ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا می دانستید که سامسونگ در سال 1999 یک تلفن-ساعت را رونمایی کرد؟

با نگاهی به تاریخچه ساعت های هوشمند درخواهیم یافت که شرکت های مختلف چندین دهه است تلاش دارند کاراریی ساعت های مچی را افزایش دهند و ایده های ارائه شده توسط این شرکت ها عاقبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

با نگاهی به تاریخچه ساعت های هوشمند درخواهیم یافت که شرکت های مختلف چندین دهه است تلاش دارند کاراریی ساعت های مچی را افزایش دهند و ایده های ارائه شده توسط این شرکت ها عاقبت مسیر را برای ساخت اسمارت واچ های مدرن نظیر موتو 360، Watch Urbane الجی و اپل واچ هموار ساخت.

با این همه تاریخچه تقریبا ده ساله این ساعت ها علاوه بر موارد موفق، تلاش هایی ناموفق متعددی را نیز به خود دیده است و بارها شاهد بوده ایم که شرکت ها نتوانسته اند محصول کار خود را به صورت انبوه به بازار عرضه کنند.

یکی از این تلاش ها ساعت هوشمند SPH-WP10 سامسونگ بود که اولین و یکی از معدود ساعت های تلفنی (واچ فون) طراحی شده تا به امروز است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی سامسونگ که تحت تاثیر دستگاه های ارتباطی مچی در فیلم های علمی و تخیلی قرار گرفته بود، ساعت تلفنی SPH-WP10 را در سال 1999 معرفی کرد. در آن زمان این محصول کوچک ترین و سبک ترین «پایانه بیسیم» تولید شده به شمار می رفت و طراحی آن به گونه ای بود که بیشتر فیلم های تخیلی و مربوط به آینده را در ذهن تداعی می کرد.

اما با در نظر داشتن استانداردهای مربوط به ساعت های هوشمند امروزی، این محصول سامسونگ نه دیگر سبک به شمار می رود و نه ظریف. ناگفته نماند که وزن SPH-WP10 در حدود 50 گرم بود و ضخامتش به 2 سانتی متر می رسید و نکته جالب اینکه یک آنتن هم به آن متصل بود.

اما کارکرد این ساعت چه بود؟ این محصول ترکیبی از کارکردهای یک ساعت الکترونیکی و تلفن های همراه را در خود داشت هرچند که در واقع هیچیک از اینها نبود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم ساعت هوشمند سامسونگ نوعی تلفن همراه بود که می شد آن را روی مچ بست و با استفاده از آن تماس های تلفنی به مدت 90 دقیقه را برقرار کرد که در واقع این زمان عمر مفید باتری دستگاه است.

این پوشیدنی دارای یک نمایشگر LCD تک رنگ بک لایت بود و برای کار کردن با منوهای آن نیز تعدادی دکمه فیزیکی روی بدنه اش کار گذاشته شده بود. علاوه بر این، می شد با استفاده از آن به صورت صوتی شماره گیری کرد، اما شماره گیری به صورت دستی یا ارسال پیام های متنی از طریق آن بسیار دشوار بود چراکه دستگاه کیبورد مناسبی نداشت.

سازنده این دستگاه با ارائه آن، امیدهای زیادی به جلب توجه جوانان داشت، با این همه، این ساعت نتوانست عملکرد موفقیت آمیزی را از خود نشان دهد که این مساله نیز احتمالا به خاطر ظاهر عجیب ساعت مورد بحث و مکانیزم های کنترلی ناآشنایش بود. شاید هم ایده ساعت های تلفنی در آن زمان بیش  از اندازه آینده نگرانه بود و هنوز وقت ارائه چنین محصولی نرسیده بود. خوشبختانه این روزها ساعت های هوشمند سامسونگ فروش به مراتب بهتری از رقبای جدی آن در دوران های گذشته دارند.

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (1)

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (2)

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (3)

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (4)

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (5)

The-Samsung-SPH-WP10-watch-phone (6)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • bahador
    bahador | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سامسونگ کپی کار خخخخخخ

  • رضا
    رضا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آیپاد نانو نسل ۶ که سال ۲۰۱۰ اومد رو خیلی افراد یه دستبند بهش میبستند و ساعت میشه. به جز ساعت برای پخش موسیقی، رادیو، دیدن تصاویر، آمار راه رفتن و ... هم داره که از خیلی از ساعتهای هوشمندی که این دو سه سال اومدن امکاناتش بیشتره. از وقتی تولیدش متوقف شد شایعات اپل واچ هم شروع شد.

  • سجاد
    سجاد | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    انتش کشوییه انگار . دراز میشد شلیک هم میکرده فک کنم.

  • ★Saeed ★saye
    ★Saeed ★saye | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دمشون گرم والا سال 1999 گوشی ها اندازه کلنگ بود چیز جالبی ساختن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی