ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برای خلاص شدن از ترانه هایی که مغزتان را اشغال کرده، آدامس بجوید

بعضی از ترانه ها و آوازها به قدری ماندگار می شوند که هیچگاه نمی توان فراموششان کرد. اما گاهی این ترانه ها مغزمان را چنان اشغال می کنند که گویی مرتبا در گوشمان زمزمه می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

بعضی از ترانه ها و آوازها به قدری ماندگار می شوند که هیچگاه نمی توان فراموششان کرد. اما گاهی این ترانه ها مغزمان را چنان اشغال می کنند که گویی مرتبا در گوشمان زمزمه می شوند و این وضعیت حتی تا چندین ماه ادامه پیدا می کند و به شکلی آزار دهنده در می آید.

با این همه این پدیده هم راهکاری دارد و از میان برداشتن چنین شرایطی یا می توانید آن آهنگ را انقدر پشت سر هم پخش کنید که از آن خسته شوید یا اینکه به ترانه دیگری گوش دهید تا آن را از ذهن خود خارج نمایید.

هر دوی این راهکارها می توانند تا حدودی موثر واقع شوند اما ظاهرا پژوهشگران دانشگاه ریدینگ به راه حل اثربخش تری برای حل این مساله دست یافته اند.

براساس جدیدترین یافته ها، بهترین و آسان ترین روش برای از میان بردن چنین شرایطی جویدن آدامس است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این رابطه بدانید.

این دانشمندان باور دارند که مسیرهای روحی (mental pathway) امتداد یافته به گوش ها هستند که ترانه های ماندگار را در خود نگه می دارند. زمانی که فرد شروع به جویدن آدامس می کند، حرکات فک او این مسیرها را از میان می برد و در نتیجه دیگر چنین آوازهایی را با خود زمزمه نخواهد کرد.

از طرفی گزارش های متعدد دیگر حکایت از مزایای بیشتر جویدن آدامس در یادگیری دارند که از آن جمله می توان به بهبود تمرکز و هشیاری اشاره نمود.

متاسفانه پژوهشگران نمی توانند با اطمینان از موثر بودن آدامس در از میان بردن این شرایط یا اثربخش بودن آن در بر هم زدن حواس و در نتیجه فراموش کردن یک ترانه سخن بگویند، اما در صورت تمایل می توانید هر زمان که دچار چنین حالتی شدید، یک عدد آدامس را در دهان خود بگذارید تا ببینید که با جویدن آن تغییری به وجود می آید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ارتا
    ارتا | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    امشب دل من هوس رطب کرده...:دی

  • CafeAndroid
    CafeAndroid | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حصین (Ho3ein) تو مخمه،همه آهنگاش،با آدامس و اینا هم بیرون نمیره،سنگینه لامصب

  • Mr.M
    Mr.M | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با عرض معذرت باز سوزن من گير كرد
    يادتون باشه تفكر بزرگترين سلاح شما براي برده نشدن توسط بقيه هست
    تمام.

  • Mr.M
    Mr.M | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بعدش هم اينهمه وقت ميخواين چيكار ؟! از صبح تا شب يا بريد بازي كنيد و يا بريد داخل شبكه اجتماعي فضولي ! و يا بشينيد همش پاي تلويزيون و يا اصلا برويد حفظ كردن بيخودي مانند ضبط صوت ! اصلا چه معني دارد تفكر كنيد ! چه معني دارد كمي درك داشته باشيم !! خوراك با يك مشت مواد شيميايي و امواج مضر از يك طرف وارد ميشه كه بشه ! نكند شما ميخواين صنعت داروسازي را نابود كنيد ! بگزاريد ٤ نفر هم نون بخورند ديگه !!!
    بريد خودروي ماسل كار بخريد و ازصداش لذت ببريد ! خودروي برقي براي يك مشت متعصب خشك مغز محيط زيستي هست !!
    اصلا شما طرفدار مواد طبيعي برو يكم مواد طبيعي بكش !!! امروز و خوش باش كه فردا ديره....
    و ادامه دارد...

  • Mr.M
    Mr.M | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    و تكنولوژي اينهمه مفيد هست و بعضي افراد نادان ميگويند ضرر دارد كدام ضرر ؟!!! اصلا خوبه ٢٠٠ سال عمر كنيد ! خسته نميشيد ! همين ٥٠ سال بسه براتون ديگه ! تازه هر چي عمر كمتر باشه ارزشش بيشتر شده و قدرش را هم بيشتر ميدونيد و
    اينهمه استرس براي آلودگي صوتي هست كه عمرتون را كم ميكنه باز تشكر نميكنيد ناشكرها ...
    اينهمه داروي شيميايي كاملا مضر هست
    امواج و مواد مضر به هرشكل و صورت بهترن خورنده ميشه
    ادامه دارد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی