ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پای مصنوعی شرکت Ossur همانند پای واقعی عمل می کند

در جریان کنفرانسی در کوپنهاگن طی روز گذشته، شرکت Ossur، تولیدکننده محصولات پروتزی از سنسور کاشتی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد با فکر کردن اندام ها را حرکت دهند. این تکنولوژی که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در جریان کنفرانسی در کوپنهاگن طی روز گذشته، شرکت Ossur، تولیدکننده محصولات پروتزی از سنسور کاشتی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد با فکر کردن اندام ها را حرکت دهند. این تکنولوژی که تحت عنوان Implanted MyoElectric Sensor شناخته می شود، به شخصی که پای مصنوعی شرکت را پوشیده اجازه می دهد دقیقا همانگونه که پای عادی را تکان می دهند، به این پا هم دستور دهند.

پاهای مصنوعی به علت سیستم دو قسمتی که دارند، معمولا با تاخیر حرکات ارسال شده از مغز را اجرا می کنند اما با سیستم IMES دیگر اینگونه نیست. وقتی به حرکت پای خود فکر کنید، سیگنالی از مغز خارج شده و به پا می رود و درست همان لحظه پا تکان می خورد. حالا سنسورهای موجود در پای مصنوعی، سیگنال ها را ترجمه کرده و از طریق شبکه Wi-Fi دریافت می کنند و بدون تاخیر، عمل حرکت انجام می شود.

جالب اینجاست که عمل جراحی برای قرار دادن پروتز و اتصال همه چیز تنها 15 دقیقه به طول می انجامد و پس از آن دیگر نیازی به تعویض نخواهید داشت. مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت Ossur می گوید سنسورهای دستگاه سال ها می توانند بدون وقفه کار کنند.

یکی از افرادی که پای مصنوعی روی وی تست شده می گوید این تکنولوژی سورئال است و برای اولین بار پس از تکان دادن پایش شروع به گریه کردن نموده: "شما مچ پای تان را به راحتی تکان می دهید اما من 11 سال است که مچ پا ندارم."

قدم بعدی کمپانی ارائه کلی محصول در بازار است و اگر همه چیز به خوبی پیش رود، طی 3 تا 5 سال آینده، تمام کسانی که پای خود را از دست داده اند می توانند به یک پای مصنوعی اما عمیقا واقعی مجهز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اينا تجليه واقعيه ما ميتوانيم هستند... نه ...!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی