ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت آینده را با گنجاندن کامپیوترهای شخصی درون موبایل ها رقم می زند

یکی از بزرگترین اعلانات در کنفرانس بیلد در هفته گذشته، مربوط به قابلیت استفاده از موبایلی مجهز به ویندوز ۱۰ به عنوان یک کامپیوتر شخصی بود. مایکروسافت Continuum یا پیوستگی را معرفی نمود تا بتواند استفاده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

یکی از بزرگترین اعلانات در کنفرانس بیلد در هفته گذشته، مربوط به قابلیت استفاده از موبایلی مجهز به ویندوز ۱۰ به عنوان یک کامپیوتر شخصی بود. مایکروسافت Continuum یا پیوستگی را معرفی نمود تا بتواند استفاده بهتری از اپلیکیشن های یکپارچه خود که بر روی PC، موبایل، تبلت و اکس باکس وان به اجرا در می آیند ببرد.

اگر در حال استفاده از اکسل در نمایشگر کوچک موبایل خود هستید، تلفن همراه را به یک نمایشگر بزرگ متصل کنید تا به شکلی جادویی، نسخه ای آماده به کار از اکسل برای نمایشگرهای معمول، و مخصوص استفاده با ماوس و کیبورد را مشاهده نمایید.

مایکروسافت Continuum را به شکل کوتاهی در بیلد معرفی کرد اما در روزهای بعد، در جلسه ای جداگانه به توضیح در موردش پرداخت. کاربر می تواند توسط اتصال موبایل با یک داک عجیب، از این قابلیت بهره گرفته و یا به شکل آسان تر و با استفاده از Miracast، به صورت وایرلس تلفن همراه مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود را به یک نمایشگر متصل سازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم آیا این قابلیت می تواند حس آینده نگرانه ای را به کاربران القا نماید یا خیر.

تلفن همراه خود را با روش های یاد شده به یک نمایشگر یا تلویزیون خانگی متصل سازید و سپس همان کاشی هایی که در صفحه اصلی موبایل شما قرار گرفته اند، در منوی استارت، در نمایشگر بزرگ قرار خواهند گرفت و شما قادر به اجرا و استفاده از همه ی آنها خواهید بود.

تا اینجای کار ظاهر کلی، شباهت بسیاری به ویندوز ۱۰ اصلی دارد اما در این میان تفاوت هایی وجود خواهد داشت. برای مثال، شما نخواهید توانست از اپلیکیشن های قدیمی تر ویندوز بهره گرفته و آنها را مورد استفاده قرار دهید. ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، آنچه در نمایشگر بزرگ تر به دست می آید، شباهت انکارناپذیری به یک نسل جدید از ویندوز RT دارد؛ اما اندکی مفید و کاراتر،‌ مخصوصا اگر توسعه دهندگان برای اجرای اپلیکیشن های یکپارچه ویندوز بر روی آن قدم جلو بگذارند.

برای درک بهتر آنچه تا اینجای کار مطالعه کردید، توصیه می کنیم ویدیوی رسمی مایکروسافت و معرفی کامل قابلیت های Continuum برای موبایل های مبتنی بر ویندوز ۱۰ را مشاهده نمایید.

دموی مایکروسافت و آنچه در فوق دیدید، دارای اشکالات اندکی نیز بود که البته می توان آن را به حساب در دست توسعه بودن قابلیت های نرم افزاری دانست اما در هر صورت می توان گفت با یک دموی قدرتمند روبرو بودیم.

مایکروسافت با قابلیت Continuum خود، به شکل تمام قد بازار کشورهای در حال توسعه را هدف گیری کرده است.

همانگونه که انتظار می رفت، اپلیکیشن هایی نظیر اکسل که کار کردن با آنها در نمایشگر کوچک موبایل اندکی عذاب آور است، می توانستند به خوبی به سایز اصیل خود بازگشته و قابلیت استفاده از ماوس و کیبرد را در اختیار کاربران قرار دهند.

توسعه دهندگان این قابلیت نرم افزاری پا را حتی فراتر گذاشته و به کاربر اجازه داده اند در حالی که با نمایشگر بزرگتر در حال تماشای یک ویدیو (از طریق موبایل) هستند، بتوانند با خود تلفن هوشمند کارهای دیگری نظیر چک کردن ایمیل را انجام دهند.

مایکروسافت با قابلیت Continuum خود، به شکل تمام قد بازار کشورهای در حال توسعه را هدف گیری کرده؛ مکان هایی که یک دستگاه موبایل، همه ی آنچه است که کاربر برای پردازش های کامپیوتری خود مورد استفاده قرار می دهد (حال یا به شکل خود خواسته و یا به دلیل عدم وجود منابع مالی کافی) و در چنین بازارهایی، پیوستگی مایکروسافت استعداد بالایی برای محبوبیت بیش از اندازه دارد.

continuumphonesinline.0

البته کمپانی ساکن ردموند در رقابت تبدیل یک موبایل به کامپیوتر شخصی تنها نیست. شرکت Canonical (کمپانی توسعه دهنده پلتفرم اوبونتو) برای موبایل های مبتنی بر پلتفرم اوبونتو برنامه های مشابهی داشته و از طرف دیگر موتورولا نیز قبلا به چنین ایده ای با استفاده از موبایل Atrix خود چنگ انداخته و می خواسته تلفن هوشمند یاد شده را به یک کامپیوتر اندرویدی بدل سازد.

ما آینده ای را متصور هستیم که بسیاری از موبایل هایمان صرفا با استفاده از یک نمایشگر جانبی، تبدیل به یک PC گشته اند.

در مجموع البته چنین ایده ای صرفا به دلیل کمبود اپلیکیشن ها و عدم پشتیبانی درست هیچوقت آنچنان پرطرفدا نشده. هرچند قدرت عمل مایکروسافت نیز برای اجرایی کردن این ایده، با تشکر از سهم بازار بسیار پایین ویندوز فون چندان بالا نخواهد بود اما در هر صورت، در مورد غول نرم افزار سخن می گوییم؛ غولی که دست کم می تواند ایده تبدیل موبایل به کامپیوتر توسط یک نمایشگر را بیش از هر زمان دیگری به واقعیت تبدیل کند و حقیقت نیز این است که شانس بیشتری از موتورولا یا Canonical دارد.

در این راه مشخصا مانع هایی نیز وجود خواهند داشت اما مایکروسافت هم به خوبی اندازه ی بلندپروازی هایش را به تصویر کشیده. Keri Moran، یکی از اعضای ارشد تیم مدیریت ویندوز می گوید: «حقیقت این است که ما آینده ای را متصور هستیم که بسیاری از موبایل هایمان صرفا با استفاده از یک نمایشگر جانبی، تبدیل به یک PC گشته اند.»

بیراه نیست اگر تصور کنیم که پا گرفتن چنین ایده ای، می تواند روزی باعث تحول در دنیای لپ تاپ ها نیز بشود؛ شاید در آینده شاهد نوت بوک هایی بسیار باریک تر از حال باشیم که صرفا از یک نمایشگر و باتری (برای تامین انرژی نمایشگر) استفاده کنند و همه قدرت پردازشی از طریق دستگاه کوچکتری که در جیبمان جای می گیرد، صورت پذیرد.

مایکروسافت اگر در مرحله اول بتواند توسعه دهندگان را به توسعه اپلیکیشن های یکپارچه ویندوز راضی کرده و در مرحله دوم نیز قادر باشد کاربران را به خرید موبایل های مبتنی بر ویندوز قانع کند، ایده هایش روزی رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت؛ ایده هایی که پتانسیل ایجاد حس «در آینده بودن» را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Ehs@n AB.P
    Ehs@n AB.P | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سالها پیش این ایده توسط مایکی مطرح شده بود !
    که موبایل ها رو به کیس های قابل حمل تبدیل کنه !

    واقعا هم ایده عالی و موثری ه !

    اینجوری دیگه نیازی به لپ تاپ هم نخواهد بود

    فرض کنید ، یه نمایشگر منعطف الجی قابل حمل ، یه باتری واسه برق نمایشگر
    یه کابل یا داک ! و گوشی ویندوزفونی !

    به نظر من فوق العاده است این ایده !

  • پژمان
    پژمان | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان سایت وینهوم رو دنبال کنید مربوط به گوشی های ویندوزفون هست.
    winhome.ir

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی