ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازندگان موبایل های اندرویدی در انتظار چیپست ۱۰ هسته ای مدیاتک

بر اساس گزارش وب سایت تایوانی Digitimes، سازندگان تلفن های هوشمند اندرویدی این روزها برای استفاده از چیپست جدید Helio X20 در موبایل هایشان، بسیار هیجان زده هستند. منابع داخلی مدیاتک به وب سایت یاد شده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارش وب سایت تایوانی Digitimes، سازندگان تلفن های هوشمند اندرویدی این روزها برای استفاده از چیپست جدید Helio X20 در موبایل هایشان، بسیار هیجان زده هستند.

منابع داخلی مدیاتک به وب سایت یاد شده گفته اند که سازندگانی نظیر سونی، ال جی، اچ تی سی، لنوو، میزو، هوآوی، شیائومی و ZTE همگی مشتاق برای بهره گیری از جدیدترین چیپست کمپانی یاد شده هستند که از فناوری ۲۰ نانومتری استفاده می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

معمولا مدیاتک به عنوان سازنده ای مطرح است که چیپست هایش در دستگاه های ارزان قیمت و نهایتا میان رده قرار می گیرند؛ اکنون ولی با خط تولید سیستم-بر-چیپ Helio، این شرکت می تواند چیپست های خود را وارد بازی بزرگان نیز نماید و به عنوان قلب تپنده ی برخی پرچمداران ایفای نقش کند. مشخصا این رویکرد برای مدیاتک، سود بسیار بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

خط تولید Helio با چیپست X10 کار خود را آغاز کرد؛ در این سیستم-بر-چیپ شاهد استفاده از یک پردازنده ۸ هسته ای با معماری ARM و کورتکس A53 بودیم. اما اخیرا کمپانی مورد بحث از Helio X20 پرده برداشت که ادعا می شود از نمونه ی X10، تا ۴۰ درصد سریع تر کار کرده و در همین حین نیز مصرف انرژی اش هم ۴۰ درصد کمتر است.

در چیپست X20 از مدیاتک، وظایف پردازشی در میان ۱۰ هسته، دسته بندی گشته اند. دو هسته ی A72 با کلاک ۲.۵ گیگاهرتز، چهار هسته ی A53 با کلاک ۲ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته ی A53 دیگر اما با سرعت کلاک ۱.۴ گیگاهرتز. همانگونه که پیشتر نیز برایتان گفته بودیم، پردازنده گرافیکی نیز Mali-T800 خواهد بود که به راحتی می تواند نیروی مورد نیاز برای تامین صفحه نمایش های با رزولوشن QHD را تامین نماید.

این چیپست در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ برای تحویل به سازندگان موبایل های هوشمند آماده است؛ باید دید علاقه سونی، ال جی، اچ تی سی و... برای داشتن یک چیپست ۱۰ هسته ای به کجا ختم خواهد شد و از طرف دیگر پاسخ کوالکام به این سیستم-بر-چیپ چه خواهد بود؛ آن هم زمانی که به طور کلی بالا رفتن هسته های پردازنده، از طرف برخی از منتقدان زیر سوال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ولی در کل تو تمام بنچ مارک ها قدرت پردازشی اینتل چند برابر همه پردازشگرهاست. با یه خورده جستجو به این نتایج می رسید. حتی ۸ هسته ای موبایل ها با یه ۲ هسته ای اتم اینتل برابری نمیکنه

  • مهدی
    مهدی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چهار هسته قدرتمندواسه اندروید کافیه بقیه همش تبلیغاته

  • hadi
    hadi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ای خدا خوب را دست این فروشنده ها را میدونیا
    دو روز دیگه به خاطر این چیپست ها حداقل پنجا گرونتر از قیمت اصلیش میدن

  • مصطفی
    مصطفی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ینی کلا رسم شده موبایلو با اطلاعات ناقص به ماشین چسبوندن
    اخه مرد مومن بوگاتی 16 سیلندره نه 12
    مقایسه درست اینشکلیه
    فرض کن میخوای یه تریلر رو بکشی با ماشین
    دوتا گزینه بهت میدم
    دوتا ب ام و 528 (چهار سیلندر 2 لیتری 245 اسبی )
    یا هشتا پراید (چهار سیلندر 65 اسبی )
    با یه ضرب و تقسیم میفهمی هشتا پراید بهتره البته رو کاغذ
    در عمل دو تا ب ام و بهتره برا کشیدن تریلر

    • samsungmobile
      samsungmobile | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

      تیکه اولشو خوب اومدی اما تو اون مثالی که زدی گشتاور مهمتر از اسب بخار !

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خب فکر نکنم که هر 10 هسته همزمان باشه.برای فعالیت های مختلف از یکی از این سه تا انتخاب میکنه. جدیدا سونی و ال جی و اچ تی سی بیشتر دارن از مدیاتک استفاده میکنند. سونی که از سال 2013 تا حالا فقط یه دونه مدیاتک داشته امسال 3 تا معرفی کرد و یکی دیگ هم با کد رمز“Lavender” لیک شده که اونم مدیاتک هست.(دیجیاتو پوشش بدی بد نیست)
    ..............................
    رو موردS810هم برید بررسی Z4tablet رو تو gsmarenaبخونید .یه چند تا بنچمارک گذاشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی