ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با YU آشنا شوید؛ کمپانی که می خواهد شیائومی هند باشد

این روزها تقریباً محال از ممکن است به منابع خبری در حوزه تکنولوژی رجوع نمایید و مطلبی در مورد تولیدکنندگان بزرگ چینی همانند شیائومی و یا Meizu و اینکه موبایل های ساخت آنها تا چه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

این روزها تقریباً محال از ممکن است به منابع خبری در حوزه تکنولوژی رجوع نمایید و مطلبی در مورد تولیدکنندگان بزرگ چینی همانند شیائومی و یا Meizu و اینکه موبایل های ساخت آنها تا چه حد توانمند هستند را مشاهده نکنید.

نکته ی جالب در اینجاست محصولات شرکت های یاد شده در کنار کیفیت ساخت بالا و مشخصه های سخت افزاری مطلوب با قیمتی بسیار رقابتی و پایین تر از رقبای غربی روانه بازار می شوند هر چند که تمرکز آنها بیشتر بر روی بازار خود چین و برخی از دیگر کشورهای در حال توسعه است.

ضمناً در طی چند سال اخیر شاهد تولد برندهای جدید بسیاری بوده ایم که همگی همین هدف، یعنی ساخت اسمارت فون های ارزان ولی با کیفیت را دنبال می نمایند و "YU" نیز یکی از همین کمپانی ها به حساب می آید.

شرکت هندی مورد اشاره تلفن های هوشمندی مبتنی بر سیستم عامل سیانوژن می سازد و ناگفته نماند که حق مالکیت آن به نوعی در اختیار "مایکرومکس" قرار دارد؛ هر چند که این دو کمپانی از نظر فنی کاملاً مستقل از یکدیگر عمل نموده و کسب و کارشان را نیز به یکدیگر ربطی نداده اند.

کمپانی YU از آنجایی که در دسامبر ۲۰۱۴ بنیانگذاری شده هنوز بسیار جوان محسوب می گردد و می توان گفت حتی یک سال هم ندارد ولی با این وجود آنها تا به حال دو تلفن هوشمند با عناوین Yureka و Yuphoria را معرفی و آماده ی عرضه به بازار کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حالا که صحبت از تلفن های هوشمند ساخته شده توسط YU به میان آمد شاید ضرورت داشته باشد قدری به آنها بپردازیم؛ مثلاً Yuphoria با سیانوژن OS نسخه ی ۱۲ راهی بازار گشته، که همین مسئله به نوعی سبب می گردد محصول کنونی برند هندی مورد بحث تا حدی منحصر به فرد گردد.

تا پیش از این وان پلاس مشهورترین کمپانی بود که موبایل های خود را با نرم افزارهای سیانوژن همراه می کرد و سپس به دست کاربران می رساند، اما در زمان حاضر مدتی است که این دو شرکت دیگر میانه خوبی با هم ندارند و راهشان از هم جدا شده. لذا فعلاً Yu به نوعی نقش شریک تجاری جدید سیانوژن را ایفا می نماید در حالیکه وان پلاس هم با توسعه اکسیژن OS نیازهای نرم افزاری خودش را رفع نموده.

در همین راستا و طی زمان حاضر هر دو محصول تازه معرفی شده YU یعنی موبایل های Yureka و Yuphoria به صورت پیش فرض به آخرین نسخه از سیانوژن که بر مبنای اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی توسعه یافته تجهیز گشته اند.

برند هندی یاد شده با عرضه تلفن های هوشمند مذکور بسیاری از کاربران کشور خود را شگفت زده کرد؛ این شگفتی ناشی از این است که موبایل های تولیدی آنها در کنار مشخصه ها و توان سخت افزاری مطلوب و بدنه ای فلزی، قیمتی بسیار اقتصادی و پایین دارند.

YU-Yuphoria-event_23

Yuphoria نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد و از ۲ گیگابایت حافظه ی رم در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره می برد. اسمارت فون مورد اشاره قدرت خودش را از چیپست اسنپدراگون ۴۱۰ می گیرد و دوربینی ۸ مگاپیکسلی در پشت به علاوه دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن تعبیه گشته.

درون این موبایل نیز باتری ۲۲۳۰ میلی آمپر ساعتی گنجانده شده و پشتیبانی از تکنولوژی ارتباطی 4G LTE و بدنه فلزی از سایر مشخصه های آن محسوب می شوند. جالب است بدانید Yuphoria تنها ۱۰۹ دلار قیمت گذاری شده و خرید دیگر موبایل YU یعنی Yureka که در ماه ژانویه معرفی شده بود هزینه ای ۱۴۲ دلاری در پی دارد.

طبق گفته های مدیر عامل کمپانی هندی مورد اشاره در بالا، آنها فعلاً قصد عرضه ی جهانی محصولات شان را ندارند و برنامه ریزی در این زمینه صورت نداده اند، ولی در آینده احتمال دارد این روند تغییر کرده و شاهد عرضه ی تولیدات YU در سایر بازارهای دنیا نیز باشیم.

شرکت مذکور از هم اکنون و با وجود قدمت اندک و ناشناخته بودنش توانسته نقشی پر رنگ را در بین موبایل های اقتصادی محبوب کاربران هندی ایفا نماید و انتظار می رود تلفن هوشمند Yuphoria حتی شرایط را برای آنها بیش از گذشته نیز بهبود بخشد.

تصویری از تلفن هوشمند yuphoria.
تصویری از تلفن هوشمند yuphoria و مجهز به بدنه فلزی.

بر طبق تفاسیر صورت پذیرفته و با ظهور برندهایی همچون YU در هندوستان به نظر می رسد رفته رفته تحقق آرمان های پروژه ای همچون "اندروید وان" برای گوگل بسیار دشوارتر از گذشته می گردد. البته نباید فراموش کرد اندروید وان از زمان آغازش تا به حال چندان موفق نبوده و شیائومی و YU مجالی به آن نداده اند، ضمن اینکه Meizu هم اعلام کرده به زودی پا به سرزمین فیل ها خواهد گذاشت.

در تولید و عرضه ی محصولات، مدیران YU رویکردی مشابهی همانند همتای چینی خود یعنی شیائومی اتخاذ نموده اند با این تفاوت که آنها بر روی بخش نرم افزاری تلفن های هوشمندشان تسلط چندانی ندارند و مسئولیت این قسمت از کار را برون سپاری کرده و به سیانوژن واگذر نموده اند.

اگر چه در نگاه اول احتمال دارد به نظر برسد عدم تسلط بر واحد نرم افزار اتفاق خوشایندی نیست ولی در نگاه کاربران اوضاع فرق می کند، زیرا شیائومی در ارائه ی به روز رسانی برای محصولات خود بسیار کندتر از سیانوژن عمل می نماید.

این روزها تولید کنندگان چینی به لطف استقبال هموطنانشان توانسته اند بازار خانگی خود را از بیگانگان پس بگیرند و حالا به بازارهای دیگری نظر دارند. این کمپانی ها بسیار بلند پروازند و انبوه جمعیت در سرزمین اژدهای سرخ و تقاضای بالای آن سبب شد تا بدل به نام هایی بزرگ گردند و لذا اکنون در این تصورند که بازاری مشابه چین می تواند موفقیت شان را دو چندان کند و صد البته که بازار هند دارای تمامی خصوصیات یاد شده است.

در این میان اما باید دید YU تا چه حد می تواند مشتریان هم میهن خود را جذب کند و عرصه را بر رقبایش تنگ نماید. حرکت های اولیه این شرکت نشان می دهد که آنها گام های ابتدایی را محکم برداشته اند و در مسیر درستی حرکت می کنند هر چند که در نهایت گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی
    علی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    رد می نوت۴جی 730000 تومان
    می۳-۱۶گیگ 910000 تومان
    می۳-۶۴گیگ 1030000 تومان
    می۴-۱۶ گیگ 1100000 تومان
    می نوت ۱۶گیگ 1550000 تومان
    می نوت ۶۴گیگ 1790000 تومان
    می پد(“۷٫۹) ۱۶گیگ 870000 تومان
    می بند 73000 تومان

  • SONY متقلب است.
    SONY متقلب است. | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    هههههههههههههه

  • احسان
    احسان | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کاش مام شیاعومی ایران داشتیم

    • masoud
      masoud | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      برادر من پس glx چیه بابا شوخی نیست راحت از جیب میاد بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی