ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو بالاخره پس از چهار سال به سوددهی رسید

پس از چهار سال پیاپی، نینتندو برای اولین بار به سوددهی اندکی رسید. شاید مبلغ سود حاصله بالا نباشد اما بهتر از ضررهایی است که نینتندو طی چهار سال اخیر متحمل آن ها بوده. سود عملیاتی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

پس از چهار سال پیاپی، نینتندو برای اولین بار به سوددهی اندکی رسید. شاید مبلغ سود حاصله بالا نباشد اما بهتر از ضررهایی است که نینتندو طی چهار سال اخیر متحمل آن ها بوده.

سود عملیاتی شرکت 24.8 میلیارد دلار، برابر با 207 میلیون دلار برآورد شده در حالی که سود خالص 350 میلیون دلار از 4.6 میلیارد دلار است. مجموع فروش نینتندو در این فصل نسبت به سال گذشته با 3.8 درصد کاهش همراه بوده اما تغییرات ارزی سبب افزایش سود عملیاتی شرکت شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کنسول Wii U تنها 340 هزار واحد در این سه ماه فروش داشته که با در نظر گرفتن این اعداد، مجموع کل فروش کنسول به 9.54 میلیون رسیده است. پلی استیشن 4 با وجود اینکه یک سال دیرتر از Wii U منتشر شد اما مرز 22 میلیون را هم گذرانده است.

Wii U از مشکلات نرم افزاری شدید رنج می برد. بازی های زیادی طی یک سال گذشته برای کنسول منتشر نشده و طبیعتا کاربران برای خرید Wii U بیشتر صبر می کنند. نینتندو انتظار دارد طی سال مالی آینده 50 میلیارد ین سود عملیاتی، 35 میلیارد سود خالص و فروش 3.4 میلیونی Wii U را تجربه کند.

سال مالی 2014 با کسب سود به پایان رسید و این در حالی است که Mario Kart و Super Smash Bros، دو مهره بزرگ Wii U سال پیش منتشر شدند. نینتندو قرار بود The Legend of Zelda Wii U را اواخر سال 2015 برای کنسولش منتشر کند اما این بازی هم تاخیر خورد و به 2016 موکول شد.

بنابراین چاره ای نیست جز اینکه نینتندو یا روی Splatoon و Mario Maker تمرکز کند یا نمایش بزرگی در E3 داشته باشد. در هر صورت تمامی برگ های برنده نینتندو تا به اکنون برای 3DS و Wii U رو شده اند و مخاطبین دیگر دلیلی برای خرید کنسول های بدون بازی ندارند.

با این حال، پیشرفت بزرگ نینتندو در بخش بازی های موبایل بسیار قابل توجه است. همکاری نینتندو و DeNA می تواند سال آینده را برای نینتندو رویایی کند. هنوز هستند کسانی که بدون بازی کردن زلدا و ماریوهای نسل جدید، دل خوشی از نینتندو ندارند اما اگر تجربه ای جزئی از شاهکارهای نینتندو روی پلتفرم های موبایل ارائه شود، جمعیتی چند صد میلیونی می تواند دموی قابل توجهی از تجربه های کنسولی را دریافت کند و برای خرید Wii U و 3DS صف بکشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hadi
    hadi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این مشکل لود نشدن مطالب جدید سایت دیجیاتو واقعا خستم کردم. با گوشی هم میام همینجوریه...

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب شکر خدا ،بلند صلوات بفرس

مطالب پیشنهادی