ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نصب افزونه هایی که در وب استور میزبانی نمی شوند برای کاربران مرورگر کروم ممنوع می گردد

کمپانی گوگل به منظور جلوگیری از نصب اتفاقی بد افزارها توسط افراد مختلف، تصمیم دارد تا از این پس به کاربران مرورگر اینترنتی اش در مک و ویندوز اجازه ندهد افزونه هایی که در کروم وب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

کمپانی گوگل به منظور جلوگیری از نصب اتفاقی بد افزارها توسط افراد مختلف، تصمیم دارد تا از این پس به کاربران مرورگر اینترنتی اش در مک و ویندوز اجازه ندهد افزونه هایی که در کروم وب استور میزبانی نمی شوند را نصب نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت مورد بحث سیاست مذکور را در ماه می سال گذشته و در رابطه با کاربران سیستم عامل ویندوز مطرح نمود، اما با این وجود به کاربرانی که از نسخه ی ویژه ی توسعه دهندگان مرورگرش استفاده می کردند کماکان اجازه می داد تا از هر جایی که می خواهند اقدام به نصب افزونه ها نمایند.

حال گوگل می گوید این موضوع برایش دردسر ساز شده، زیرا هکرها ابتدا افراد را وادار به نصب نسخه ی ویژه ی توسعه دهندگان مرورگر کروم می کنند و سپس آنها را به سمت استفاده از یک بدافزار خاص در قالب یک اکستنشن هدایت می نمایند.

در همین راستا ساکنین مانتین ویو تصمیم گرفته اند تا بر روی همه ی نسخه های مختلف مرورگر خود امکان بهره گیری از اکستنشن های ارائه نشده در وب استور را بلوکه کنند. این قانون جدید از ماه جاری میلادی (می ۲۰۱۵) در مورد کاربران ویندوز و همچنین از ماه جولای پیش رو در رابط با کاربران مک به اجرا درخواهد آمد.

برای بسیاری سیاست اتخاذ شده توسط گوگل یادآور سیاست های مشابهی است که اپل در مورد اپ استور خودش اعمال می کند، اما غول دنیای جستجوهای اینترنتی می گوید از سال گذشته که در نسخه ی اصلی مرورگر خودش قانون فوق الذکر را پیاده سازی کرده تعداد تماس های مشتریان با واحد پشتیبانی شامل کاهشی ۷۵ درصدی شده است.

البته ناگفته نماند که هنوز هر دو قشر کاربران مک و ویندوز می توانند با فعال کردن قابلیت devloper mode اقدام به نصب اکستنشن های متفرقه نمایند، اما اگر یک توسعه دهنده هستید بهتر است هر چه زودتر افزونه ی خود را در وب استور کروم به ثبت برسانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ALireza
    ALireza | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    dostan ye sherkat moarefi konid hazine developer shodan web store ro betoone pardakht kone

  • منصور
    منصور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این یعنی روی گنولینوکس همچنان میشه از اکستنشن‌های متفرقه استفاده کرد؟
    اگه جواب مثبته، روی کدوم ورژن؟ روی ورژن استیبل یا ورژن دولوپر؟
    روی گوگل‌کروم یا نسخه متن‌بازش (کرومیوم)؟

    هرچند براوزر اصلی من فایرفاکسه و بنظرم اگه موزیلا یکم تنظیمات فایرفاکس رو بهینه‌تر کنه (کاری که من و خیلی از یوزرهای دیگه خودمون انجام دادیم) شاهد رشد بازار این براوزر انقلابی و خیلی خوب خواهیم بود.

    • همایون
      همایون | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

      فعلا که هم روی کروم و هم روی کرومیموم بدون مشکل جواب میده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی