ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با EO 2 آشنا شوید؛ ماشینی که می تواند تغییر شکل بدهد

حتما تصور می کردید که اسمارت کار مرسدس بنز شایسته دریافت هوشمندترین اتومبیل دنیاست اما شاید با دیدن این ماشین نظرتان به کلی تغییر کند. در دنیای پر ازدحام امروزی که به خاطر ازدیاد جمعیت، فضا برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

حتما تصور می کردید که اسمارت کار مرسدس بنز شایسته دریافت هوشمندترین اتومبیل دنیاست اما شاید با دیدن این ماشین نظرتان به کلی تغییر کند.

در دنیای پر ازدحام امروزی که به خاطر ازدیاد جمعیت، فضا برای زندگی کردن مرتبا کوچک و کوک تر می شود، چه انتظاراتی می توان از یک ماشین هوشمند داشت، یا بهتر بگوییم یک ماشین هوشمند باید به مشخصات و قابلیت هایی داشته باشد؟

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا پاسخ این پرسش را دریابید.

EO 2 می تواند یک گزینه ایده آل برای شهرهای شلوغ باشد؛ شهرهایی که در آنها ساعات پیک ترافیک به کابوسی برای شهروندانشان بدل شده و پیدا کردن یک جای پارک خالی به تلاش بی حاصل برای یافتن سوزن در انبار کاه می ماند.

این ماشین حاصل یک پروژه تحقیقاتی است که در واحد هوش مصنوعی مرکز پژوهش های آلمان کلید خورده. EO 2 همچنان در حد یک نمونه اولیه است با این همه، نوآوری هایی را در خود دارد که می توان از آنها برای ساخت ماشین های هوشمند و حتی منعطف آینده بهره گرفت.

اتومبیل مورد بحث تماما به رنگ سفید است و پنجره های بزرگی روی بدنه آن تعبیه شده اند. دربهای آن به صورت پروانه ای باز و بسته می شوند که مجموعا ظاهری بسیار مدرن را به این خودروی تماما برقی بخشیده اند.

چرخ های این خودرو قابلیت چرخش به صورت 90 درجه را دارند و بر بدنه آن عمود شده اند، به همین دلیل ماشین می تواند در یک دایره کامل بچرخد و زمانی که چرخ های آن یک دور کامل را می زنند به راحتی در پیاده روها جای می گیرد.

روشن است که با ورود ماشین هایی با این قابلیت، دیگر دوران پارک دوبل هم به سر خواهد آمد.

البته هر قدر هم که در پارک خودرو تبحر داشته باشید، گاهی اوقات فضای خالی به قدری کوچک است که حتی جای دادن ماشین هایی به این کوچکی نیز در آنها بیش از اندازه دشوار خواهد بود.

این خودرو حدودا 749.78 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می تواند بدنه خود را فشرده کرده و مانند یک خرچنگ با حرکت دادن بخش های جانبی اش، خود را برای عبور از فضاهای کوچک، جمع و جور کند.

EO 2 می تواند اندازه بدنه خود را از 2.5 متر به 1.5 متر برساند و در عین حال هر چهار چرخ خود را روی زمین نگه دارد.

پژوهشگران آلمانی سازنده ماشین مورد بحث قصد دارند در مرحله بعدی، یک خودروی مفهومی دیگر به نام Platoon بسازند که قابلیت اتصال به مدل قبلی اش را داشته باشد تا بتوانند در کنار یکدیگر قطاری از ماشین های متصل به هم را ایجاد نمایند.

اما مزیت این کار این است که رانندگان خودروهای یاد شده (زمانی که به یکدیگر متصل شده اند) می توانند فرمان را رها کنند و هدایت ماشین ها را به سیستم کنترل خودکار آنها واگذار نمایند. ناگفته نماند که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی در مورد زمان و مکان عرضه این ماشین ارائه نشده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یونس
    یونس | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    برای مردن دسته جمعی عالیه

  • abolfazl_eslami
    abolfazl_eslami | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اقایون نواوری یعنی این نه این چیزایی که ما بخاطرش سرو کله میزنیم
    واقعا عالیه ولی هنوز خیلی با تکمیل شدن فاصله داره ولی در اینده نه چندان دور منتظر ماشین های ترنسفرم باشید
    اینده زیباست البته بیرون از این خاک

    • Mr e
      Mr e | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      نخیر نواوری یعنی اینترنت 3gبا قیمت بالا و سرعت حلزونی.

    • Mr e
      Mr e | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اين خاكو ما اينطوري كرديم نه كس ديگه:).

مطالب پیشنهادی