ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قلب تپنده اپل واچ متعلق به سامسونگ است

اپل واچ مدتی است که به دست مردم رسیده و هر کسی آزمون های مخصوص به خود را روی آن پیاده کرده که پیشتر چندی از آن ها را در دیجیاتو دیده اید. اما نگاه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

اپل واچ مدتی است که به دست مردم رسیده و هر کسی آزمون های مخصوص به خود را روی آن پیاده کرده که پیشتر چندی از آن ها را در دیجیاتو دیده اید. اما نگاه دقیق تر به داخل دستگاه نتیجه جالبی در پی داشت. چیپست S1 اپل واچ یک پردازنده 28 نانومتری سامسونگ را در خود گنجانده.

درون پکیج کوچک 26 در 28 میلی متری S1، تعداد 30 جزء مستقل وجود دارد. هر کدام از آن ها سنسورهایی را درون خود دارند، از جمله ژیروسکوپ و شتاب سنج، وای فای و بلوتوث یا حتی NFC و 512 مگابایت رم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنچه که پیش از این نمی دانستیم این است که پردازنده APL0778، توسط سامسونگ با قطعه 28 نانومتری قدیمی ساخته شده. این قطعه دقیقا همانی است که در چیپ های A7 متعلق به آیفون 5S قرار داشت.

در جایگاه مقایسه، دستگاه های آیفون 6 و 6 پلاس، پردازنده های A8 با تکنولوژی 20 نانومتری دارند در حالی که سامسونگ حالا حتی می تواند چیپ های 14 نانومتری هم بسازد.

البته، چیپی که درون اپل واچ جای خوش کرده به اندازه ای که باید، قدرتمند نیست، برای مثال توان اجرای بازی هایی که روی آیفون 5S به راحتی اجرا می شوند را ندارد.

اپل در این مورد همکاران دیگری هم دارد، از جمله Texas Instruments که 6 جزء دیگر اپل واچ را نیز تامین می کند. Maxim و Cirrus نیز از دیگر همکاران اپل به حساب می آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • علی
    علی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من واقعا نمی فهمم چرا این قدر دوس دارین برتری سامسونگ یا اپل رو نشون بدین؟که چی بشه مثلا؟مهم کاربرد وسیلس.شما چیکار داری اپله یا سامسونگه.فرقشون کجاشه؟از نظر من هر وسیله بهتر باشه از هر برندی باشه بهتره.مگه چی میشه اپل واچ یه تیکه ایش سامسونگ باشه یا طرح بدنه s6 از آیفون باشه؟همکاری بین شرکتا نیازه.اینا دارن محصول خوب تولید میکنن شما میپرید به هم که کدوم بهتره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی