ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی مک رتینای ارزان تر و مک بوک پروی ۱۵ اینچی مجهز به فورس تاچ از راه رسیدند

همانطوری که طی چند روز گذشته در شایعات شنیده شده بود اپل عاقبت تصمیم گرفته تا قیمت آی مک رتینای 5K خود را کاهش دهد، در همین راستا از امروز نسخه ای جدید از این محصول با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۰

همانطوری که طی چند روز گذشته در شایعات شنیده شده بود اپل عاقبت تصمیم گرفته تا قیمت آی مک رتینای 5K خود را کاهش دهد، در همین راستا از امروز نسخه ای جدید از این محصول با هزینه ی ۱۹۹۹ دلاری در دسترس کاربران است، ضمن اینکه قیمت برجسته ترین مدل آن نیز به ۲۲۹۹ دلار تنزل یافته.

آی مک رتینای ۲۷ اینچی در ابتدای عرضه ۲۴۹۹ دلار به فروش می رسید که با این تفاسیر هم اکنون شامل کاهش قیمتی ۲۰۰ دلاری گشته است.

ناگفته نماند که آی مک ۲۷ اینچی تازه ارائه شده ی ارزان تر با مدل گران تر تفاوت چندانی ندارد و تنها در برخی جزئیات تغییراتی پدید آمده تا کاسته شدن از هزینه ی خریدش میسر گردد. از جمله ی مهم ترین این تغییرات می توان به حذف شدن فیوژن درایو هیبریدی اپل و جایگزین شدن آن با یک درایو استاندارد یک ترابایتی اشاره نمود.

ضمناً مدل مورد بحث جانشین رده بالا ترین آی مک غیر رتینا گشته و شاید این آغازی باشد برای بازنشستگی نسل پیشین این دسته از کامپیوترهای اهالی کوپرتینو.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا اپل اقدام به عرضه مدل های جدیدی از مک بوک پروی ۱۵ اینچی خود نموده که حالا از ترک پد فورس تاچ بهره می برند. کمپانی تولید کننده می گوید در این مدل ها عمر باتری بهبود یافته، سرعت حافظه ی ذخیره سازی بالا رفته و کارایی پردازشگر گرافیکی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر خلاف آی مک ها تغییرات یاد شده سبب گشته اند تا قیمت مک بوک پروها بیشتر شود. اپل مک بوک پروی ۱۵ اینچی به روز شده ی خودش را با دو مجموعه مشخصه ی سخت افزاری متفاوت عرضه می نماید که یکی از آنها ۱۹۹۹ و دیگری ۲۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده و البته قیمت پیشین برای نمونه های قبلی این مدل ها برابر با ۱۸۹۹ و ۲۳۹۹ دلار بوده است.

ساکنین کوپرتینو ترک پد فورس تاچ را همزمان با عرضه مک بوک جدید ۱۲ اینچی خود به مدل پروی ۱۳ اینچی نیز افزوده بودند و حالا مدل های ۱۵ اینچی هم دارای شرایط و امکاناتی مشابه شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • شهریار
    شهریار | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    والا سال ۲۰۱۲ که من مک بوک ایر رو گرفتم دوستم با من بحث می کرد که دیوونه ای این همه پول می دی و خودش یک ایسوس گرفت. الان که سال ۲۰۱۵ هست مک من تا جایی که من متوجه می شوم مث اولش سریع و روان کار می کنه اما اون ایسوس بعد کلی خرابی با یه لپتاپ دیگه تعویض شد. بلی قیمت مک بیشتر از پی سی هست ولی ارزش به قیمت تنها نیست به طول عمر اون سرمایه گذاری هم برمی گرده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی