ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کارمندی که به خاطر پاک کردن اپلیکیشن رهگیری از روی موبایلش اخراج شد

حتما برایتان پیش آمده که غرق در کار کردن باشید و ناگاه حس کنید فردی به شما خیره شده یا اعمال و رفتارتان را زیر نظر دارد. بهتر است که از این پس بیشتر به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

حتما برایتان پیش آمده که غرق در کار کردن باشید و ناگاه حس کنید فردی به شما خیره شده یا اعمال و رفتارتان را زیر نظر دارد. بهتر است که از این پس بیشتر به حواس خود اطمینان کنید.

اینترمکس نوعی سرویس انتقال پول است که در این زمینه با آمریکای لاتین مراوده دارد. میرنا آریاس از مدیران سابق فروش این شرکت است که در نواحی مرکزی کالیفرنیا و خارج از دفتر Bakersfield فعالیت می کرد. میرنا و همکارانش مجبور بودند نوعی اپلیکیشن مدیریتی به نام زورا (که حالا ClickSoftware نام دارد) را روی آیفون های خود که از طرف شرکت در اختیارشان قرار گرفته بود، نصب کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با این همه، آریاس پس از اندکی کند و کاو در این اپلیکیشن و توانمندی های آن زورا را حذف کرد چراکه مدیرش جان استابیتس از طریق آن می توانست حرکاتش را حتی در ساعات غیر اداری تحت نظر بگیرد.

آریاس بلافاصله پس از این کار اخراج شد. جالب است بدانید که زورا دارای قابلیتی به نام clock-in/clock-out هم بود اما نمی شد از طریق آن سیستم رهگیری مبتنی بر GPS موبایل را فعال یا غیر فعال کرد.

استابیتس هم تایید کرده که کارکنانش را از طریق این اپلیکیشن حتی در ساعات غیر کاری تحت نظر می گرفته و حتی به آنها اطلاع می داده که از موقعیت شان آگاه است و می داند با چه سرعتی رانندگی کرده اند.

طبق گفته آریاس، او در زمانی که در شرکت اینترمکس کار می کرده نسبت به استفاده از اپلیکیشن یاد شده گلایه یا شکلایتی را مطرح نکرده اما آنطور که در پرونده شکایتش در مورد تحت نظر گرفتن فعالیت هایش در خارج از ساعات کاری ذکر شده: «چنین نظارتی می تواند برای هر فردی بیش از اندازه آزار دهنده باشد.»

آریاس به دنبال اخراجش از کار، شکایتی را علیه شرکت اینترمکس مطرح نموده و در آن درخواست 500 هزار دلار غرامت بابت خسارات وارد شده و همچنین نقض حریم خصوصی اش توسط استابیتس از دادگاه نمود. این خانم در شکایت خود حتی مدعی شده که در روزهای تعطیل و زمانی که سر کار نبوده هم تحت نظر قرار داشته.

همانطور که گفته شد موبایل هایی که در اختیار کارمندان این شرکت قرار دارند تماما از سوی اینترمکس تهیه شده اند و متعلق به آن هستند، با در نظر داشتن همین امر، به نظر می رسد که مطرح نمودن این دعوی قضایی پرسش های حقوقی متعددی را در مورد قوانین کاری مطرح می کند.

کالیفرنیا ایالتی است که در آن افراد می توانند با اطلاع یا بدون اطلاع قبلی و بنابر هر دلیل کار خود را ترک کنند و جالب است بدانید که همین قانون در مورد کارفرمایان نیز صادق است و اخراج یا ادامه کار کارکنان دقیقا طبق خواسته آنها صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    باید شرکت رو سو کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی