ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل بلک بری: تلفن های هوشمند ما مجدداً روزی به سود دهی خواهند رسید

شاید شما دیگر امید چندانی نداشته باشید که بلک بری بتواند مجدداً به میدان نبرد تلفن های هوشمند باز گردد، اما جان چن، مدیرعامل این کمپانی، دیدگاهی کاملاً متفاوت دارد. ناگفته نماند که سهم شرکت کانادایی یاد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شاید شما دیگر امید چندانی نداشته باشید که بلک بری بتواند مجدداً به میدان نبرد تلفن های هوشمند باز گردد، اما جان چن، مدیرعامل این کمپانی، دیدگاهی کاملاً متفاوت دارد.

ناگفته نماند که سهم شرکت کانادایی یاد شده از بازار فروش اسمارت فون ها تقریباً به رقمی بسیار ناچیز رسیده و طبق گزارش های موجود آنها در سه ماهه اول سال جاری میلادی تنها ۱.۶ میلیون دستگاه موبایل عرضه کرده اند که این رقم در قیاس با ۶۱.۲ میلیون آیفون به فروش رفته ی اپل ابداً به چشم نمی آید.

جان چن اخیراً مصاحبه ای با وب سایت بیزنس اینسایدر داشته و طی آن اظهار نموده بالاخره کاری می کند که شرکت متبوعش به سود دهی برسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اهالی برند کانادایی مورد بحث تحت نظارت آقای چن که ۱۸ ماه است بر مسند مدیر عاملی نشسته، اندک اندک تمرکز خود را از کاربران عادی به مشتریان تجاری بزرگ و همینطور نهادهای دولتی منتقل نموده اند و سعی کرده اند خدمات و ابزارهایی ویژه این موارد ارائه کنند.

افراد هنوز می توانند با مراجعه به فروشگاه ها و یا یک اپراتور مخابراتی اسمارت فون های بلک بری را تهیه نمایند، اما مهم ترین مشتریان کنونی این کمپانی شرکت ها و سازمان های گوناگون محسوب می گردند.

حال این پرسش مطرح است اگر اوضاع در مورد فروش موبایل به کاربران نهایی چندان مطلوب نیست، پس چرا کمپانی کانادایی مورد اشاره باز هم اصرار بر تولید این دسته از گجت ها دارد؟

چن می گوید تلفن های هوشمند بلک بری دریچه ورودی مشتریان به کسب و کار و خدمات امنیتی شرکتش هستند. بلک بری هنوز هم قادر است یک راهکار نرم افزاری ایمن را برای آیفون و سایر موبایل های اندرویدی ارائه نماید، اما به عقیده مدیر عاملکمپانی مذکور بیشترین ایمنی ممکن را تنها در اسمارت فون های تولیدی خود این برند می توانید تجربه نمایید و هنوز مشتریان زیادی وجود دارند که نیازمند چنین ضریب بالایی از امنیت هستند.

چن با صراحت می گوید: "من می توانم مقدار ایمنی آیفون را بالاتر ببرم ولی هرگز نمی توانم آن را هم اندازه تلفن های هوشمند شرکت خودم امن نمایم." و در ادامه می افزاید: "به همین علت است که هنوز ارتش ایالات متحده بلک بری را به تولیدات اپل ترجیح می دهد. اگر به آنها بگویم دیگر موبایل نمی سازیم مشتری بسیار بزرگ و حائز اهمیتی را از دست خواهیم داد. لذا توقف تولید موبایل اشتباه محسوب می شود و باید به دنبال راهکاری برای سود دهی این کسب و کار از طریق کاربران عادی بود."

passport_desk

به زبان دیگر مدیر عامل بلک بری قصد دارد بگوید هنوز مشتریان زیادی در قالب نهادهای ارتشی، دولتی و شرکت های بسیار بزرگ وجود دارند که کمپانی او به آنها وعده داده تلفن های هوشمندش را برایشان تولید نماید، اما این بازار ابداً به وسعت بازار کاربران عادی نیست.

بیزنس اینسایدر می نویسد به نظر می آید چن راهکارهایی را در سر دارد که در ذهن او و بر مبنای آنها کسب و کار اسمارت فون های شرکتش می تواند به سود دهی برسد ولی تمایلی ندارد سخنی از این راهکارها به میان بیاورد و نمی گوید چطور می توان با ارائه سرویس های امنیتی و موبایل های دارای طراحی عجیب همچون پاسپورت درآمدزایی نمود.

اگر چه وی باور دارد طراحی در موفقیت محصول نقش بسیار پر رنگی را ایفا می نماید ولی نباید از یاد برد بسیاری از بزرگان کنونی بازار همچون HTC و موتورولا علی رغم ساخت موبایل هایی زیبا و کارآمد در جذب کاربران و سود دهی دچار چالش هستند و نمی توانند با اپل یا سامسونگ رقابت نمایند. تلفن هایی جذاب از لحاظ ظاهری و دارای شاخصه های امنیتی مطلوب بخش بزرگی از پازل ایده آل های آقای چن را تشکیل می دهند اما وی حاضر نیست سایر اجزای این پازل را افشا نمیاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ali
    ali | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یادمه همون اولی که آیفون 6 اومده بود سام درخشانی تو اینستاگرامش گذاشته بود و نوشته بود همچین گوشی شاخی هم نیست.این حرکتا منو بیشتر از آیفون زده میکنه تا جذب!

  • Juan Rodriguez
    Juan Rodriguez | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    شاید کلیشه ای باشه ولی در مورد آیفون برای خیلیها در ایران قیمته که تعیین کننده خرید یا عدم خریدشه. خیلیها میخرنش صرفا چون گرانقیمت و خاصه. و خیلیها نمیخرن چون گرانقیمته و از عهده اش برنمیان.
    برای یه کاربر عادی که حدود ۶۰-۷۰٪ خریدارها هستن چه اندروید، چه آیفون یا ویندوز همه خواسته هاشون رو برآورده میکنه میمونه چند دسته:
    الف گیکهایی که دوست دارن سوراخ سنبه سیستم عامل رو بگردن (اندروید)
    ب افرادی که به سادگی نیاز به گستره وسیعی از اپها دارن (اپل)
    ج طرفداران سرسخت مایکروسافت که به امید پلتفرم یکپارچه و جامعی در آینده هستن (ویندوز)
    نظر شخصی

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بزرگترین اشتباه سامی نخریدن بلکبریه
    .
    امروز خبر جالبی اومد از جیم سووا انالیزور موسسه سی تی سرچ
    که فقط 20%از خریداران ایفون 6 و پلاس قبلا ایفون داشتن!
    یعنی اون دوستانی که میکفتن فروش ایفون به دلیل بزرگ شدن اندازه بوده و سال دیگه چه کنه جواب پیدا کرد سوالشون!
    80درصد از خریدلران ایفون امسال یا اسمارفون اولی(!) بودن یا مهاجرت کردن!
    wooow

    • suroush_k
      suroush_k | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

      این خبر رو دیدم
      منم شاید به زودی اینکارو بکنم
      به نظرتون ارزش داره کوچ از اندروید ۵ به ios

      • arwp
        arwp | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

        100% به نظر من ارزش داره البته بستگی داره توقع شما از گوشی چی باشه آیفون زیاد شخصی سازی نمیشه اما خسته کننده هم نمیشه لامصب!

        • ali
          ali | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

          آخه گوشی که همه جا سر کار، دانشگاه، اتوبوس، مترو، مهمونی، فیلمها، اینستاگرام و ... دست همه میبینید دیگه جذابیتی نداره!این اتفاق برای من با نوکیا n70 افتاد و بعد به همین دلیل پشیمون شدم از خریدم و گفتم کاش مثلا n73 میخریدم!

  • عیسی
    عیسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    امید وارم ....

    یادمه اولین گوشی که دستم گرفتم و دیدم بلک بری بود و ماله یکی از اطرافیانم

مطالب پیشنهادی