ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدفون هوشمندی که امواج مغزی شما را در هنگام خواب رصد می کند

هدفون های مجهز به تکنولوژی Noise Cancellation بهترین ابزار برای استراحت در محیط های شلوغ مثل هواپیما و قطار هستند، اما گوشی های بزرگ و دسته های نامنعطف که عمدتا برای این نوع از ابزارها در نظر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هدفون های مجهز به تکنولوژی Noise Cancellation بهترین ابزار برای استراحت در محیط های شلوغ مثل هواپیما و قطار هستند، اما گوشی های بزرگ و دسته های نامنعطف که عمدتا برای این نوع از ابزارها در نظر گرفته می شوند، در نهایت به عنوان سدی برای راحتی خواب شما عمل می کنند.

به همین دلیل شرکت انگلیسی «Kokoon» وارد عمل شده و با تاکید ویژه بر روی راحتی، هدفون هایی هوشمند طراحی کرده که امواج مغزی تان را هنگام چرت زدن با حسگرهای «الکتروانسفالوگرافی» (یا EEG که برای ثبت فعالیت های الکتریکی مغز بکار می روند) خود بررسی کرده و با تشخیص مناسب ترین زمان ممکن، شما را از خواب بیدار می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت اعلام کرده هدفون بلوتوثی خود را با تاکید بر روی راحتی در هنگام استفاده ساخته و در طراحی آن از بالشت های پیشرفته و کفش های ورزشی الهام گرفته است.

هدفون فوق طوری پیاده سازی شده تا به خوبی بر روی انحنا های طبیعی جمجعه قرار بگیرد و قطعات الکترونیکی آن نیز درون دسته بالایی تعبیه گشته تا گوشی ها سبک و باریک باشند، درون بالشتک های آن هم ژل به کار رفته تا در هنگام استفاده همانند بالشت کوچکی برای گوش ها عمل کنند.

حسگر های EEG مورد استفاده در این گجت توسط خود شرکت مذبور توسعه یافته و طرز کار آن ها بدین صورت است که ولتاژ های جزئی داخل مغز کاربر را در هنگام فرو رفتن به خواب تحت نظر گرفته و دستگاه سپس اطلاعات حاصل را به اپلیکیشن مخصوص ارائه شده بر روی تلفن هوشمند کاربر ارسال می کند.

در ادامه اپلیکیشن فوق با استفاده از الگوریتم های بخصوص اطلاعات دریافتی را تحلیل کرده و هنگامی که تشخیص دهد فرد به خواب رفته صدای موسیقی را کم و صداهای بیرونی را با تکنولوژی Noise Canceling خود حذف می کند.

kokoon-headphones-1

با گذشت زمان، دستگاه بهینه ترین روش را برای به حداکثر رساندن کیفیت استراحت شما فرا می گیرد که البته این تنها جنبه هوشمندی این ابزار نیست، چرا که زنگ بیداری اپلیکیشن مذکور نیز بطور اسمارت عمل می کند و با تحلیل اطلاعات حسگرها بهترین زمان را برای بیدار شدن تان انتخاب می کند تا احساس ناخوشایند از خواب برخاستن اول صبح به کمترین میزان برساند.

اپلیکیشن های بسیار دیگری برای همین منظور ساخته و ارائه شده اند، اما اکثر آن ها برای کارکرد خود تنها از سنسور شتاب سنج موبایل استفاده می کنند که بر روی تخت کاربر قرار می گیرد.

ناگفته نماند هدفون فوق بر اساس اعلام شرکت سازنده با بهره بردن از حسگرهایی که در بالای جمجمه فرد قرار گرفته اند دقتی ۱۰۰ برابر بیشتر از اپلیکیشن های مشابه ارائه می کند.

kokoon-headphones-6

نرم افزار مورد اشاره همچنین با تقسیم مراحل خواب به دسته های مختلف از جمله «عمیق»، «REM»، «سبک» و «بیدار»، کیفیت خواب کاربر را ارزیابی می کند.

ضمناً مجموعه ای از صداهای طراحی شده توسط متخصصین خواب به همراه آن ارائه می گردد که استفاده از این اصوات منجر به افزایش عمق و کیفیت استراحت شما می گردند.

تیم طراح هدفون Kokoon در حال حاضر بر روی سایت کیک استارتر به سرمایه ۱۰۰ هزار دلاری مورد نظر شان دست یافته اند و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود تامین کنندگان سرمایه اولیه که هرکدام با پرداخت ۱۶۹ دلار در ساخت محصول فوق مشارکت داشته اند تا فوریه ۲۰۱۶ هدفون های خود را دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr.M
    Mr.M | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بگو ٢٠٠ دلار كه ميشود ٧٥٠ هزارتومان ! مفته اين هدفون !! برم سريعتر سفارش بدهم ! حيف كه داخل نميار وگرنه سفارش داده بودم ! سايتي نيست اينكار را انجام بدهد ؟!!

  • Mr.M
    Mr.M | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عجب محصول جالبي هست ! تركيب هدفون و پايش امواج مغزي !
    فقط اميدوارم بعدا به دستكاري مستقيم امواج مغزي منجر نشود

  • ali
    ali | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی میتونه به کیفیت خواب کمک کنه امیدوارم برای افرادی که مشکل کم خوابی یا بد خوابی دارن مفید باشه

مطالب پیشنهادی