ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوگو بارا علت مخالفت شیائومی با microSD را توضیح می دهد

اگر قرار به مقایسه iOS و اندروید باشد و بخواهید یکی از برتری های اندروید نسبت به رقیب اش را بیان کنید، قطعا اضافه کردن حافظه microSD را از یاد نمی برید. این روزها تلفن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر قرار به مقایسه iOS و اندروید باشد و بخواهید یکی از برتری های اندروید نسبت به رقیب اش را بیان کنید، قطعا اضافه کردن حافظه microSD را از یاد نمی برید. این روزها تلفن های اندرویدی تا 200 گیگابایت هم می توانند فضا داشته باشند و این مسلما یک برتری نسبت به آیفون هایی است که توسط اپل محدود شده اند.

در حالی که HTC و LG جایگاه های microSD را به عنوان یک ویژگی استاندارد روی پرچمدارهای جدیدشان گنجانده اند، سامسونگ به یک باره تصمیم گرفت این قابلیت را از سری گلکسی اس 6 حذف کند (جالب اینجاست که سامسونگ اخیرا کارت های microSD جدید معرفی کرده).

شیائومی در سوی دیگر میدان، مدت هاست که جایگاه microSD را از تلفن های همراه اش حذف کرده (تقریبا از زمان اولین تلفنی که به بازار عرضه نمود)، اما با این وجود، سری Redmi که میان رده های شرکت هستند هنوز این قابلیت را دارند.

هیوگو بارا، یکی از مدیران بالارده شیائومی در هنگ کنگ و در حین عرضه تلفن همراه Mi 4i در این مورد سخنانی به زبان آورد که در ادامه مطلب با هم می خوانیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

بارا می گوید: "برای دستگاه هایی با کارایی بالا، ما اساسا مخالف جایگاه کارت SD هستیم.

وی با پشتیبانی از تیم طراحان شیائومی می گوید آن ها نمی خواهند ظرفیت باتری، ارگونومی، ظاهر و در مورد Mi 4i، جایگاه میکرو سیم کارت را به خاطر اجازه دادن به کاربران برای اضافه کردن فضای اضافه قربانی کنند.

مهم تر از همه، او معتقد است کارت های microSD فوق العاده آسیب پذیر اند. با در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی کارت های تقلبی در بازار پیدا می شوند، و این گفته واقعا صحت دارد، باید حقیقت را قبول کرد.

Xiaomi-Hugo-Barra-logic-board

بارا در مورد کارت های تقلبی می گوید: "شما فکر می کنید که دارید یک Kingston یا SanDisk می خرید اما در حقیقت یک چیز تقلبی خریده اید و آن ها واقعا از کیفیت پایینی دارند، آهسته اند و بعضی مواقع هم کار نمی کنند که این مسئله باعث ایجاد تعداد زیادی از مشکلات برای کاربران می شود. اپلیکیشن ها مرتبا کرش می کنند، داده های کاربران از بین می رود و یک عالم شکایت از سوی مشتریان دریافت می شود. مدتی طول می کشد تا ثابت کنیم که شاید علت مشکلات به این خاطر باشد که شما یک کارت SD درون تلفن قرار داده اید. شما می خواهید تلفن را مقصر بدانید، می خواهید تولید کننده را مقصر بدانید، می خواهید داد بزنید و جیغ بکشید تا تلفن تان درست شود و بسیاری راه های دیگر را امتحان می کنید تا در نهایت بگویید: راستی، بذار کارت SD رو در بیارم ببینم چی میشه'".

اگر بارا هنوز هم مدیر بخش اندروید گوگل بود شاید همین ایدئولوژی را داشت. تمام نکسوس های گوگل به جز Nexus One فاقد جایگاه microSD هستند و ماتیاس دوآرته، یکی از طراحان گوگل در این رابطه می گوید که microSD ها برای کاربران گیج کننده هستند.

بارا با صراحت هر چه تمام تر می گوید: "تمایل به این سو است: کارت های SD ناپدید خواهند شد. اساسا نباید انتظار وجود جایگاه کارت SD را در هیچ یک از پرچمدارهای ما داشته باشید."

Xiaomi-Mi-4i-disassembled

در همین راستا، باید در نظر گرفت که تلفن های شیائومی مدتی می شود که باتری ها را نیز درون خود حبس کرده اند و اجازه خروج به آن ها نمی دهند. بارا می گوید آمار فروش ثابت کرده اند که این راه به سودشان نیست.

از سوی دیگر، شیائومی پاوربانگ 16 هزار میلی آمپرساعتی فوق العاده ارزان قیمت 18 دلاری را در چین به مردم می فروشد. بنابراین با در نظر گرفتن طراحی بهتر محصول، جایگاه باتری نیز افزایش می یابد و با پاور بانک های مخصوص، دیگر لازم به فکر کردن در مورد باتری های قابل تعویض نیست.

بارا شفاف تر توضیح می دهد: "ما فکر می کنیم اگر قرار است پشت تلفن به خاطر جایگاه SD قابل جدا شدن باشد، پس باید باتری قابل تعویض هم برای آن در نظر گرفت. حقیقتا هزینه ساخت باتری را چندان بالا نمی برد."

صحبت های وی مشخصا در مورد سری Remi است که علاوه بر جایگاه microSD، باتری های قابل تعویض هم دارند.

پس از مراسم هنگ کنگ، وی برای عرضه Mi Note Pro به پکن رفت و پس از آن به تایوان برای مراسم لانچ Mi 4i. اما آنچه که بارا را حسابی مشغول رده، عرضه محصولات شیائومی در برزیل، زادگاه اش است. کشوری که قوانین بسیار سختی برای شرکت های خارجی دارد. طی چند هفته آینده محصولات شیائومی بالاخره وارد بازار برزیل هم خواهند شد و این تازه شروع فعالیت شیائومی در خارج از مرز های آسیا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • سورن
    سورن | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    در حقیقت هر اسلات بر روی دیوایس چه استفاده بشه و چه استفاده نشه ... نیاز به مقداری رم و cpu داره که باید در سیستم عامل بهش اختصاص داده بشه ... با حذف این اسلات کارایی گوشی بالاتر میره.
    برای مثال دقات کردید بنچمارک تبلت هایی که سیمکارت خور نیستند چقد بالاتره؟!

  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نمیتونی گوشی طراحی کنی چرا بهونه میاری؟ این همه گوشی با قابلیت کارت حافظه وجود دارن که باتری خوبی دارن و طراحی نازک و خوبی هم دارن (مثلا همین Z3 که مدل دو سیم هم داره)
    در مورد کیفیت کارت حافظه هم به خود کاربر ربط داره که اگه از یه فروشگاه معتبر یه کارت با گارانتی از یه شرکت معتبر رو بخره مشکلی پیش نمیاد.
    --------
    مشکل اصلی حذف کردن کارت حافظه اینه که سازنده ها میخوان به بهونه حافظه داخلی بیشتر یه مبلغ قابل توجهی گرون تر بفروشن، مثلا یه نگاهی به اختلاف قیمت آیفون ها با حافظه های مختلف بندازین.

  • Farzad
    Farzad | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    كاري كه اپل سالها پيش كرد و همه خنديدن اپل واقا جلوتر از بقيست

    • constantine
      constantine | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      نه داداش من
      اپل فقط و فقط برای اینکه بتونه با اضافه کردن مقدار ناچیز حافظه داخلی پول کلانی از ملت تیغ بزنه این سیاست رو در پیش گرفت.
      ضمنا، سند حرفم هم اینه که اپل امسال آیفون 32 گیگ نساخت. چرا؟ چون قبلا اغلب مردم 32گیگ می خریدن. 16 گیگ فقط 11 گیگش در دسترسه و 64گیگ هم زیاده. اما امسال برای اینکه مردم رو مجبور کنه 64گیگ بخرن، 32 رو حذف کرد.
      128هم که بحثش جداست. هزینه الکیه. کی 120گیگ اطلاعات تو یه تلفن نگه میداره؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی