ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون بعدی از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود

دوربین آیفون همواره به لطف کیفیت بالای عکس هایش در زمره بهترین ها به شمار می رفته است. اپل با معرفی هر نسل از تلفن هوشمند خود، بهبود هایی را در دوربین اعمال می کند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

دوربین آیفون همواره به لطف کیفیت بالای عکس هایش در زمره بهترین ها به شمار می رفته است. اپل با معرفی هر نسل از تلفن هوشمند خود، بهبود هایی را در دوربین اعمال می کند و تلاش می کند همواره کیفیتی متفاوت از رقبا را در اختیار کاربران قرار دهد.

با این وجود اپل از سال ۲۰۱۱ که آیفون 4s را با رزولوشن 8 مگاپیکسلی معرفی کرد، دیگر در تعداد مگاپیکسل ها تغییری ایجاد نکرد و موبایل های بعدی خود را با همان ۸ مگاپیکسل به بازار عرضه نمود.

اما بر اساس خبرهایی که به تازگی منتشر شده، به نظر می رسد که این روند در آیفون بعدی ادامه نخواهد داشت؛ به گفته Kevin Wang، مدیر مؤسسه تحقیقاتی IHS Technolgoy، اپل قرار است در نسل بعدی آیفون از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده نماید.

Wang در صحبت های خود توضیح می دهد که علیرغم افزایش تعداد مگاپیکسل ها، اپل در نظر دارد تا ابعاد هر پیکسل منحصر به فرد را کاهش دهد.

پیکسل های بزرگتر به دوربین این امکان را می دهند تا نور بیشتری را از محیط جذب کند و تصاویر را با نویز کمتری به ثبت رساند. با این حال سایز پیکسل ها تنها یکی از عواملی است که بر روی این موارد تاثیر می گذارد و احتمالا اپل راهکار لازم را برای این موضوع یافته است.

در سوی مقابل قطعا تعداد مگاپیکسل بالاتر به دوربین آیفون اجازه خواهد داد تا جزییات بیشتری را در عکس ها به ثبت رساند و کیفیت بهتری را از خود ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • علی
    علی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    <b>دوربین اپل با اینکه روی کاغذ از نظر تعداد مگاپیکسل از خیلی از گوشی ها کم تر باشه ولی از نظر من کیفیت کارش از خیلی از اون ها بهتره !!!<b/>

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی