ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوگو بارا: شیائومی شخصیت و وجه خود را تغییر داده است

بر طبق گفته های هوگو بارا، معاون ارشد بخش بین الملل شرکت شیائومی، کمپانی متبوع او و دیگر برندهای فعال عرصه ی اسمارت فون در کشور چین، رفته رفته در حال فاصله گرفتن از کپی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بر طبق گفته های هوگو بارا، معاون ارشد بخش بین الملل شرکت شیائومی، کمپانی متبوع او و دیگر برندهای فعال عرصه ی اسمارت فون در کشور چین، رفته رفته در حال فاصله گرفتن از کپی کاری محصولات غربی هستند و اندک اندک می توانیم خلاقیت را در تولیدات آنها مشاهده نماییم.

تا پیش از این و برای مدت های طولانی، بسیاری از شرکت های چینی از جمله شیائومی به عنوان کپی کنندگان نام های بزرگ دنیای غرب همچون اپل شناخته می شدند و حتی افراد متعددی بر این باور بودند که کمپانی های مذکور نه تنها در طراحی و جزئیات محصولات، بلکه در کمپین های بازاریابی خود نیز فقط به تقلید کردن بسنده می نمایند.

هر چند کمی بعد و با رشد عجیبی که شیائومی طی سال گذشته پیدا کرد، حواس بسیاری از اصحاب رسانه به این مسئله معطوف گشت و تقلید های آنها از ساکنین کوپرتینو دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بارا در مصاحبه ای که اخیراً داشته به این موضوع اشاره نموده که پرچمدار معرفی شده کمپانی اش در ماه ژانویه، موسوم به Mi Note، نقطه ی عطفی در دستاوردهای برند آنها محسوب می گردد و نشان می دهد چطور شرکت های چینی در عرصه جهانی به درکی درست از تقاضاهای موجود رسیده اند.

وی در ادامه از برخی بررسی های تخصصی صورت گرفته پیرامون موبایل مورد بحث سخن به میان آورده و می گوید بر این باور است حجم عظیمی از نقدهای مثبت منتشر شده در خارج از کشور چین، تائید کننده ی نقطه نظراتش محسوب می گردند.

او می افزاید: "اکثر کسانی که موبایل مذکور را مشاهده کرده اند اظهار داشته اند که این دستاوردی منحصر به فرد از جانب شیائومی است."

بسیاری از کاربران هوگو بارا را از زمانی می شناسند که عهده دار سمت مدیر اجرایی در گوگل بود. در آن زمان او رسماً سخنگوی واحد پلتفرم اندروید محسوب می شد و در مراسمی همچون Googl I/O نیز وی به روی صحنه می آمد و اتفاقات جدید را برای حضار بازگو می کرد.

دو سال بعد بارا تصمیم گرفت گوگل را به مقصد شیائومی ترک کند و همانطوری که در ابتدای مطلب اشاره گشت اکنون مسئولیت بخش بین الملل این شرکت چینی به وی سپرده شده است.

Lei Jun، مدیر عامل کمپانی مورد بحث، تنها با هدف آماده سازی شرکتش به منظور حضور در عرصه ی بین الملل حاضر شد مغذوب اهالی مانتین ویو واقع شده و مدیر اجرایی آنها را به سرزمین اژدهای سرخ انتقال دهد. بارا از آن زمان تا به اکنون عمدتاً صنایع تکنولوژیک چینی ها را مورد ستایش قرار می دهد و اعتقاد دارد به زودی بازار تکنولوژی شاهد ابداعات و نوآوری های بسیاری خواهد بود که از جانب همین کشور سرچشمه گرفته اند.

در راس این ابداعات وضعیت طراحی محصولات نیز کاملاً دگرگون خواهد شد و دیگر به ندرت تولید کنندگان چینی به کپی کردن از همتایان غربی شان محکوم خواهند گشت.

برای شیائومی که چندین سال لقب مقلد اپل را یدک می کشیده بسیار حائز اهمیت است که این دیدگاه را هر چه سریعتر و پیش از ورود به بازار غرب در ذهن کاربران اصلاح نماید.

its-no-accident-lei-jun-has-consciously-modelled-himself-after-late-apple-ceo-steve-jobs-after-reading-about-him-at-college-according-to-bloomberg

هم اکنون محصولاتی را تولید می کنیم که دارای کلاس جهانی هستند و می توانند با هر رقیبی حتی اپل مورد قیاس قرار گرفته و سر بلند باشند.

کمپانی چینی مورد بحث اخیراً اقدام به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین آزمایشی برای اهالی انگلستان نموده و سال آینده نیز قصد دارد فروشگاهی مشابه را برای آمریکایی ها آماده سازی کند. ناگفته نماند که بارا این فروشگاه ها را یکی از موثرترین و مهم ترین قدم ها برای آگاه سازی کاربران غربی می داند.

شیائومی پیش از این نیز اشاره کرده بود که سال ۲۰۱۵ آغاز توسعه ی سریع حضور آنها در بازارهای بین المللی خواهد بود و این توسعه ظاهراً هم اکنون شروه شده و میوه اش نیز رفته رفته در حال به ثمر نشستن است. در همین راستا Mi 4i تنها چند هفته پیش رهسپار هند شد و مدیران برند چینی ذکر نمودند این اولین محصولی به حساب می آید که نه برای کاربران کشور شان بلکه برای کاربران سرزمینی دیگر طراحی کرده اند.

بارا در مورد پتانسیل کمپانی متبوعش برای رقابت در عرصه بین الملل می گوید:‌ "هم اکنون محصولاتی را تولید می کنیم که دارای کلاس جهانی هستند و می توانند با هر رقیبی حتی اپل مورد قیاس قرار گرفته و سر بلند باشند."

البته برتری در قیاس با اپل به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت تولیدات شیائومی باشد و به عقیده ی بسیاری از کارشناسان این شرکت باید بتواند محصولاتش را نسبت به سایر برندهای غربی و آمریکایی متمایز جلوه دهد، به یقین یکی از دلایلی که تا به امروز شیائومی از عرضه ی موبایل های خود در بازارهای جهانی پرهیز نموده باز می گردد به نگرانی از آغاز جنگ پتنتی با بلند آوازگانی همچون سامسونگ و اپل؛ جنگی که فعلا چینی ها نمی توانند چندان شانسی برای پیروزی در آن داشته باشند.

این جدال ها از گذشته کاملاً مابین ساکنین غرب مرسوم بوده و دلیلی وجود ندارد که آنها بخواهند به یک رقیب تازه وارد ترحم نمایند، لذا شاید ضروری باشد که شیائومی اول هویتی منحصر به فرد را برای خود ایجاد و سپس پا به بازار بین الملل بگذارد، هر چند که هوگو بارا می گوید این مهم در حال محقق شدن است.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می کنید شرکت فوق الذکر آمادگی حضور در بازارهای بزرگ جهانی را دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • علی پور
    علی پور | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با سلام
    دنیای تکنولوژی یعنی سرعت عمل و جذب مشتری و تکامل. به نظر من کاملا میتونه این شرکت موفق باشه.
    بیخود نیست شرکت های بزرگ اروپایی و امریکایی از چین به وحشت افتادن.
    آنقدر اروپایی ها ساخت رو به این چینی ها دادن که وقتی به خودشون اومدن دیدن دیگه کار از کار گذشته.
    بحث موبایل نیست . یک چیز کلی است.
    خود ژاپن هم با کپی شروع کرد که الان شده غول دنیا. یک نسل از تمام دنیا جلوتر . وقتی نسل جدید در ژاپن میاد تاز اون قبلیه میشه جدید واسه جان اول

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی