ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکل اینترنت جدیست؛ کابل های نوری به نهایت ظرفیت خود نزدیک می شوند

گویا مشکلات پیش روی جهان مجازی و اینترنت، بسیار جدی هستند و کابل های نوری دیگر نمی توانند سرعت انتقال داده هایشان را از آنچه امروز هست، چندان افزایش دهند. کابل های فیبر نوری که داده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

گویا مشکلات پیش روی جهان مجازی و اینترنت، بسیار جدی هستند و کابل های نوری دیگر نمی توانند سرعت انتقال داده هایشان را از آنچه امروز هست، چندان افزایش دهند.

کابل های فیبر نوری که داده های اینترنت را انتقال داده و ترافیک را هدایت می کنند، قدرت محدودی دارند. چند دهه است که مهندسین همواره این کابل ها را تقویت نموده اند تا بتوانند ترافیک مورد نیز اینترنت را جوابگو باشند اما همواره نمی توان به تقویت این کابل ها ادامه داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گفته محققان Royal Society، اگر در یک نقطه، قدرت را بیش از ظرفیت بالا ببرید، فیبرها از نور اشباع گشته و کیفیت سیگنال ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد و اکنون، بیش از هر زمان دیگری در حال رسیدن به این سناریو هستیم.

یکی از اساتید دانشگاه به نام Andrew Ellis می گوید: «نمی توانید از یک فیبر انتظار ظرفیت بی نهایت داشته باشید.» فیبر های نوری در حال حاضر محدود به انتقال سرعت ۱۰۰ ترابایت در ثانیه هستند که تا ۵ سال آینده، بعید به نظر می رسد مشکلی ایجاد کنند اما پس از آن و به واسطه استفاده کاربران از محتوای با کیفیت تر نظیر 4K و 8K در YouTube و Netflix، مشخصا ترافیک اینترنت به مشکل خواهد خورد.

فیزیکدان ها اکنون نگرانی خود را ابراز کرده و در تلاشند تا پیش از به وجود آمدن مشکل واقعی، آن را حل کنند. یک راه حل این است که قدرت بیشتری را به کابل های نوری انتقال دهند اما همانطور که گفتیم، این امر باعث اختلال در سیگنال ها می شود، فیزیکدان ها می خواهند این کار را انجام داده و سپس از سوی دریافت کننده، سیگنال را تقویت کنند تا از افت کیفیت نیز جلوگیری شود که البته این مسئله همچنان در حد یک تئوریست.

از طرف دیگر مهندسین در حال توسعه فیبرهای نوری تازه ای هستند که از چند هسته برخوردار بوده و می توانند ظرفیت بسیار بیشتری از آنچه فیبر های امروزی حمل می کنند را انتقال دهند که به نظر راه حل بسیار بهتری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • naseriax
    naseriax | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    نویسنده عزیز. پهنای باند انقال اطلاعات در محیط تجاری و کاربردی در حال حاظر محدود به ۴۰۰گیگابیت در ثانیه روی ۱ تار فیبر نوری هست. تجهیزات WDMی که سرعت بیشتری رو فراهم کنند هنوز تجاری نشدن.

    ۱۰۰ ترابایت کاملا تخیلی به نظر میاد.

    با افزایش Optical Power در تار فیبر نوری پدیده ای به اسم Non linear effect ایجاد میشه که باعث کاهش کیفیت سیگنال خواهد شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی