ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضاپیمای از کنترل خارج شده روسیه در اقیانوس آرام سقوط کرد

در ۲۷ آوریل، پایگاه فضایی روسیه به نام Roscosmos یک فضاپیما به نام Progress 59 را راهی ایستگاه فضایی بین المللی می کند اما فضاپیمای مذکور، موفق به رسیدن به ایستگاه فضایی نشده و سپس کنترلش نیز از دست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در ۲۷ آوریل، پایگاه فضایی روسیه به نام Roscosmos یک فضاپیما به نام Progress 59 را راهی ایستگاه فضایی بین المللی می کند اما فضاپیمای مذکور، موفق به رسیدن به ایستگاه فضایی نشده و سپس کنترلش نیز از دست مهندسان روسی خارج می گردد.

NASA به همراه سازمان فضایی روسیه گزارش می دهند که Progress 59 در تاریخ یاد شده به منظور رساندن مواد اولیه مورد نیاز فضانوردان، به فضا پرتاب شده بود که شب گذشته و پس از چندین روز سرگردانی در مدار، به جو زمین بازگشته و در نهایت نیز با اقیانوس آرام برخورد نموده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تصویری که در فوق می بینید توسط ناسا منتشر شده و همان فضاپیمای Progress 59 را به نمایش می کشد که دیگر حتی سازمان فضایی روسیه نیز بر آن اعمال کنترلی نداشته است.

سازمان فضایی ایالات متحده همچنین خاطرنشان می نماید که این فضاپیما از کشور قزاقستان، زمین را ترک کرده و حامل محموله ای چندان مهم هم نبوده که البته وزنی ۲۷۲۱ کیلوگرمی داشته است.

بر اساس گزارش Roscosmos، حدودا ۲۰ الی ۲۵ درصد پیشبینی می شد که سفینه فضایی Progress 59، دوباره در کنترل سازمان فضایی روسیه قرار گیرد که این اتفاق رخ نداد و فضاپیمای مذکور به همراه محوله اش به اقیانوس آرام برخورد کرد.

در ویدیو، برخی تصاویر ارسالی از سوی فضاپیمای مورد بحث را تماشا خواهید نمود که از سوی ناسا منتشر گشته اند. این ویدیو نشانگر از کنترل خارج بودن پراگرس ۵۹ و حرکتش با سرعت ۱۷۰۰۰ مایل بر ساعت در مدار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • blackhat
    blackhat | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    در ادامه با دیجاتو همراه باشید.

    تصویری که در فوق می بینید توسط ناسا منتشر شده.

    منظورشون از دیجاتو همون دیجیاتو هست.تصویری که در فوق می بینید هم همون تصویریست که در بالا می بینید.
    چرا تا وقتی ساده ترین کلمات بصورت فارسی وجود دارن سعی می کنیم از کلمات عربی استفاده کنیم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی