ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی می شود روند بازار ساعت های هوشمند در سال های آینده نیز رو به رشد باشد

در مورد محبوبیت فعلی و آینده ی ابزارهای پوشیدنی هیچ شک و شبه ای وجود ندارد، چرا که درون آن ها قابلیت های جذابی همچون سنسور های مختلف جهت اندازه گیری فعالیت های ورزشی و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

در مورد محبوبیت فعلی و آینده ی ابزارهای پوشیدنی هیچ شک و شبه ای وجود ندارد، چرا که درون آن ها قابلیت های جذابی همچون سنسور های مختلف جهت اندازه گیری فعالیت های ورزشی و نمایشگر رنگی تعبیه شده ضمن اینکه طراحی صنعتی این محصولات نیز روز به روز در حال تکمیل و بهبود است.

اما در مورد کاربردی بودن آن ها هنوز زود است تصمیم بگیریم کما اینکه بسیاری از کاربران، این گجت ها را تنها نمایشگری اضافی برای اسمارت فون خود در نظر می گیرند.

در همین راستا گوگل حتی پلتفرمی به نام اندروید Wear را نیز برای محصولات مورد بحث ارائه کرد که همانند اسمارت فون ها، پلتفرم مذکور هم از محصولات تولیدکنندگان مختلفی پشتیبانی می کند، اما بر خلاف پلتفرم موبایلی ساکنین مانتین ویو اندروید پوشیدنی در زمینه شخصی سازی دست تولید کنندگان را تا حد زیادی بسته است و در نتیجه بر روی اکثر این محصولات با نرم افزار تقریبا یکسانی مواجه هستیم.

البته گوگل پس از احساس خطر از سمت اپل به تکاپوی بیشتر افتاد تا پلتفرمش را بهبود بخشد و برای این منظور آپدیت هایی را ارائه کرد که تا حد زیادی هم در ارتقای تجربه کاربری آن موفق بودند.

در ادامه برای بررسی آینده ی این بازار با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش جدیدی که شرکت IHS (کمپانی آمریکایی که به تجزیه و تحلیل اطلاعات برای مجموعه های بزرگ می پردازد) ارائه داده، بازار تولید ساعت های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به رقم بیش از ۱۰۱ میلیون دستگاه خواهد رسید، این تعداد را با آمار تولید پارسال مقایسه کنید که به ۳.۶ میلیون دیوایس محدود شده بود.

در حال حاضر از هر ۵۰۰ دارنده ی تلفن هوشمند یک نفر دارای ساعت هوشمند نیز هست، که این آمار تا سال ۲۰۲۰ به یک نفر از هر ۲۰ کاربر اسمارت فون افزایش خواهد یافت.

هر نظری در مورد اپل داشته باشید، قابل کتمان نیست که اهالی کوپرتینو می دانند چگونه محصولات موفقی بسازند که از سخت افزار مناسب و طراحی خوب بهره گیرد و نرم افزار آن نیز به حدی ساده باشد که بتوان در کمپین های تبلیغاتی هم روی آن مانور داد. در مجموع شاید به همین دلیل است که این شرکت ابزارهای طراحی شده ی خود را در تعداد بسیار بالا به فروش می رساند.

حالا آن ها وارد بازار اسمارت واچ ها شده اند که به نظر می آید ورود موفقی نیز بوده و بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۱۹ میلیون دستگاه از این محصول به فروش خواهد رفت که رقم یاد شده ۵۶ درصد از بازار ساعت های هوشمند محسوب می گردد.

البته با وجود این آمار و گزارش ها نباید فراموش کرد که ساعت های ساخت اپل تنها با ابزارهای دیگر ساخت همین شرکت کار می کنند و محصول گران قیمتی نیز هستند، در نتیجه فرصت برای سازندگان دیگر فراهم است تا از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و سهام بیشتری از بازار دارای دو میلیارد کاربر اسمارت فون های اندرویدی را به خود تخصیص دهند.

کمپانی های پیش تر ذکر شده می توانند محصولات ارزان قیمت تری که با تلفن های هوشمند فعلی شان نیز هماهنگ باشد را به اهالی دنیای موبایل های اندرویدی ارائه کنند و در صورت موفقیت این ایده خواهند توانست تا سال ۲۰۲۰ سهم اپل از بازار مذکور را تا ۳۸ درصد کاهش دهند.

البته موفقیت هرچه بیشتر غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو برای دیگر شرکت ها نیز دارای منافعی است، چرا که افکار مصرف کنندگان را به سمت خوبی ها و کاربردهای استفاده از ساعت های هوشمند سوق خواهد داد.

همچنین گزارش هایی نیز در مورد تلاش گوگل برای ایجاد سازگاری ما بین اندروید Wear و ابزارهای تحت iOS منتشر شده که در صورت به حقیقت پیوستن، کاربران ۹۶ میلیون دستگاه تولیدی اپل در ۵ سال آینده نیز در تیررس غول دنیای جستجوهای اینترنتی قرار خواند گرفت.

البته یکی از حیاتی ترین المان های موفقیت هر پلتفرمی نیز اپلیکیشن های آن است، پس بیراه نیست اگر توقع داشته باشیم اندروید Wear به زودی برای پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث گسترده تری آپدیت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واسه بازار تبلت هم خیلی از این پیش بینی ها شد، آخرشو داریم میبینم به کجا داره میرسه!

مطالب پیشنهادی