ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شراکت شیائومی با تولید کننده چینی برای ساخت چیپ های اختصاصی

به گزارش مجله اینترنتی EETimes، شیائومی هم در ادامه روند اپل، هواوی و سامسونگ قصد دارد از چیپست های مخصوص به خود در برخی از محصولاتش استفاده کند. شرکت فوق برای بهره مندی از چنین مزیتی اعلام کرده دست ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

به گزارش مجله اینترنتی EETimes، شیائومی هم در ادامه روند اپل، هواوی و سامسونگ قصد دارد از چیپست های مخصوص به خود در برخی از محصولاتش استفاده کند. شرکت فوق برای بهره مندی از چنین مزیتی اعلام کرده دست به شراکت با دیگر کمپانی هموطنش Leadcore خواهد زد.

لازم به ذکر است که گفته می شود شریک جدید برند مورد بحث تکنولوژی و پتنت های مورد نیاز در راستای این امر را در اختیار دارد.

Marshal Cheng نایب رییس شرکت Leadcore در توضیح شراکت فوق به رسانه ها گفته با توجه به تیراژ بسیار بالای تولید و قصد شیائومی برای ساخت محصولات متفاوت نسبت به بقیه سازندگان، گرفتن چنین تصمیمی برای این شرکت غیر قابل اجتناب به نظر می رسید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته آقای Cheng، وابستگی به کوالکام و مدیاتک برای تولید محصول، به دلیل وجود تقاضای بسیار بالا برای چیپ های ساخت آن ها تنها منجر به بروز تاخیر های ناخوشایند در تولید تلفن همراه خواهد شد و تعیین تاریخ عرضه بر این اساس برای استفاده کنندگان از پردازنده های مذکور امری بس دشوار به شمار می رود.

یکی دیگر از مشکلاتی که غول تازه وارد چینی با آن ها مواجه گشته عدم تناسب سطح فعالیت هایش با میزان پتنت هایی است که در اختیار دارد.

به عنوان نمونه همین سال گذشته و درحالی که شیائومی قصد گسترش بازارهایش به خارج از مرزهای چین را داشت، در بدو عرضه محصولاتش به هند با شکایت اریکسون جلوی این اتفاق گرفته شد، چرا که شرکت چینی پیش از آن پروانه های لازم را در مورد ابداعات مخابراتی همتای سوئدی خود دریافت نکرده بود.

حالا با در نظر گرفتن اینکه شریک سازنده چیپ برای شیائومی تحت مالکیت شرکت Datang Telecom قرار دارد، می توان گفت دیگر خیال این تولید کننده از بابت داشتن پتنت های مورد نیازش راحت خواهد بود، چرا که کمپانی یادشده از سردمداران توسعه ارتباطات مخابراتی نسل سوم در چین بوده و از اسناد حقوقی لازم جهت حمایت از تولیدات خود در دادگاه ها برخوردار است.

همچنین شرکت Datang به عنوان فرزند آکادمی فناوری های مخابراتی سرزمین اژدهای سرخ، بازه وسیعی از تکنولوژی های پیشرفته ازجمله LTE و LTE-A را تحت پوشش خود قرار می دهد و داشتن چنین همکار قدرتمندی برای شیائومی کم فایده نخواهد بود.

هرچند نباید چندان عجله کرد و منطقی است اگر زمان زیادی طول بکشد تا این دو شرکت بتوانند صرفا با اتکا با تکنولوژی های بومی شان محصولاتی طراحی کنند که در میدان رقابت یارای گلاویز شدن با محصولات طراز اول و قدرتمند غول هایی همچون اپل، سامسونگ و کوالکام را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • پی سی وب
    پی سی وب | ۲ آبان ۱۳۹۴

    باسلام خیلی خوب بود

    http://www.p30web.org/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی