ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هاوکینگ: کامپیوترها طی صد سال آینده از ما پیشی می گیرند

استیفن هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان شناس شهیر بریتانیایی، چند روز پیش دوباره از کامپیوترها سخن گفت. وی که چندی قبل، پیشرفت ربات ها را خطرناک توصیف کرده بود، حالا کامپیوترها را سوژه بعدی صحبت های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

استیفن هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان شناس شهیر بریتانیایی، چند روز پیش دوباره از کامپیوترها سخن گفت. وی که چندی قبل، پیشرفت ربات ها را خطرناک توصیف کرده بود، حالا کامپیوترها را سوژه بعدی صحبت های خود قرار داده. وی در کنفرانس Zeitgeist 2015 که در لندن برگزار شد، نطق دلهره آوری داشت.

وی می گوید: "کامپیوترها با هوش مصنوعی، طی صد سال آینده از انسان ها پیشی می گیرند. وقتی این اتفاق رخ دهد، باید مطمئن شویم که کامپیوترها هدفی در راستای اهداف ما داشته باشند.

همیشه همینگونه بوده و کامپیوترها صرفا به این جهت ساخته شده اند که نیازهای ما را برآورده کنند. اما در یک دنیای هوشمندتر و پیشرفته تر، احتمالا کامپیوترها قادر به تصمیم گیری خواهند بود و به جای برآورده کردن نیازهای ما، می توانند انسان ها را به بردگی بگیرند.

هاوکینگ می گوید هوش مصنوعی می تواند بدترین چیزی باشد که برای بشریت رخ داده: "آینده ما مسابقه ای است میان قدرت رو به رشد تکنولوژی و خرد استفاده از آن ها."

شاید بهتر باشد از همین حالا مهندسین و مدیران حوزه تکنولوژی نگرانی های نوابغ دنیا را جدی بگیرند و به فکر راه چاره ای باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • s 47 27
    s 47 27 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگرم همچین چیزی باشه یه بینظمیه که بینظمی هم وقتی اتفاق میفته انسان علم نداشته باشه و کنترل از دستش خارج بشه این اتفاق هیچ وقت نمیفته چون انسان اون بینظمی رو به وجود میاره پس کامپیوتری که اینهمه پیچیده هست چجوری اتفاقی ساخته بشه میشه یه همچین چیزی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی