ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروهای گوگل از ماه سپتامبر تا امروز آمار ۳ حادثه را ثبت کردند

گوگل در طول سال های گذشته بطور پیوسته در حال آزمایش و توسعه خودروهای بدون راننده ی خود بوده است. پروژه ای بلند پروازانه که تحسین و انتقادهای توامان به همراه داشته و شماری چند از ایالت های آمریکا نیز ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

گوگل در طول سال های گذشته بطور پیوسته در حال آزمایش و توسعه خودروهای بدون راننده ی خود بوده است. پروژه ای بلند پروازانه که تحسین و انتقادهای توامان به همراه داشته و شماری چند از ایالت های آمریکا نیز جهت همکاری با این طرح، مجوزهای لازم به منظور تردد وسایل نقلیه خودران در جاده هایشان را صادر کرده اند.

طبق گزارشات ۴۸ عدد از خودروهای مذکور تنها در جاده های ایالت کالیفرنیا مشغول به کار هستند و برخلاف هشدارهای برخی منتقدین، هیچ گونه حادثه عمده ای در طی سال های اجرای آزمایش فوق پیش نیامده بود.

اما حالا در گزارش جدیدی که آسوشیتد پرس منتشر کرده، در ماه های گذشته ۴ عدد از ۴۸ خودروی مورد اشاره دچار حادثه شده اند که البته از این تعداد تنها ۲ حادثه در هنگام رانندگی روی حالت خودکار اتفاق افتاده، و در ۲ مورد دیگر انسان هدایت خودرو در اختیار راننده انسانی بوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همچنین این گزارش می افزاید در ۴ سانحه پیش تر اشاره شده سه مورد به خودروهای لکسوس SUV یا در اصطلاح شاسی بلند مرتبط می شود که به سنسورها و تجهیزات گوگل جهت رانندگی اتوماتیک هستند در حالیکه مورد دیگر مربوط به خودرویی می شود که توسط کمپانی خودروسازی و تامین کننده قطعات "دلفی" تحت آزمایش بوده است.

البته همه حوادث مذکور در سرعت پایین اتفاق افتاده و هیچگونه صدمه ای جز چند خط و خش جزئی به خودروها وارد نگشته است. هیچ حادثه جانی نیز در نتیجه تصادفات مورد اشاره گزارش نشده، اما با این حال هنوز مشخص نیست در ۲ حادثه ای که انسان پشت فرمان ماشین ها قرار داشته چه میزان قصور بر عهده اتومبیل و چه مقدار بر گردن رانندگان آن ها بوده.

پیش از این نیز گوگل تا ماه مارس سال ۲۰۱۴ از ۳ حادثه مشابه خبر داده بود، اما بر اساس اطلاعیه رسمی که اهالی مانتین ویو سال پیش در این رابطه منتشر کردند «رخ داد های فوق ناچیز و بی اهمیت بوده، هیچگونه صدمه جانی در پی نداشته، و تنها به دلیل اشتباهات انسانی و بی توجهی به بار آمده اند»

علاوه بر کالیفرنیا، ایالت های نوادا، میشیگان و فلوریدا هم مجوزهای لازم جهت تردد آزمایشی خودروهای بدون راننده در جاده های شهری و عمومی خود را صادر کردند، اما در هیچ کدام از آن ها خبری مبنی بر اتفاقات مشابه گزارش نشده است.

حتی تا همین چند دهه پیش هم ایده ی اتومبیل های خودران، بیشتر مربوط به رمان های علمی-تخیلی به نظر می آمد تا دنیای واقعی، اما با پیشرفت های تکنولوژیک سالهای اخیر و صرف نظر از شکست های گهگاه، کم کم می توان برای ایجاد انقلابی مهم در روش های حمل و نقل آماده شد، آن هم در حالی که تنها کمی بیش از ۱ قرن از ساخت مدل T توسط کمپانی فورد (اولین اتومبیل تولید انبوه در جهان که استفاده این وسیله را عمومی کرد) می گذرد.

البته برای رسیدن به این هدف، گوگل و شرکایش باید بتوانند آماده بودن وسایل نقلیه هوشمند فوق جهت ارائه به عموم مردم را اثبات کنند، که پیش از آن لازم است دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، در این صورت قانون گذاران نیز قطعا همکاری مورد نیاز جهت آماده کردن زیرساخت های قانونی لازم را جهت تردد اتومبیل های مورد اشاره به عمل خواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Pedram_Hagidi
    Pedram_Hagidi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اون ماشین اصلا لکسوس نیست
    من دیگه حرفی ندارم !!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی