ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

90 درصد از خانوارهای روستایی تحت پوشش اینترنت باند پهن قرار می گیرند

توسعه اینترنت باند پهن در کشور یکی از الزامات حوزه ICT است که سبب پیشرفت جامعه در همه زمینه ها می گردد. خدماتی که بر بستر این فناوری در سراسر کشور می توان ارائه کرد، موانعی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

توسعه اینترنت باند پهن در کشور یکی از الزامات حوزه ICT است که سبب پیشرفت جامعه در همه زمینه ها می گردد. خدماتی که بر بستر این فناوری در سراسر کشور می توان ارائه کرد، موانعی چون تبعیض را از بین برده و عدالت اجتماعی را بین تمامی اعضای جامعه تقسیم می نماید.

از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همگام با برنامه "اتحادیه جهانی ارتباطات دور" موسوم به ITU، توسعه باند پهن (Broad Band) را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا همزمان با 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات، رئیس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات از جزئیات اهداف مشخص شده برای توسعه اینترنت باند پهن خبر داد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: این سازمان برای توسعه ارتباطات پهن باند در کشور، طی یک سال گذشته گام های موثری را بر داشته.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

علی‌ اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه شعار سال گذشته اتحادیه بین‌ المللی ارتباطات دور (ITU) «باند پهن برای توسعه پایدار» بود، عنوان کرد: با توجه به اهداف برنامه پنجم در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال گذشته، رویکردها و راهبردهای کلان باند پهن ملی برای کشور به عنوان زیربنا و خط مشی تدوین شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات موبایل باند پهن با هدف کمک به توسعه سریعتر شبکه ملی اطلاعات ارتقاء یافت تا به دلیل ماهیت نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه از جمله دسترسی به اینترنت پرسرعت با قابلیت کیفیت مطلوب، تحرک پذیری و نفوذ بالا، به گردش اطلاعات در داخل کشور کمک کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به قطعنامه اجلاس نمایندگان مختار ITU در سال ۲۰۱۴ (pp-۱۴) اعلام کرد: در این قطعنامه، بر اساس چشم‌ انداز مشترک جهانی برای توسعه ICT در سال ۲۰۲۰، باید ۵۰ درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی داشته و ۵۰ درصد از افراد در کشورهای در حال توسعه نیز از اینترنت باند پهن استفاده کنند.

عمدیان توضیح داد: همچنین براساس این قطعنامه در بخش فراهم‌ کردن امکان بهره‌ برداری از باند پهن برای عموم، تا سال ۲۰۲۰ هزینه سرویس های این فناوری نباید بیشتر از ۵ درصد متوسط درآمد ماهیانه مردم کشورهای در حال توسعه باشد. همچنین در قالب هدف گذاری جهانی، باید ۹۰ درصد از خانوارهای روستائی تا این سال تحت پوشش سرویس های اینترنت باند پهن قرار گیرند.

او افزود: در راستای تحقق این امر در سال گذشته طرح رومینگ ملی با موفقیت اجرا شد. همچنین اعطای پروانه فعالیت به اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) برای رشد و توسعه خدمات باند پهن، کاهش قیمت تمام شده شبکه ها و استفاده بهتر از زیرساخت های موجود، اجرایی خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    الکی

  • SONY متقلب است.
    SONY متقلب است. | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    "اتحادیه جهانی ارتباطات دور"
    فکر کنم مدیریتش با فامیل دوره

  • dara
    dara | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کی میان انحصار مخابرات رو از فیبر نوری بر میدارن؟

    اصلا مخابرات اجازه نمیده از شرکت خصوصی سرویس بگیریم خودشم عذاب اور محض سرویس میده!

    کی این مشکل حل میشه؟

  • علی
    علی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    واسه داخل شهرش هنوز نازکه ، روستاها رو چجوری میخان پهن کنن خدا میدونه !!

  • بچه دهاتی
    بچه دهاتی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جالبه تو این روستاها فقط ی تعرفه وجود داره که اونم 512 سه گیگ در ماه 13هزار تومنه که سرعتشم از90تا بالاتر نمیره....حداقل روستای ما که اینجوره

    • مهدی لطیفی
      مهدی لطیفی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

      خوشبحالت . من 512 ، 5 گیگ ، 20 هزار میدم . سرعتش 75 تابیشتر نمیشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی