ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنودن نقشه NSA برای انتشار نرم افزار جاسوسی از طریق گوگل پلی را افشا کرد

ادوارد اسنودن، کارمند سابق NSA در افشاگری جدید خود، از نقشه NSA برای انتشار نرم افزارهای مخرب از طریق اپ استورهای گوگل و سامسونگ می گوید. این برنامه که IRRITANT HORN نام داشته، نرم افزارهای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ادوارد اسنودن، کارمند سابق NSA در افشاگری جدید خود، از نقشه NSA برای انتشار نرم افزارهای مخرب از طریق اپ استورهای گوگل و سامسونگ می گوید. این برنامه که IRRITANT HORN نام داشته، نرم افزارهای مخرب را از طریق سرورهای اپلیکیشن موبایل به تلفن های همراه می رسانده.

گفته شده که استورهای گوگل و سامسونگ، هر دو در برابر نفوذهای این چنینی محافظت شده اند اما سال ها به این مسئله مشکوک بوده اند که NSA توانایی دور زدن این سیستم امنیتی را دارد.

تاریخ اسناد مربوط به نوامبر 2011 تا فوریه 2012 است و مشخص نیست که آیا این اتفاق بالاخره رخ داده و NSA وارد استورهای مذکور شده یا نه. در هر صورت، این طرح، نشان از تمایل بالای سازمان امنیت ملی آمریکا برای نقض حریم خصوصی کاربران و جمع آوری اطلاعات آن ها دارد.

افشاگری های پیشین اسنودن نیز به این طرح شباهت هایی دارند. برای مثال فرستادن نرم افزارهای مخرب از طریق سیم کارت به داخل تلفن های همراه. پرسش اینجاست که شرکت های حوزه تکنولوژی تا چه حد با NSA همکاری می کنند و آیا این نقشه ها لزوما به ضرر مردم است یا می تواند منافعی هم در پی داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • حشمت الله محمدی
    حشمت الله محمدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    الان اسنودن تماس گرفت با من همین ده دقیقه پیش آقا عین سگ پشیمون شده گفت عذاب وجدان دارم

  • نیما
    نیما | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    این اسنودنم هر چند وقت یه بار یه تز میده... داداش هرچی داری همون روز اول میگفتی دیگه مگه اطلاعاتت اپدیت میشه؟

  • بیژن
    بیژن | ۱ خرداد ۱۳۹۴

    این اسنودن هم هربار یه پارازیت تولید میکنه ،که یعنی منم هستم،از بیرون خیلی همه چی اارومه گاهی اوقات:)درونی که نگاه کنی کشورها افتادن به جون هم هر کسی به اندازه توان و علمش داره سعی میکنه کمتر آسیب ببینه و بیشترین آسیب رو برسونه،هر کشوری رو نگاه کنید داره از منافعش دفاع میکنه،اینجا راستی همه چی آرومه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی