ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل ژاپنی عنبیه چشم کاربران را برای انجام پرداخت ها اسکن می کند

در حالی که کاربران در برخی از کشور ها، به تازگی قادر گشته اند تا از طریق اثر انگشت خود و به واسطه موبایلشان، پرداخت های الکتریکی انجام دهند، ژاپنی ها یک پله بالاتر رفته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در حالی که کاربران در برخی از کشور ها، به تازگی قادر گشته اند تا از طریق اثر انگشت خود و به واسطه موبایلشان، پرداخت های الکتریکی انجام دهند، ژاپنی ها یک پله بالاتر رفته موبایلی را معرفی کرده اند که به کاربران اجازه می دهد از طریق اسکن چشم هایشان پرداخت داشته باشند.

اپراتور مخابراتی ژاپنی به نام NTT Docomo معمولا در ابتدای تابستان هر سال، محصولات تازه ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، موبایل های شرکت سامسونگ، شارپ، سونی و... در سبد محصولات این اپراتور یافت می شوند اما Arrows NX F-04G داستان دیگری دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپراتور NTT Docomo ادعا می کند که Arrows NX اولین موبایل هوشمند در جهان است که می تواند از طریق اسکن و پایش عنبیه چشم، کاربر خود را شناسایی کند. کاربران صرفا می توانند از طریق نگه داشتن موبایل در برابر چشمان خود، آن را آنلاک کرده و یا پرداخت هایشان را انجام دهند.

عنبیه چشم نیز مانند اثر انگشت در هر شخص متفاوت است و دوربین جلوی موبایل نیز همین مورد را مورد بررسی قرار داده و الگوی عنبیه چشم کاربر را مورد تحلیل قرار داده و سپس به وی اجازه کار کردن با آن را می دهد.

اندروید در نسخه ۴ به بعد خود که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، قابلیت آنلاک کردن موبایل از طریق اسکن صورت را فراهم نمود که البته به هیچ عنوان از لحاظ امنیتی قابل قیاس با اسکن عنبیه چشم نیست.

arrows-nx-iris-scanning-smartphone-japan1

موبایل Arrows NX F-04G از پلتفرم اندروید بهره گرفته و نمایشگری ۵.۲ اینچ با رزولوشن 2K را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. پردازنده این اسمارت فون نیز هشت هسته ای بوده و شامل ۴ هسته با کلاک ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته کوچکتر با کلاک ۱.۵ گیگاهرتز است (نوع پردازنده مشخص نشده). سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی کرده و دارای یک باتری ۳۱۲۰ میلی آمپر و اندروید ۵.۰ نیز هست.

باید ببینیم که در آینده نزدیک استقبال از این موبایل در میان ژاپنی ها به چه صورت خواهد بود و آیا سایر تولیدکنندگان بزرگ نیز تمایلی به استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود نشان خواهند داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • علی
    علی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آینده تو دست همیناس بخصوص چین و کره ... کلن شرکتای بزرگ جهانم دارن میریزن تو چین خیلیا شعبه چینشون مهمتره براشون ...

  • mehran
    mehran | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بعد تو مثلا تو مترو ميخاى گوشيتو باز كنى مثل جغد بايد چشاتو باز كنى گوشيو بيارى بالا تنظيمش كنى و ......
    نمى خام ايدشونو بكوبونم ولى اين ايده خيلى خيلى بايد پيشرفت كنه تا همگير بشه اثر انگشت فعلا بهترينه

  • تایسون
    تایسون | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سخت در اشتباهید اگه فکر کنید الکترونیک و دنیای امروز برا ژاپنیا جذابیت داشته باشه
    دنیا دقیقا پشت سر ژاپن حرکت میکنه. ساخت لوازم الکترونیکیِ امروز براشون مثل جوکه!
    اونا در حال حاضر روی چیزهایی سرمایه گذاری کردند که بقیه سالها بعد بهش میرسن و دنیا نیازمندش میشه. آینده را میبینن
    ژاپنیا سرمایه گذاریشون رو بردند رو علم هوش مصنوعی، رباتهای خارق العاده و فوق پیشرفته، صنعت خودروسازیشون که یکه تازه و دارن طرح هایی را عملی میکنن آینده را رقم میزنه، توی هوا فضا هم که دست دارن.
    این سامورایی ها اعجوبه های صنعت و تکنولوژی بوده و هستن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی