ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین کامیون خودران از طرف کمپانی Daimler وارد جاده ها می شود

در خصوص خودروهای خودران و بدون راننده بسیار برایتان گفته ایم؛ گوگل و تسلا به شکل آشکار در تلاش برای هر چه سریعتر رساندن این دسته از اتومبیل ها به مصرف کنندگان هستند و این در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در خصوص خودروهای خودران و بدون راننده بسیار برایتان گفته ایم؛ گوگل و تسلا به شکل آشکار در تلاش برای هر چه سریعتر رساندن این دسته از اتومبیل ها به مصرف کنندگان هستند و این در حالیست که شایعاتی برای علاقه اپل در خصوص ورود به این بازار نیز وجود دارد.
اما در مورد کامیون های بدون راننده چه می دانید؟ کمپانی Daimler مدت ها قبل گفته بود که در آینده قصد دارد تا برای استراحت رانندگان و در نتیجه کاهش تصادفات رانندگی، کامیون های بدون راننده خودرا به بازار عرضه کند.
اکنون خبر خوب اینکه Daimler، از Freightliner Inspiration رونمایی به عمل آورد تا این کامیون، نام خود را به عنوان اولین خودروی سنگین بدون راننده که اجازه تردد در جاده ها را دارد، ثبت نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خودروی سنگین مورد بحث، همان مدل ۱۸ چرخ محبوب Daimler است که حال به سیستم رانندگی خودکار نیز مجهز گشته. سیستم حرکت این کامیون به شکل هوشمند و البته محتاط عمل می کند.

سیستم هوشمند این خودروی سنگین در صورتی که در شرایط بدی قرار بگیرد و احساس کند نمی تواند عملکردی مناسب داشته باشد، به سرعت راننده را آگاه می کند تا وی کنترل را در دست گیرد. اگر در چنین شرایطی کنترل از سوی راننده در اختیار گرفته نشود، کامیون رفته رفته سرعت خود را کم کرده و در نهایت به شکل کامل متوقف خواهد شد.

مدل جدید Daimler به سنسور و دوربین هایی مجهز است که می توانند خط های کشیده شده در آسفالت را شناسایی کرده و برای رانندگی هر چه بهتر، از آنها بهره بگیرند. از طرف دیگر دارای راداری نیز هست که می تواند موانع را تا فاصله ۲۴۳ متری پایش کند. کامیون مورد بحث البته همچنان در مرحله آزمایش قرار دارد اما Daimler ادعا می کند که همین حالا نیز می توان از آن در جاده های بین شهری بهره گرفت.

هنوز مشخص نیست قیمت این خودروی سنگین چقدر خواهد بود و چه زمانی به دست مشتریانش خواهد رسید اما آنچنان که پیداست، به زودی شاهد رسیدن این کامیون به دست مشتریان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • farhad
    farhad | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به مانمیرسن مااین همه پیشرفت کردیم

  • reza
    reza | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جون میده برا جاده چالوس!! :)
    فیلمش رو هم میتونید از اینجا ببینید:

    https://www.daimler.com/dccom/0-5-1809607-1-1809608-1-0-0-0-0-0-8-7163-0-0-0-0-0-0-0.html

  • erfaan
    erfaan | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پس با این حساب ما حداقل بعد از کشورهای اروپایی و امریکا و ژاپن و امسالهم یه بیست سی سالی صبر کنیم تا خودرپی بدون راننده بیاد کشورمون. والا از رو خط کشی خودمون هم به زور میتونیم رانندگی کنیم تو مناطق کوهستانی مثل غرب کشور وضعیت خیلی ناجورتره بعضی از جاده ها مخصوصا فرعی ها اصلا خط کشی هم ندارن بیاد ایران یه جا وایمیسه تکونم نمیخوره هیچکی هم نمیتپنه راش بندازه .. خخخ

  • javad.H
    javad.H | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سیستم که می توانند خط های کشیده شده در آسفالت را شناسایی کنه را هم بنز و بی ام و داره که البته توی ایران خیلی کاربرد نداره و سیستم رو مجبوری خاموش کنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی