ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی در حال توسعه پلتفرم خانگی خود به نام Kirin OS است [شایعه]

بر اساس گزارش منابع چینی، کمپانی هوآوی در حال توسعه پلتفرم نرم افزاری خود به نام Kirin OS بوده و تمایل دارد اتکای خود به گوگل و اندروید را تا حد ممکن کاهش دهد. این اخبار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

بر اساس گزارش منابع چینی، کمپانی هوآوی در حال توسعه پلتفرم نرم افزاری خود به نام Kirin OS بوده و تمایل دارد اتکای خود به گوگل و اندروید را تا حد ممکن کاهش دهد. این اخبار در حالی منتشر گشته اند که صرفا چند روز پیش گفته شده بود نکسوس بعدی گوگل را هوآوی خواهد ساخت. محصولی که برخی اعتقاد دارند یک بروز رسانی برای نکسوس ۵ خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روز دوم ژوئن، هوآوی در شهر نیویورک یک کنفرانس خبری برگزار می کند و گفته می شود که در این روز، شرکت یاد شده قصد دارد یک یا دو موبایل را برای بازار آمریکا معرفی کند.

هوآوی مدت هاست که از چیپ های Kirin در موبایل هایش استفاده می کند؛ اکنون منابع چینی می گویند که این شرکت بیش از سه سال است که تحقیق و توسعه پلتفرم خود را با همان نام Kirin آغاز نموده تا کم کم آن را دست کم در محصولات خانگی، جایگزین اندروید نماید.

اما همانگونه که پیشتر نیز برایتان گفته بودیم، تحلیلگران بسیاری بر این باورند که شرکت چینی، نکسوس جدید گوگل را خواهد ساخت. محصولی که احتمالا در ماه پاییز آن را خواهیم دید و از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار بوده و نمایشگری ۵.۷ اینچ به همراه رزولوشن 2K آن را همراهی می کند.

گزارش ها و شایعات اولیه همچنین خبر می دادند که قرار است در نکسوس ساخت هوآوی، از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده شود؛ چیپستی که بارها گزارش شده بود که گرمای بیش از حد تولید می کند. از طرف دیگر شاید هوآوی تا آن زمان بتواند به یکی دیگر از محصولات جدید کوالکام دسترسی پیدا کرده و یا در سناریویی جالب تر، از چیپست های خانگی خود به نام Kirin در نکسوس جدید بهره گیرد.

مدتی پیش نیز گزارشی منتشر گشته بود که خبر از استفاده نکسوس جدید از چیپست Kirin ۹۳۰ می داد. این سیستم-بر-چیپ دارای یک پردازنده ۶۴ بیت و چهار هسته A57 و چهار هسته A53 است. حال اما هوآوی Kirin 940 و Kirin ۹۵۰ را نیز تولید نموده که گفته می شود تا سه ماهه سوم و چهارم سال جاری در موبایل ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بر خلاف Kirin ۹۳۰، دو چیپست جدید از رم های LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و برای انجام وظایف سنگین خود نیز از چهار هسته قدرتمند A72 بهره می گیرند. چیپست ۹۴۰ از پردازنده گرافیکی Mali T-860 و ۹۵۰ از پردازنده گرافیکی Mali T-880 برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ال جی اودین
    کوالکام اسنپ دراگون
    سامسونگ اکسینوس
    اینتل اتم و...
    اپل ای اکس(ایکس)
    هواوی کیرین
    چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • pars
    pars | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بین موبایل های چینی ها, هواوی اینترنشنال کار میکنه و کیفیتش هم بالاست ولی هنوز ساپورت اپدیت ضعیفی داره ولی در بقیه ی حوزه ها واقعا عالی شده مخصوصا رابط کاربری از ورژن 3ش خیلی زیبا شده .هرچند استارتش از ورژن EMUI 2.3 بود که عالی هست . آنتن دهی گوشی هاش هم خیلی قویه و SAR پایینی داره ولی به شخصه هنوز رقیبی که در حد S5 و S6 باشه نداره ولی واقعا به نسبت قیمت ارزنده هستند

  • Siamak
    Siamak | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    فکر نمیکنم توی نکسوس ها غیر اسنپدراگن ( حالا هر مدلیش) استفاده بشه چون برای دولوپرا و رام کاستوم و ... دردسر داره و نکسوس هم که بدون این چیزا معنی نداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی