ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [13 اردیبهشت-20 اردیبهشت]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بازی Threes از گوگل پلی حذف شد

threes610

تصور کنید یک بازی نوآورانه ساخته اید و آن را منتشر کرده اید، اما بلافاصله پس از شما، تعداد زیادی توسعه دهنده، ورژن های ضعیف تر از بازی شما را ساخته و منتشر کنند. به ناگه متوجه می شوید که بازی شما در سایه دیگر عناوین موجود و به علت مشکلات سیستم عرضه محو می شود.

تا اینجای کار جز خون دل خوردن کاری نمی توان کرد. اما اگر به یک باره گوگل پلی بازی شما را از استور حذف کند و بازی های دیگر با موفقیت تمام به کار خود ادامه دهند چه حسی خواهید داشت؟

این داستان چند روز اخیر Asher Vollmer، سازنده بازی Threes است که پس از آن بازی 2048 ساخته شد. 2048 یک کلونی ضعیف اما ساده از Threes بود که به سرعت شهرت یافت، در حدی که Threes تبدیل به نامی ناشناخته شد.

اما حالا Threes به علت استفاده از کلمه کلیدی 2048 در پیج خود توسط ربات های گوگل حذف شده است و Asher Vollmer اصلا از این بابت خوشحال نیست. هزاران نفر در طی این چند روزی که بازی از استور حذف شده دیگر قادر به دانلود Threes نیستند. امیدواریم به زودی این بازی به گوگل پلی بازگردد تا مردم با یک بازی معمایی واقعی سر و کله بزنند، نه ورژن کپی شده آن.

آکیلس ریفت اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می شود

آکیلس ریفت اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می شود

چندی پیش، یکی از مسئولین فیسبوک در ارتباط با تاریخ عرضه آکیلس صحبت هایی به میان آورد و سال ۲۰۱۵ را برای عرضه آن غیر منطقی خواند. اما روز گذشته شرکت Oculus VR، تا حدودی نگرانی در ارتباط با عرضه هدست اش را برطرف کرد.

همانطور که انتظار داشتیم، هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت تا پایان سال ۲۰۱۵ عرضه نخواهد شد و HTC و والو می توانند آسوده خاطر، Vive را به بازار بفرستند. البته این مسئله در مورد ورژن اصلی دستگاه است و ورژن جدید برای توسعه دهندگان زودتر از این تاریخ به دست صاحبان اش خواهد رسید.

مدل اصلی بر اساس ورژن آزمایشی Cresent Bay طراحی و ساخته خواهد شد اما سنسورهای آن پیشرفته تر هستند و در حالت ایستاده و نشسته قابل استفاده اند. هفته آینده مشخصات سخت افزاری هدست رسما منتشر می شود.

تاریخ عرضه رسمی آکیلس ریفت هنوز مشخص نشده اما می دانیم که اوایل سال ۲۰۱۶، می توان انتظار آن را کشید. قیمتی هنوز برای آن در نظر گرفته نشده اما بر اساس گفته های والو و HTC، آکیلس ارزان تر از وایو است.

نینتندو لیست پرفروش ترین بازی های Wii U و 3DS را منتشر کرد

Mario mercedes 610

نینتندو پس از اعلام آمار فروش و درآمدزایی فصل اخیر خود، میزان فروش کنسول های Wii U و 3DS را نیز اعلام کرد که هر کدام تقریبا 10 و 52 میلیون فروش داشته اند. 62 میلیون کاربری که نسل جدید کنسول های نینتندو را خریداره کرده اند نیاز به بازی هم داشته اند. بنابراین نینتندو پرفروش ترین بازی های کنسولی اش را نیز اعلام کرده است.

دارندگان 9.54 میلیون کنسول Wii U، به ترتیب بازی های زیر را بیش از همه پسندیده اند:

  • Mario Kart 8 - 5.11 million, 54 percent attach
  • New Super Mario Bros. U - 4.81 million, 50 percent attach
  • Nintendo Land - 4.68 million, 49 percent attach
  • Super Mario 3D World - 4.1 million, 43 percent attach
  • Super Smash Bros. for Wii U - 3.65 million, 38 percent attach
  • New Super Luigi U - 2.25 million, 24 percent attach
  • Wii Party U - 1.55 million, 16 percent attach
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 1.52 million, 16 percent attach

ماجرا برای 3DS، با 52 میلیون کنسولی که در دست مشتریان است اندکی متفاوت است:

  • Pokémon X and Y - 13.85 million, 27 percent attach
  • Mario Kart 7 - 11.7 million, 23 percent attach
  • Super Mario 3D Land - 10 million, 19 percent attach
  • Pokémon Omega Ruby and Alpha Sapphire - 9.94 million, 19 percent attach
  • New Super Mario Bros. 2 - 9.16 million, 18 percent attach
  • Animal Crossing: New Leaf - 8.94 million, 17 percent attach
  • Super Smash Bros. for 3DS - 6.75 million, 13 percent attach
  • Luigi’s Mansion: Dark Moon - 4.48 million, 9 percent attach
  • Tomodachi Life - 4.15 million, 8 percent attach
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D - 3.7 million, 7 percent attach
عنوان بعدی در سری Assassin’s Creed با نام Syndicate به زودی رونمایی می شود

عنوان بعدی در سری Assassin’s Creed با نام Syndicate به زودی رونمایی می شود

Assassin’s Creed بعدی، قرار است در این هفته توسط یوبیسافت رسما رونمایی شود. چند ماه پیش، وبسایت کوتاکو تصاویری منتشر کرد که معرف Assassin’s Creed جدید بود. پس از انتشار تصاویر، یوبیسافت ساخت این عنوان را تائید نمود اما برای دریافت اطلاعات بیشتر، لازم بود که چند ماهی صبر کنیم.

در نهایت، Assassin’s Creed جدید که ابتدا با نام Victory شناخته می شد و حالا گویا Syndicate نام گرفته، قرار است در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه (چهارشنبه شب) رونمایی شود.

اطلاعاتی که اخیرا به دست وبسایت Polygon رسیده، نام رسمی بازی و همچنین نام کاراکتر اصلی را تائید می کند. Jacob Frye، شخصی است که در Syndicate وی را کنترل می کنیم. هم اکنون، روی وبسایت اصلی یوبیسافت تیزر انیمیشنی کوتاهی قرار گرفته که در کنار آن عبارت «ظلم و ستم باید پایان یابد» حک شده است.

با این حال، ورژن ایالات متحده این وبسایت پیام های دیگری به همراه دارد. علاوه بر عبارات به نمایش درآمده، صداهایی نیز در پس زمینه به گوش می رسد که یادآور دوران ویکتوریا انگلستان است.

طبق تصاویر پیشین که از بازی دیدیم (و البته نام قبلی)، می دانیم که این بار قرار است به لندن سفر کرده و دوران ویکتوریا را با چشم ببینیم. Assassin’s Creed Unity در زمان انقلاب فرانسه رخ می داد و پیش از آن نیز سری Assassin’s Creed به آمریکای شمالی، ایتالیا، ترکیه و چندین کشور دیگر رفته بود. انتظار می رود که Assassin’s Creed Syndicate در نوامبر ۲۰۱۵ برای پی سی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان منتشر شود.

سگا برخی از عناوین خود را از اپ استور و گوگل پلی حذف می کند

سگا برخی از عناوین خود را از اپ استور و گوگل پلی حذف می کند

سگا، کمپانی بازی ساز ژاپنی، اعلام کرده که برخی از عناوین قدیمی اش را از روی اپ استورهای مختلف حذف خواهد کرد و تردیدی نیست که این تصمیم، تاثیر قابل توجهی بر فروشگاه های مجازی نامدار نظیر اپ استور اپل، گوگل پلی و استورهای آمازون و سامسونگ خواهد گذاشت.

این شرکت هنوز اعلام نکرده که کدام بازی ها از فروشگاه های یاد شده حذف می شوند، با این همه در اظهار نظر رسمی مدیران آن ذکر شده که احتمالا نسخه به روز شده ای از بازی هایی که قرار است حذف شوند، در آینده ارائه می گردد.

مدیران این کمپانی ژاپنی در وبلاگ رسمی خود از تصمیمشان در این رابطه خبر داده و اظهار داشتند که آنها لیست بازی ها را مورد ارزیابی قرار داده و تشخیص داده اند که برخی از آنها پایین تر استاندارد مد نظرشان قرار دارند.

در مورد کاربرانی که یکی از بازی های سگا را خریداری کرده اند و آن عنوان در لیست حذفی ها قرار دارد، باید بگوییم که همچنان امکان دانلود و بازی کردن آن عناوین وجود خواهد داشت، اما احتمال می رود که سازگاری لازم میان این بازی ها و آپدیت های آتی سیستم عامل ها وجود نداشته باشد.

جالب است بدانید که این خبر درست همزمان با اعلام تصمیم نینتندو (دیگر بازی ساز مشهور ژاپنی) برای عرضه ۵ بازی ویژه تلفن همراه تا ماه مارس ۲۰۱۷ و با تاکید بر کیفیت، منتشر می شود.

الکترونیک آرتز می خواهد تا پایان سال مالی پیش رو، 9 الی 10 میلیون استار وارز بفروشدcanyon610

Star Wars Battlefront قرار است نوامبر امسال، همزمان با عرضه جدیدترین فیلم از سری استار وارز برای کنسول های بازی و پی سی به بازار عرضه شود.

بلیک جورگنسن، مدیر امور مالی الکترونیک آرتز گفت به امید اینکه بتوانیم از هیجان ایجاد شده پیرامون بازی و فیلم استفاده کنیم، معتقدیم که می شود در حدود 9 الی 10 میلیون نسخه از این بازی را به فروش رساند.

بتلفیلدهای جدید در این بازه زمانی معمولا حوالی 15 میلیون نسخه فروش دارند، بنابراین با ایجاد کمپین های تبلیغاتی قوی همزمان با عرضه فیلم، اصلا بعید نیست که Star Wars جدید حتی بتواند در حد بتلفیلدها فروش داشته باشد.

Star Wars Battlefront در ماه نوامبر برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

بلیزارد طی سه ماه، ۳ میلیون کاربر World of Warcraft را از دست داد

بلیزارد طی سه ماه، ۳ میلیون کاربر World of Warcraft را از دست داد

World of Warcraft به شکل غیر قابل باوری پر طرفدار است و از سال ۲۰۰۴ که منتشر شد، تاکنون میلیون ها بازیکن داشته است. اما به هر حال، بازی ها هم دورانی دارند و جایگزین هایی برای شان پیدا می شود.

عنوان MMORPG شرکت بلیزارد دیگر مانند گذشته پرطرفدار نیست و در حال از دست دادن تعداد زیادی از کاربران خود است. اگر همین رویه ادامه پیدا کند احتمالا شاهد تصمیمات جدی از سوی بلیزارد در رابطه با این بازی خواهیم بود.

طی سه ماه گذشته، بلیزارد یک چهارم کل بازیکنان و مشترکین ماهانه World of Warcraft را از دست داده. Activision Blizzard در طی فصل مالی گذشته ۱٫۲۸ میلیارد دلار درآمد داشته اند. در ژانویه امسال، تعداد کاربران WoW در حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام شد و حالا این رقم به ۷٫۱ میلیون رسیده است.

۷ میلیون هنوز هم رقم شگفت انگیزی است اما ۳ میلیون کاهش، برای یک سرویس معتادکننده آن هم تنها در طول سه ماه، رقم قابل توجهی محسوب می شود.

در سال ۲۰۱۱، تعداد کاربران World of Warcraft به ۱۲٫۵ میلیون نفر رسید، ۱۲٫۵ میلیون نفری که هر ماه ۱۵ دلار روانه جیب های اکتیویژن بلیزارد می کردند.

کوتاکو در این رابطه می گوید، کیفیت بازی با افت خاصی مواجه نشده و دقیقا همان چیزی است که سال های پیش بوده، مسئله اینجاست که بازیکنان دیگر کار جدیدی برای انجام دادن در این بازی ندارند.

بلیزارد، توسعه دهنده بازی، بسته الحاقی Warlords of Draenor را در طی همین فصل منتشر کرد. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسید. بازیکنان برای اینکه ببینند چه چیزی به بازی اضافه شده بازگشتند اما به محض اینکه متوجه شدند محتوای مناسبی در اختیارشان قرار نگرفته، دوباره بازی را رها کردند.

البته، سهامداران شرکت دلیلی برای نگرانی ندارند، چرا که ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد با ۵٫۲۲ درصد رشد، به ۲۴٫۴۱ دلار رسید.

Hearthstone بیش از 30 میلیون بازیکن دارد

HearthstoneMillion610

از ماه ژانویه تاکنون، به تعداد بازیکنان بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft حدودا 5 میلیون نفر اضافه شده است. این رقم پیش از این 25 میلیون بود و حالا به این تعداد رسیده است.

این عنوان، ماه مارس سال 2014 روی پی سی و مک منتشر شد و در طول یک سال و دو ماه موفق به کسب چنین رتبه ای شده است.

چندی بود، در آوریل 2014، بازی برای آیپد و در ماه دسامبر تبلت های اندرویدی میزبان بازی بودند. اخیرا نیز دارندگان تلفن های همراه به آخرین ساخته تکامل یافته بلیزارد دست یافتند.

شما چطور؟ تا به حال این بازی رایگان را امتحان کرده اید؟

نینتندو بالاخره پس از چهار سال به سوددهی رسید

نینتندو بالاخره پس از چهار سال به سوددهی رسید

پس از چهار سال پیاپی، نینتندو برای اولین بار به سوددهی اندکی رسید. شاید مبلغ سود حاصله بالا نباشد اما بهتر از ضررهایی است که نینتندو طی چهار سال اخیر متحمل آن ها بوده.

سود عملیاتی شرکت ۲۴٫۸ میلیارد دلار، برابر با ۲۰۷ میلیون دلار برآورد شده در حالی که سود خالص ۳۵۰ میلیون دلار از ۴٫۶ میلیارد دلار است. مجموع فروش نینتندو در این فصل نسبت به سال گذشته با ۳٫۸ درصد کاهش همراه بوده اما تغییرات ارزی سبب افزایش سود عملیاتی شرکت شده است.

کنسول Wii U تنها ۳۴۰ هزار واحد در این سه ماه فروش داشته که با در نظر گرفتن این اعداد، مجموع کل فروش کنسول به ۹٫۵۴ میلیون رسیده است. پلی استیشن ۴ با وجود اینکه یک سال دیرتر از Wii U منتشر شد اما مرز ۲۲ میلیون را هم گذرانده است.

Wii U از مشکلات نرم افزاری شدید رنج می برد. بازی های زیادی طی یک سال گذشته برای کنسول منتشر نشده و طبیعتا کاربران برای خرید Wii U بیشتر صبر می کنند. نینتندو انتظار دارد طی سال مالی آینده ۵۰ میلیارد ین سود عملیاتی، ۳۵ میلیارد سود خالص و فروش ۳٫۴ میلیونی Wii U را تجربه کند.

سال مالی ۲۰۱۴ با کسب سود به پایان رسید و این در حالی است که Mario Kart و Super Smash Bros، دو مهره بزرگ Wii U سال پیش منتشر شدند. نینتندو قرار بود The Legend of Zelda Wii U را اواخر سال ۲۰۱۵ برای کنسولش منتشر کند اما این بازی هم تاخیر خورد و به ۲۰۱۶ موکول شد.

بنابراین چاره ای نیست جز اینکه نینتندو یا روی Splatoon و Mario Maker تمرکز کند یا نمایش بزرگی در E3 داشته باشد. در هر صورت تمامی برگ های برنده نینتندو تا به اکنون برای ۳DS و Wii U رو شده اند و مخاطبین دیگر دلیلی برای خرید کنسول های بدون بازی ندارند.

با این حال، پیشرفت بزرگ نینتندو در بخش بازی های موبایل بسیار قابل توجه است. همکاری نینتندو و DeNA می تواند سال آینده را برای نینتندو رویایی کند. هنوز هستند کسانی که بدون بازی کردن زلدا و ماریوهای نسل جدید، دل خوشی از نینتندو ندارند اما اگر تجربه ای جزئی از شاهکارهای نینتندو روی پلتفرم های موبایل ارائه شود، جمعیتی چند صد میلیونی می تواند دموی قابل توجهی از تجربه های کنسولی را دریافت کند و برای خرید Wii U و ۳DS صف بکشند.

اکس باکس وان DVR جایگزین ویندوز مدیا سنتر می شود

اکس باکس وان DVR جایگزین ویندوز مدیا سنتر می شود

همزمان با خداحافظی از Windows Media Center، شایعاتی در مورد جایگزینی برای آن منتشر شده است. بر اساس گفته های Paul Thurrott، وبلاگ نویسی شناخته شده، اکس باکس وان قابلیت ضبط تصاویر تلویزیونی را احتمالا همین امسال به دست خواهد آورد.

به عبارتی دیگر، اکس باکس وان کم کم به حالتی که دو سال پیش برای آن برنامه ریزی شده بود نزدیک می شود، کنسولی همه کاره یا به عبارتی دستگاهی All-in-one در قلب اتاق نشیمن. پس از مشکلاتی که در عرضه کنسول به وجود آمد مدیران جدید ترجیح دادند اکس باکس با جماعت گیمرها آشتی کند اما حالا به آرامی حرکت به سوی هدف پیشین آغاز شده است.

برنامه مخصوصی که البته فعلا در اروپا برای دارندگان اکس باکس وان در دردسترس است و به زودی برای آمریکای شمالی هم عرضه می شود، راهکارهای ساده ای برای توقف، بازگشت به عقب و دیدن دقایق قبلی برنامه ها از طریق اکس باکس وان وجود دارد اما پشتیبانی کامل از DVR هنوز جایگاهی ندارد.

پلی استیشن ۴ نیز یک DVR مخصوص برای مشترکین سرویس Vue TV دارد که البته هنوز در مناطق زیادی در دسترس نیست و بسیار گران قیمت است. پشتیبانی درست و حسابی از DVR با ترکیب تلویزیون های کابلی و آنتنی می تواند برای مایکروسافت و کنسول اش برگ برنده ای باشد در برابر پلی استیشن ۴.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آقای وفا نژاد میشه بررسی های دیجیتال فانداری رو هم بزارید .

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ممنون،کلا هفته جالبی نبود!
    از گندی که گرافیک پراجکت کارروی کنسول ها زد تا اینکه نمرات خوبش چه قدر عالی هستند!

  • Mahdi.Eslami
    Mahdi.Eslami | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    Ubisoft , EA games یعنی این دو تا شرکت هر بازی که بدن بیرون یکی از یکی بهتر در میاد

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه سوال / 2 روز پیش دوباره black ops 2 رو تموم کردم ، بعد اخرش رو چک کردم با یوتیوب دیدم 2 نفر دیگه پایانش فرق می کرد با ماله من ، ماله من اخرش نشون داد Méndez خودشو اتیش می زنه ، ماله شما چطوری تموم شد ؟؟؟ خیلی باحاله انتخاب های داخل بازی پایان بازی رو تغییر می داد ، انگار telltale رو با cod پیوند بدی ، ایکاش داخل black ops 3 این حق انتخابا بیشتر بشه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    راستی یه خبر هم هم من به اخبار بالا اضافه کنم / هر هفته یه ویدیو چند دقیقه ای از بازی های ایکس باکس و اخبارش تحت عنوان Xbox news می یاد ، قسمت اول
    http://www.windowscentral.com/microsofts-new-weekly-video-series-devoted-xbox-news-begins
    راستی threes هم برای ویندوز فون در دسترسه هم ایکس باکس وان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی