ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازش عکس های عمومی برای ساخت زیباترین تایم لپس ها [تماشا کنید]

روزانه صدها میلیون عکس در فضای آنلاین آپلود می شوند که هر یک سوژه های مختلفی دارند و از خود انسان گرفته تا شهرها، مناظر طبیعی و حتی غذاها را می توان در آنها پیدا کرد. با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

روزانه صدها میلیون عکس در فضای آنلاین آپلود می شوند که هر یک سوژه های مختلفی دارند و از خود انسان گرفته تا شهرها، مناظر طبیعی و حتی غذاها را می توان در آنها پیدا کرد.

با این همه، این تصاویر کاملا جدای از هم و تا حدود زیادی پراکنده هستند و به سختی می توان معنا و مفهوم خاصی را از آنها استنباط نمود.

حالا اما، پژوهشگران گوگل و دانشگاه واشنگتن مجموعه ای قدرتمند از الگوریتم ها را ساخته اند که به صورت خودکار میلیون ها عکس آنلاین را مرتب سازی کرده و از آنها تایم لپس می سازند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته ریکاردو مارتین برالا، دیوید گالاپ و استیون سیتز: «تغییرات بسیار آرامی که در این دنیا رخ می دهند از طریق میلیاردها عکسی که در طول زمان گرفته شده اند به صورت مستند در آمده اند.»

به گفته آنها، این در حالی است که تا پیش از این، ماه ها و شاید سال ها زمان نیاز بود تا چنین تایم لپس هایی ساخته شوند اما حالا، ما با استفاده از الگوریتم های خود می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن هزاران تایم لپس را از محبوب ترین نقاط دنیا بسازیم.

ساخت و ساز در لاس وگاس

time_lapse_skyscraper.0.0

تغییرات محیطی در یخچال طبیعی Briksdalsbreen نروژ

time_lapse_glacier.0

حرکت مارپیچ ساحل ماسه ای تایلند به مرور زمان

time_lapse_thailand_2.0

یکی از دشواری های پیش روی این تیم یکسان سازی نقاط کانونی در تایم لپس ها بود. خوشبختانه به خاطر زیاد بودن تعداد عکس های موجود و علاقه کاربران به گرفتن عکس های متعدد از یک زاویه و یک منظره مشخص، شروع کار بسیار آسان بود.

این تیم در مرحله بعد دیتابیسی متشکل از 86 میلیون عکس با دسترسی عمومی ایجاد کردند که از سایت هایی نظیر فلیکر و پیکاسا دریافت شده بودند و در گام بعدی آنها را مرتب سازی نمودند.

آنها نخست خوشه هایی از موقعیت های مختلف ساختند و سپس عکس های موجود در هر خوشه را به ترتیب زمانی مرتب نمودند. این گروه برای ساخت هر تایم لپس یک عکس را به عنوان مرجع انتخاب نموده و عکس های بعدی را بر اساس آن انتخاب می کردند.

الگوریتم های به کار رفته برای این منظور نیز کارِ برش دادن، هم راستا سازی و اصلاح رنگ تصاویر را انجام می دادند تا اختلاف میان عکس ها به حداقل میزان ممکن برسد.

تیم سازنده این تایم لپس ها اظهار داشته که در پایان، 120 هزار خوشه تصویری تهیه شد که از این تعداد 10728 عدد از آنها حاوی بیش از 300 عکس بودند. در مرحله بعد، از میان این خوشه ها، آنهایی را انتخاب کردند که حاوی بیش از 1000 عکس بودند.

این مهندسان می گویند: «یک تایم لپس معمولی با 1000 داده ورودی به 6 ساعت زمان برای انجام عملیات های پردازشی از طریق سیستم کامپیوتری نیاز دارد و در عین حال می توان الگوریتم ها را به شیوه ای بهینه سازی نمود که کارایی بیشتری داشته باشند و چند ساعت زمان در برابر یک بازه زمانی چند ساله به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Fardin_Mir
    Fardin_Mir | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چرا روی اپارات اپلود میکنید؟ به نظرم بهتره ویدئو‌های قشنگ را لینک مستقیم با کیفیت بالا بزارید.

    • sadeq
      sadeq | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

      آپارات هم قبلیت آپلود و پخش hd رو داره

  • قاسم
    قاسم | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    دوستان ببخشید یه سواله بی ربط. اندروید 5 برای گلکسی نوت 3 نیومده؟؟!!! دوستم اچ تی سی وان ام 7 رو چند روز پیش به اندروید 5 آپ کرد. اونوقت سامسونگ برا نوت 3 هنوز نداده؟!!! نسخه اسنپ دراگون هم هست گوشیم.

    • سعید
      سعید | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

      یه سر به لینک زیر بزن و بررسی کن ببین براش اومده یا نه:
      http://samsung-updates.com/

مطالب پیشنهادی