلاق ترین، بلندپروازترین و آینده نگرترین محصول سال 1393 مسابقه دیجی اورادز را از آن خود کند.

تاثیرگذارترین چهره‌ دنیای تکنولوژی: بیل گیتس

Chancellor Merkel Meets With Bill Gates

بنیان گذار مایکروسافت که یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست، هنوز نیز در بین کاربران ایرانی به عنوان تاثیرگذارترین چهره دنیای فناوری شناخته می شود. بیل گیتس که سال هاست مدیرعاملی این شرکت بزرگ را به دیگر افراد چون استیو بالمر و ساتیا نادلا محول نموده، هنوز نیز به عنوان چهره تاثیر گذار و مغز متفکر دنیای فناوری شناخته می شود.

بیل گیتس به عنوان موسس مایکروسافت توانست در این بخش 13 هزار و 330 رای را کسب کند تا بالاتر از تیم کوک مدیرعامل اپل و ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت به عنوان تاثیرگذارترین چهره‌ی دنیای تکنولوژی در سال 93 شناخته شود.

داغ‌ ترین اخبار حوزه‌ فناوری: راه‌ اندازی اینترنت 4G در ایران

3G و 4G رومینگ آنتن دهی

راه اندازی اینترنت 4G در ایران یکی از مهم ترین رخدادهای سال گذشته بود. ارائه اینترنت نسل چهارم موبایل تنها سه ماه پس از آزادسازی 3G برای ارائه در اپراتورهای اول و دوم، نتنها یک رکود در دنیا محسوب می شود بلکه از رشد یکباره تلفن همراه در کشورمان خبر می دهد.

همانطور که پیش از این راه اندازی اینترنت 3G و 4G به عنوان برترین خبر حوزه فناوری از نظر کاربران دیجیاتو انتخاب شده بود، این بار راه اندازی اینترنت 4G در ایران به عنوان داغ ترین اخبار حوزه فناوری در دیجی اواردز 93 دست یافت.

خبرهای خوبی از فناوری موبایل در کشورمان به گوش می رسد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است در خرداد ماه امسال همایش حرکت به سوی فناوری 5G که در دنیا به صورت آزمایشگاهی رونمایی گردیده و هنوز تجاری سازی نشده را برگزار نماید. این خبر با 6 هزار و 740 رای، عرضه ویندوز 10 را تحت تاثیر خود قرار دهد.

داغ‌ ترین تب و محصولات سال: عکاسی سلفی

26

گرفتن سلفی با حضور مونوپادها هر روزه بیشتر در بین علاقمندان به عکاسی محبوب می شود و روزانه عکس های سلفی زیادی در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان به اشتراک گذاشته می شوند که با استفاده از همین ابزارها گرفته می شوند.

دیجیاتو نیز در شب یلدای سال 93، اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی سلفی کرد و به برترین عکس، هدیه اهدا کرد. اگر می خواهید به میزان داغ بودن تب عکاسی سلفی پی ببرید می توانید روزانه عکس های اشتراگ گذاشته شده در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی را پیگیری نمایید.

برای نمونه می توانیم به رایج شدن عکاسی سلفی پس از گل زدن در مسابقات فوتبال ایران و دنیا اشاره نماییم. عکاسی سلفی با کسب 6 هزار و 519 رای توانست تب داغ بازی clash of clans و شبکه های پیام رسان را کنار بگذارد.

برترین شرکت فعال در حوزه‌ تکنولوژی: اپل

digi award-1

محبوبیت اپل هر روز در بین کاربران ایرانی بیشتر می شود. این شرکت در سال 93 با ارائه آیفون 6، 6 پلاس، آیپد ایر 2 و مک بوک های جدید، بیش از پیش در قلب ایرانیان جا باز نماید. در دیجی اوراد 93، اپل توانست بالاتر از گوگل و فیسبوک، رقبای خود در حوزه نرم افزار و سخت افزار، جای بگیرد.

برترین گجت: مایکروسافت سرفیس پرو 3

سرفس پرو 3

پرچم مایکروسافت در این بخش نیز توسط سرفیس پرو 3 بالا رفت. گجت بی نظیر این شرکت توانسته توجهات کاربران را بیش از یک تبلت ساده به خود جلب نماید و در بین گجت های سال 93 نیز عنوان برترین را کسب نماید.

شاید این دو عنوان کاربران دیجی کالا را بیش از پیش به خرید این محصول ترغیب نماید. مایکروسافت سرفیس پرو 3 در این بخش توانست 5 هزار و 917 رای کسب کند و در رقابتی نزدیک تنها با 178 رای بالاتر از عینک های واقعیت مجازی قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • شهروند
    شهروند | ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

    ‫اینترنت 4G !!
    داغترین اخبار حوزه فناوری یه دروغ بزرگه برای افزایش درآمد میلیاردی همراه اول و ایرانسل.
    ‫حتماً همه تجربه کردن وقتی آیکون اون بالا H یا H+ هست اما خاکستریه و هیچ تبادلی نداره. یا اینکه خیلی وقتها E یا G (که یعنی عملاً قطعه) رو نشون میده.
    همراه اول همون اینترنت سه گیگ ماهی ۱۰ تومن قبلی رو اسمشو گذاشت آلفا+ کرد ماهی ۱۷ تومن. یعنی تقریباً دوبرابر. هیچ تفاوتی هم با اون قبلیه نداره. خیلی قشنگ کاهش درآمدشون بابی کم شدن مسیجها و استفاده مردم از وایبر واتساپ رو اینجوری با انحصاری که روی بستر اینترنت همراه دارن جبران کردن.

  • عباس
    عباس | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب نتایج گجت ها که معلوم شد . برندگان چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • TJBME.ir
    TJBME.ir | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    همه ی آیتم ها با نظر من یکی بود جز بیل گیتس!!!!!
    بیل گیتس چیکار کرده دوستان امسال ؟

    ----------------------------
    ادمین عزیز لطفا این تائید نظر رو بردار الان چند ساعته من توی چندتا پست نظر دادم هنوز تائید نشده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی