ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سارقین به راحتی می توانند قابلیت های امنیتی اپل واچ را دور بزنند [تماشا کنید]

در ساعت هوشمند اپل قابلیتی با عنوان "Wrist-detection" (تشخیص بسته بودن روی دست) گنجانده شده که در صورت فعال بودن، هر بار که اسمارت واچ را از روی مچ خود باز نموده و سپس مجدداً بخواهید از آن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در ساعت هوشمند اپل قابلیتی با عنوان "Wrist-detection" (تشخیص بسته بودن روی دست) گنجانده شده که در صورت فعال بودن، هر بار که اسمارت واچ را از روی مچ خود باز نموده و سپس مجدداً بخواهید از آن استفاده کنید، از شما کلمه عبور تقاضا می گردد.

اما اخیراً ویدئویی در وب سایت iDonwloadBlog منتشر شده که نشان می دهد در صورتیکه اپل واچ به سرقت رود، فردی که آن را دزدیده می تواند با ریست کردنش، الزام به وارد نمودن پسورد را از بین برده و شروع به استفاده از آن نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آیفون برای جلوگیری از چنین شرایطی به "قفل فعالسازی" (Activation Lock) مجهز گشته؛ بدین معنی که حتی پس از ریست شدن اسمارت فون برای فعالسازی مجددش به اپل ID و پسورد مالک آن نیاز است. اما متاسفانه این امکان امنیتی در اپل واچ تعبیه نشده و در صورتیکه ساعت خود را به هر دلیلی از دست بدهید فرد دیگری می تواند شروع به استفاده از آن نماید.

ناگفته نماند که امکان Activation Lock در نسخه ی هفتم iOS‌ معرفی شد و از نسخه ی هشتم این سیستم عامل به صورت پیش فرض فعال گردید. قابلیت یاد شده بر طبق آمار و ارقام موجود ظاهراً سبب گشته دزدی تلفن های هوشمند آیفون در شهرهای نیویورک، سان فرانسیسکو و لندن به ترتیب ۲۵، ۴۰ و ۵۰ درصد کاهش یابد.

لازم به ذکر است با فشار دادن دکمه ی Contacts برای چند لحظه، منوی خاموش کردن ویوایس ظاهر شود و سپس با اعمال یک فورس تاچ (نگه داشتن و فشار دادن انگشت برای چند لحظه بر روی نمایشگر) بر روی گزینه های این منو پیغامی به نمایش در می آید که در صورت تائید کردنش داده ها و تنظیمات موجود بر روی اسمارت واچ پاکسازی و گجت ریست می شود. از این مرحله به بعد برای استفاده مجدد از اپل واچ و فعالسازی دوباره اش نیازی به وارد کردن پسورد نیست.

ویدئویی که در انتهای مطلب آورده شده موضوع فوق الذکر را به صورت کامل نمایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • AZ
    AZ | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هیچ سیستم عاملی مثه آی او اس در مورد امنیت در برابر دزدی نیست و نمیرسه بهش :)))

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظرم اين خدشه اي به امنيت اطلاعات شما وارد نميكنه! همونطور كه در فيلم ديده شد تمام اطلاعات شما از جمله تصاوير ،صدا و ليست مخاطبين شما پاك ميشه!! البته ناگفته نمونه كه با اين كار ساعت به تنظيمات كارخانه برگشته و بعد از راه اندازي مجدد قابل استفاده است!! كجاي اين ماجرا فاجعه داره نميدونم!! به نظرم به راحتي با يه آپديت ساده قبل از ريست كردن از سارق و يا ... عزيز رمز عبور خواسته خواهد شد!

    • سوتابایت منتظر...
      سوتابایت منتظر... | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

      مشکل اینجاس که اون ریست برای پاک کردن کل اطلاعات و از اون به بعد دیگه اپل واچ غیرقابل رهگیری برای کاربرشه!و سارق راحت می تونه استفاده کنه!

      • eimanarenji
        eimanarenji | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

        بله اين نكته متاسفانه رخ ميده و بايد رفع بشه!! به هر حال به دور از تعصب هنوزم راههايي براي دور زدن رمز عبور گوشيهاي اپل و ريست كردن آنها در دسترس هست ولي كمي سخت و زمان بره... ولي به هر حال برند اپل از نظر امنيت هميشه قابل اطمينان تر از رقبا ظاهر شده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی