ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیمرهای حرفه ای پس از بازنشستگی چه خواهند کرد؟

بازی های ویدیویی مخصوص کودکان و نوجوانان نیست و یک سرگرمی بالغ و بین المللی است که در سراسر جهان در میان جوامع مختلف طرفداران پر و پا قرص دارد. درست مانند یک ورزش مثل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

بازی های ویدیویی مخصوص کودکان و نوجوانان نیست و یک سرگرمی بالغ و بین المللی است که در سراسر جهان در میان جوامع مختلف طرفداران پر و پا قرص دارد. درست مانند یک ورزش مثل فوتبال.

اما بحث گیمرهای حرفه ای که از این راه گذران زندگی می کنند متفاوت است. همانند یک فوتبالیست حرفه ای که در بازه زمانی کوتاه 15 الی 20 ساله می تواند به انجام بازی بپردازد، گیمرهای حرفه ای هم محدودیتی دارند و پس از مدتی دیگر در دوران اوج به سر نخواهند برد.

وقتی بازیکن ها به اواسط دهه سوم زندگی خود می رسند، زمان پاسخگویی و عکس العمل شان دیگر مناسب نیست و مکانیک گیم پلی بازی ها برای شان دشوارتر از قبل می شود. این صحبت های Diego Ruiz، ملقب به Quas؛ یک بازیکن حرفه ای League of Legends در تیم Team Liquid است.

اما در هر صورت مسابقات League of Legends در حد و اندازه یک بازی فوتبال بزرگ بیننده ندارد، طبیعتا پولی هم که Ruiz و هم تیمی هایش هر سال به دست می آورند در حد و اندازه مسی نیست.

بنابراین بازنشستگی هم به معنای نوشیدن یک آب پرتقال خنک در سواحل هاوایی حین آفتاب گرفتن و تماشای امواج دریا نیست. 100 هزار دلار در هر سال به قدری نیست که آن ها بخواهند باقی عمرشان را به استراحت بپردازند.

بسیاری از بازیکنان Team Liquid در حال رسیدن به سن بازنشستگی اند. در گفتگویی با سه بازیکن این تیم، از آن ها پرسیده شده که برنامه شان برای دوران پس از بازنشستگی چیست و هر کدام جواب مخصوص به خود را دارند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Christian “IWillDominate” Rivera

Rivera برای 5 سال (که در دنیای بازی های ویدیویی حکم چند قرن زمینی را دارد) League of Legends بازی کرد. وی بی وقفه تلاش می کند تا جام قهرمانان این بازی را همراه با تیم اش در آمریکای شمالی به دست آورد اما هر بار که با شکست مواجه می شود، سوالاتی در مورد بازنشستگی ذهن اش را درگیر می کند. ریورا می گوید هر روز به این مسئله فکر می کند اما فعلا قصد بازنشسنگی ندارد.

زمانی که ریورا بازنشسته شود، وی مشتاق است که در دنیای بازی های ویدیویی فعال بماند. در طول مدت زمان کاری حرفه ای اش، وی تعداد زیادی طرفدار پیدا کرده و در آینده می خواهد از آن ها استفاده کرده و در توییچ به استریم بازی اش بپردازد.

بسیاری از بازیکنان متوجه شده اند که می توانند از طریق استریم بازی شان به ثروت بالایی دست پیدا کنند. اگرچه تماشای بازی کسانی که استریم می کنند هزینه ای در بر ندارد اما کسانی که به این شغل تمایل دارند، می توانند از طریق تبلیغات، پیدا کردن اسپانسر، فروختن لوازم جانبی و مبالغ اهدایی، گذران عمر کنند.

جدا از این مسائل، وی می گوید در آینده قصد دارد یک تیم حرفه ای League of Legends را مربی گری کند یا به Riot Games، سازنده بازی LoL برود و برای شان کار کند.

اگر هیچ یک از این دو جواب نداد، وی احتمالا دوباره به دانشگاه باز می گردد تا مدرک روان شناسی اش را کسب کند. ریورا تنها یک ترم دیگر با گرفتن مدرک روانشانسی اش فاصله داشت که دانشگاه را رها کرد.

Alex “Xpecial” Chu

چو از 18 سالگی مشغول بازی شده و حالا که 22 سال دارد، در مورد بازنشستگی اش مطمئن نیست، فکر می کند هنوز چند سالی برایش باقی مانده. وی هم نمی داند که می خواهد با آینده اش چه کند و فقط آرزو می پروراند.

یک سال پیش از حرفه ای شدن، چو در دانشگاه کالیفرنیا قبول شد. وی می گوید اگر قرار باشد فردا بازنشسته شود، قطعا مدرک اش را تکمیل می کند. اگرچه سن و سال اش که بالاتر برود، شاید میلی به ادامه تحصیل برایش باقی نماند.

چو می گوید: "نمی توانم کالج رفتن را از سرم بیرون کنم اما نمی توانم بگویم حتما این کار را می کنم. اگر به دانشگاه برگردم، باید دلیل خوبی برایش داشته باشم یا اینکه 4 سال دیگر را هدر بدهم. ترجیح می دهم به دنبال شغلی بروم و تا آخر پشت آن بمانم."

چو هنوز نمی داند این شغل چیست اما دوست دارد این شغل را در صنعت بازی های ویدیویی پیدا کند.

Diego "Quas" Ruiz

پیش از اینکه به آمریکا مهاجرت کند تا یک بازیکن حرفه ای League of Legends باشد، Ruiz در ونزوئلا مهندسی پزشکی می خوانده. در حالی که قصد ندارد این مسیر را ادامه دهد می گوید در آمریکا می ماند تا برنامه نویسی بیاموزد.

Ruiz می گوید همزمان با دانشگاه رفتن، کار خواهد کرد. کاری که ارتباط مستقیم با دنیای بازی های ویدیویی دارد. برای مثال مربی گری بازیکنان غیر حرفه ای یا کارهای مربوط به استریم بازی روی یوتوب و توییچ.

Ruiz می گوید: "برای من طبیعی است که بخواهم به بازیکنان توصیه های مهمی بکنم."

رویز 23 ساله دو فاکتور مهم برای زمان بازنشستگی اش در نظر گرفته: موفقیت Team Liquid و میل اش به بازکشت به دنیای واقعی. او حداقل دو سال دیگر بازی خواهد کرد.

در بسیاری جهات، League of Legends برای رویز موفقیت به همراه داشته. وی توانسته ویزای ورزشکاری برای حضور در ایالات متحده آمریکا بگیرد، جایی که آرزوی زندگی در آن را از دوران کودکی داشته است.

در مورد دیگران چطور؟

به خاطر اینکه ورزش های الکترونیکی یا به عبارت دیگر بازی های ویدیویی بسیار جوان هستند، هنوز زود است که بدانیم گیمرهای حرفه ای قبلی که حالا بازنشسته شده اند چکار کرده اند. با این حال، Dan Dinh، یکی از مدیران تیم Team SoloMid، از مجموعه های موفق بازی League of Legends توصیه های جالبی ارائه می دهد.

وی می گوید: "بعضی ها از شخصیتی که پیدا کرده اند استفاده می کنند و کانال یوتوب می سازند یا در توییچ تمام زمان استریم می کنند... برخی دوباره به کالج بر می گردند. بسیاری از بازیکنان به Riot می پیوندند. دیگران هم با شرکت های دیگر بازی سازی ارتباط برقرار می کنند و برای آن ها بازی و کار می کنند."

او از ابتدای راه با League of Legends بوده و سال ها بازیکنان مختلف را مشاهده کرده. وی در نهایت می گوید: "آدم های بسیاری را می بینید که در جایگاه جالبی قرار گرفته و بسیاری دیگر را میبینید که اینطور نیستند. اینجا بحث خوب، بد، زشت مطرح است."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • MftFM
    MftFM | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مربی گری میکنن!

  • Clon3R
    Clon3R | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    dota 2 هم که کشک...؟! :|

  • TJBME.irدانشجویان مهندسی پزشکی
    TJBME.irدانشجویان مهندسی پزشکی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    شغل شادی و مفرحی هست ولی مشکلات جسمانی زیادی داره از چشم بگیر تا مفصل و .....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی