ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و اپل، حفظ امنیت تلفن های هوشمند را از اوباما خواستار شدند

این روزها، رمزگذاری داده ها روی تلفن های همراه، استخراج این اطلاعات را برای مجریان قانون در سراسر دنیا بسیار دشوار نموده و بعضا آنها را با مشکلاتی برای بررسی جرائم روبرو ساخته است. مشکل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

این روزها، رمزگذاری داده ها روی تلفن های همراه، استخراج این اطلاعات را برای مجریان قانون در سراسر دنیا بسیار دشوار نموده و بعضا آنها را با مشکلاتی برای بررسی جرائم روبرو ساخته است.

مشکل اصلی صنعت فناوری این است که طیف گسترده ای از کاربران تلفن های همراه به هیچ طریقی مرتکب قانون شکنی نشده اند و صرفا می خواهند که اطلاعات شخصی شان ایمن بماند.

در عین حال، مقامات سازمان های مجری قانون نظیر جیمز کامی رئیس اف بی آی، ابراز نگرانی کرده اند که رشد تکنولوژی های رمزگذاری داده مانع فعالیت و بازرسی نهادهای مجری قانون شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

غول های فناوری دنیا نظیر اپل، گوگل و دیگر کارشناسان رمزگذاری داده نیز که از این موضوع اطلاع پیدا کردند با ارسال نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شدند که هرگونه پیشنهاد از سوی دولت که می تواند بر امنیت دستگاه های ارتباطی اثر بگذارد و به نهادهای مجری قانون اجازه مشاهده داده های رمزگذاری شده را بدهد، رد کند.

ائتلافی متشکل از شرکت ها، کارشناسان امنیتی و دیگر طرف های مرتبط نامه ای را به کاخ سفید ارسال کردند و در آن از رئیس جمهور این کشور درخواست کردند که از حقوق حریم خصوصی کاربران دفاع کند و به خواسته های پی در پی سازمان های امنیتی و مجری قانون برای دریافت اطلاعات رمزگذاری شده کاربران در جریان بازرسی های قانونی پاسخ مثبت ندهد.

اما نگرانی سازمان های مجری قانون این است که هم گوگل و هم اپل شیوه های مختلفی را برای رمزگذاری اطلاعات کاربران به کار می گیرند که کارشناسان این نهادها حتی در صورت داشتن مجوز هم نمی توانند آنها را رمزگشایی کنند.

مقامات پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور اظهار داشته اند از رمزگذاری داده های کاربران حمایت می کنند اما خواهان راهی هستند که امکان دسترسی مقامات مجری قانون به این اطلاعات را در جریان بازرسی های قانونی میسر نماید.

از طرفی غول های فناوری معتقدند که فراهم نمودن دسترسی کارشناسان مجری قانون به اطلاعات رمزگذاری شده مستلزم ایجاد درب پشتی در تمامی دستگاه های موبایل است که این روش حتی می تواند توسط هکرها و خرابکاران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رونالد ریوست می گوید: با تضعیف استانداردهای موجود برای فراهم نمودن دسترسی مجریان قانون به اطلاعات کاربران، «آسیبی عظیم» بر پیکره زیرساخت های امنیتی ایالات متحده آمریکا وارد خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ERFAN.SAFAIE
    ERFAN.SAFAIE | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خیلی عالی واقعا دیگه سطح امنیت میره بالا به به به

  • reza
    reza | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    درسته که همه ی ما خیلی به همه ی این شرکنا مدیونیم ولی تقریبا همه میدونن یه سری اطلاعاته ناخواسته روی سرور های این شرکتا دارن ما هم با این مشکل نداریم ولی خدایی مظلوم نمایی نکنن دیگه.یعنی تا حالا گوگل یا اپل یا ماکروسافت یا......هیچ اطلاعاتی رو در اختیار دولت قرار ندادن؟ قبول کنید که منطقی نیس دیگه

  • دونباله رو
    دونباله رو | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خواستار حفظ امنیت؟
    دولت ها خودشون شکننده های قانونن
    شرکت ها وسیله هایی ان که مجبور به اطاعت ن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی