ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اسامی ویرایش های مختلف ویندوز ۱۰ را منتشر کرد

در حالیکه هنوز تاریخ عرضه ی دقیقی برای ویندوز ۱۰ ذکر نگشته، غول نرم افزاری ساکن ردموند اسامی ویرایش های مختلفی که نسل بعدی سیستم عاملش تحت آنها عرضه خواهد شد را اعلام کرده است تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۲۸

در حالیکه هنوز تاریخ عرضه ی دقیقی برای ویندوز ۱۰ ذکر نگشته، غول نرم افزاری ساکن ردموند اسامی ویرایش های مختلفی که نسل بعدی سیستم عاملش تحت آنها عرضه خواهد شد را اعلام کرده است تا کاربرانش در این زمینه آگاهی بیشتری کسب نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ویرایش خانگی ویندوز ۱۰ موسوم به Windows 10 Home نسخه ای از سیستم عامل مورد بحث به حساب می آید که تمرکز اصلی اش بر روی کاربران عادی و معمول کامپیوترهای شخصی قرار گرفته، این ویرایش به صورت عمده در دسکتاپ ها و لپ تاپ های آتی که به بازار عرضه می شوند نصب خواهد شد و اکثر قابلیت های اصلی ویندوز بعدی همچون مرورگر مایکروسافت اج، سیستم شناسایی Hello face و برخی اپ های فراگیر از پیش نصب شده را با خود به همراه دارد.

در کنار ویرایش خانگی یک ویرایش ویژه کاربران حرفه ای تر با عنوان Windows 10 Pro نیز در نظر گرفته شده که می توان آن را معادل ویرایش کنونی ویندوز ۸ Pro دانست و همچون گذشته کاربرانش می توانند آن را به نام های دامنه متصل کرده و در عین حال از به روز رسانی های ویژه ای که مایکروسافت برای کسب و کارها ارائه می نماید هم بهره بگیرند.

ساکنین ردموند همانطور که پیش تر نیز اشاره کرده بودند تصمیم گرفته اند با عرضه ی ویندوز ۱۰ بر روی گستره وسیعی از ابزارها از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها برند "ویندوز فون" را نیز تغییر نام دهند و حالا رسماً عنوان "ویندوز ۱۰ موبایل" جایگزین نام پیش تر ذکر شده گشته است.

ویندوز ۱۰ موبایل با خود نسخه ی جدیدی از آفیس که رابط کاربری اش برای نمایشگرهای لمسی بهینه شده را به همراه دارد این نسخه از قابلیت جدید Continuum برای اسمارت فون ها نیز پشتیبانی می کند، ویرایش مورد بحث متعلق به موبایل ها و تبلت هایی با سایز نمایشگر کمتر از ۸ اینچ خواهد بود.

مایکروسافت ویرایش دیگری تحت نام Windows 10 Mobile Enterprise را نیز در دستور کار دارد که سازمان ها و کسب و کارهای بزرگ و نیازمند راه حل های موبایلی را هدف قرار داده است.

در کنار ویرایش های اصلی که در بالا نام بردیم لازم است به چند ویرایش باقی مانده دیگر همچون Windows 10 Enterprise (ویژه کسب و کارها)، Windows 10 Education (ویژه محیط های آموزش و فعالان این محیط ها همچون دانش آموزان و معلمین) و Windows 10 IoT Core (ویژه ابزارها و پلتفرم های مرتبط به اینترنت اشیا) اشاره نماییم.

با این تفاسیر نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت دارای ۷ ویرایش متفاوت به حساب می آید که می توانند بر روی محدوده ی وسیعی از دیوایس ها حضور داشته و نیازهای بسیار متنوع و مختلف کاربران را برطرف کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • دانا
    دانا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من خودم ویندوز 10 دارم
    عالیه !
    ولی هنگ های بدجور داره
    ایشالا برطرف شه

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خوبه دست مارو باز میزاره،من که از اینتر پرایز ۸.۱ استفاده می کنم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی