ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Shazam در ابتدا یک سرویس مبتنی بر تماس صوتی بود

در اکتبر سال 2014 میلادی، آنطور که در گزارشات آمده، تعداد آهنگ های شناسایی شده از طریق اپلیکیشن بسیار محبوب Shazam از مرز 15 میلیارد گذشت. تنها یک دقیقه به این رقم فکر کنید؛ این میزان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در اکتبر سال 2014 میلادی، آنطور که در گزارشات آمده، تعداد آهنگ های شناسایی شده از طریق اپلیکیشن بسیار محبوب Shazam از مرز 15 میلیارد گذشت. تنها یک دقیقه به این رقم فکر کنید؛ این میزان دوبرابر جمعیت کره زمین است و اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، این یعنی هر کدام از ما حداقل دوبار از این اپ استفاده کرده ایم.

با این همه موفقیت یک شبه رخ نمی دهد و موسسین این شرکت نیز با مداومت و ابتکار عمل به چنین جایگاهی دست پیدا کردند. اما بسیاری از شما قطعا نمی دانید که هدف اصلی Shazam در زمان راه اندازی چه بوده و در سال 2002 میلادی کار خود را از کجا شروع کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Shazam در ابتدا یک اپلیکیشن نبود و در اصلی نقش یک سرویس تماسی را داشت؛ بدین معنا که شما یک موسیقی را گوش می دادید و علاقمند می شدید که بدانید نامش چیست. در مرحله بعدی باید با شماره 2580 تماس می گرفتید و به سرورهای Shazam اجازه می دادید که به بخشی از آن موسیقی گوش دهند (تا 30 ثانیه) و قطع کردن تماس صوتی را بر عهده خود آنها می گذاشتید.

پس از اتمام تماس، کامپیوترهای سرویس یاد شده پیامی متنی را برای شما ارسال می کردند که حاوی نام موسیقی موردنظرتان بود (البته اگر می توانستند آن را به درستی تشخیص دهند).

چند سالی از ارائه این سرویس گذشت و عاقبت در دهم جولای 2008، شرکت مورد بحث اپلیکیشن اختصاصی خود را از طریق اپ استور اپل عرضه کرد و نسخه اندرویدی آن نیز در ماه اکتبر ارائه گردید و رفته رفته تغییرات زیادی در کارایی، طراحی و میزان موفقیت آن مشاهده شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • amir_bahari
    amir_bahari | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظر من trackid بهتر از این هست

  • سیدحمید
    سیدحمید | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من دقیقا دو آهنگ رو باهاش امتحان کردم. لومیا 920
    :)

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عالی!
    در وصف شازم فقط میشه همین رو گفت.
    چندین و چند تا از آهنگ های پلی لیستم رو از طریق شازم کشف کردم.
    جالب اینکه از آهنگ های فارسی هم پشتیبانی میکنه و از اون جالبتر اینه جدید و قدیمی و مجاز و غیرمجاز واسش فرقی نداره (با لحن پیمان یوسفی :D )
    لینک اکس باکس موزیک آهنگ رو هم میده که خب تو ایران کاربردی نیست متاسفانه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی