ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیروی دریایی آمریکا پهپادی کوچک با قابلیت شنود ساخته است

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به تازگی تغییراتی را در پهپادهای سیکادای خود اعمال کرده و آنها را با ابعادی کوچک تر از همیشه بازسازی نموده است. دانشمندان این سازمان دولتی آمریکایی توسعه این گلایدرهای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به تازگی تغییراتی را در پهپادهای سیکادای خود اعمال کرده و آنها را با ابعادی کوچک تر از همیشه بازسازی نموده است.

دانشمندان این سازمان دولتی آمریکایی توسعه این گلایدرهای کوچک را از سال 2006 میلادی آغاز کرده اند و حتی در سال 2011 هم یک پرواز آزمایشی را با استفاده از آنها انجام دادند.

جدیدترین نسخه از این پرنده که هفته گذشته در «روز آزمایشگاه» وزارت دفاع این کشور رونمایی شد، کوچک ترین نمونه آن است که تا به امروز معرفی شده و به قدری ظریف است که در داخل دست جای می گیرد.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا همواره سیکادا را (که نام رسمی اش هواپیمای یک بار مصرف خودکار پنهان است) به خاطر ظرافت و قیمت پایین آن، پروژه ای کاملا متفاوت از انواع Locust خوانده.

سیکادا در زبان انگلیسی به معنی ملخ است و به این خاطر از این نام برای آن استفاده شده که به خاطر طراحی خاصش می تواند به صورت دسته ای در آسمان پرواز کند و تا زمانی که باتری آن به اتمام برسد به پرواز خود ادامه دهد.

درون بسیار کوچک نیروی دریایی آمریکا شباهت زیادی به موشک های کاغذی دارد، با این همه، مملو از حسگرهای مختلف است و خبرگزاری Agence France حتی آن را «تلفن بالدار» خوانده است.

این پهپاد در طول پرواز آزمایشی اش در سال 2011 حسگرهایی داشت که می توانستند آب و هوا، دما، رطوبت و فشار هوا را اندازه بگیرند، با این حال، تیم سازنده اعلام کرده است که می تواند برای شنود مکالمات دشمن و تشخیص اینکه آیا خودروهای جنگی آن در حال نزدیک شدن هستند یا خیر تعدادی میکروفون و حسگر لرزشی را هم در آنها کار بگذارد.

پهپادهای سیکادا هیچگونه موتور یا سیستم حرکتی ندارند و می توانند پس از آنکه از هواپیمای مادر یا بالون ها به بیرون ریخته شدند، تا 46 مایل را طی کنند.

هر کدام از این درون ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که با GPS هماهنگ باشند. هزینه تولید این پرنده های کوچک اندکی زیاد است اما مهندسان این سازمان دولتی آمریکا اظهار داشته اند که تولید هر کدام از آنها در حدود 250 دلار آب می خورد.

عملکرد پنهانی یکی از اصلی ترین خصوصیات این درون هاست که به موجب آن، تک تک سازمان های دولتی این کشور علاقمندی شان را به خرید آنها اعلام نموده اند و در آن میان می توان نام برخی نهادهای جاسوسی را نیز مشاهده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mr.M
    Mr.M | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جالبه ! همه چيز داره به سمت ارزونتر و بيشتر حركت ميكنه
    چند سال بعد اگر سوسك و مورچه ديديد مواظب باشيد كه ممكن است جاسوس باشد ! كسي چه ميداند شايد اين پشه ها هم جاسوس باشند !!
    يتدمه قديمها ميكفتن با نانوتكنولوژي ميشود رباتهايي ساخت كه مانند ذرات گرد و غبار همه جا پخش شوند و يا در درون بدن به تعمير (و ضدش هم صادق هست) بپردازند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی