ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرانسل سرویس قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته را عرضه کرد

یکی از مشکلات کاربران اعتباری و دائمی بسته های اینترنت موبایل این است که پس از پایان بسته، دیتای موبایل آنها با نرخ مصرف آزاد محاسبه می شود. این کار به دلیل عدم اطلاع مشترک ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۵

یکی از مشکلات کاربران اعتباری و دائمی بسته های اینترنت موبایل این است که پس از پایان بسته، دیتای موبایل آنها با نرخ مصرف آزاد محاسبه می شود.

این کار به دلیل عدم اطلاع مشترک از میزان باقی مانده بسته یا فراموشی در تمدید بسته جدید، رخ می دهد و مبلغ مصرف آزاد از شارژ مشترکین اعتباری کم شده یا این مبلغ به صورتحساب آنها افزوده می شود.

حالا برای اولین بار در کشور، برای جلوگیری از ضرر کاربران، ایرانسل سرویسی را ارائه داده است که با استفاده از آن اینترنت افراد در صورت عدم تمدید بسته افزایشی، قطع می گردد.

با استفاده از این قابلیت نگرانی کاربران از ضررهای مالی پایان بسته اینترنتی از بین رفته و می توانند در فرصت مناسب بسته افزایشی خود را برای دوره بعد آماده سازند.

البته بنا به اعلام اپراتور دوم، مشترکان برای استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کنند و به صورت پیش فرض برای کاربران فعال نیست.

برای آگاهی از جزئیات، در ادامه همراه دیجیاتو بمانید تا از اطلاعات این سرویس که توسط روابط عمومی ایرانسل منتشر گردیده، با خبر شوید.

برای نخستین بار در ایران و با هدف مدیریت هزینه‌های ارتباطی، ایرانسل با عرضه «طرح کنترل مصرف آزاد دیتا» امکان قطع خودکار اینترنت، پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته‌های اینترنت همراه را برای مشترکان فراهم ساخت.

با فعال سازی این طرح از طریق شماره گیری کد دستوری #3*2*3*555* این امکان برای مشترکین خدمات اینترنت همراه ایرانسل فراهم شده تا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته افزایشی اینترنت همراه شان، به صورت خودکار وارد طرح مصرف آزاد نگردند.

براین اساس، دسترسی مشترک به خدمات دیتا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته اینترنت متوقف شده و مشترک هزینه اضافی بابت استفاده از طرح مصرف آزاد نمی پردازد.

پایان بسته و قطع موقت دسترسی به اینترنت از طریق پیامک به اطلاع مشترک میرسد و در صورت تمایل وی به ادامه مصرف دیتا، به آسانی می‌تواند نسبت به خرید یک بسته افزایشی جدید و یا تمدید بسته فعلی خود اقدام کند و یا با شماره گیری کددستوری #4*3*555* و غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، از خدمات اینترنت همراه نسل های 2، 3 و 4 اپراتور دوم به صورت مصرف آزاد استفاده کند.

پیش از این، استعلام و اعلام پایان اعتبار حجمی و زمانی بسته های اینترنت همراه اپراتور دوم از طریق پیامک، کددستوری و نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» برای مشترکان فراهم شده بود.

براین اساس، رو به اتمام بودن حجم بسته‌ های اینترنت همراه ایرانسل برای کاربران خدمات اینترنت همراه تمامی نسل های عرضه شده، از طریق پیامک طی دو نوبت به مشترک اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه مشترکین سیم کارت‌ های دائمی بر اساس «تعرفه مصرف آزاد» هم طی پیامکی به اطلاع این دسته از مشترکین می‌رسد.

در حال حاضر شبکه 3G ایرانسل در بیش از 300 شهر و دهستان و شبکه 4G/LTE  این اپراتور در بیش از ۶۰ شهر کشور راه‌اندازی شده است.

پیش از این نیز بسته های اینترنتی اپراتور دوم در دیجیاتو منتشر شده بود که با مطالعه آن می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • Hasan.azar
    Hasan.azar | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    آخه دزدی به چی میگن در چند مرحله این بلا به سرم امده که بسته اینترنتی تمام شده وبدونی که من بدونم واطلاع داشته باشم درعرض یک ساعت 9000تومان اعتبار پریده جالبی ایش اینجاست زمانی که بسته تمام میشه واز اعتبار کم میشه اپراتور بهت زمانی اطلاع میده کلا پدر شارژ پولی رو در آورده باشه حسابی که اعتبارت تمام شد اون موقعه اس که پیامکی حاوی پیامی که مشترک گرامی تعرفه اینتر نت شما به صورت آزاد محاسبه می شود.همراه اول وایرانسل نداره .ولی رایتل اینجوری نیست من از هر ۳ اپوراتور هم سیم کارت دارم واز همشون هم بسته اینتر نتی هم خریدم صداقت رایتل نسبت به ایرانسل وهمراه اول بهتره وتنها بدیش اینه نسبت به این دوتا اپراتور فراگیر نشده

  • رها
    رها | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    بدترین خط ایرانسل هستش عمرا رایتل اینجوری نیست خیلی هم سرعت بالایی داره برای اینترنت
    الان 2 گیگ مونده از اینترنت من ولی رفت روی شارژ آزاد و کامل خورد یعنی دزدی از این علنی تر من که ریالی راضی نیستم حالا سگ خور کنید بعد میگن چرا میگین اینترنت کشورای دیگه مجانی ارایه میدن هیچ دزدی نمیکنن ما پول میدیم همونم نمیتونیم استفاده کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی