ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران از اندروید M چه می خواهند؟

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به نام I/O در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد و کاربران، اکنون می خواهند تا یک بار دیگر شاهد پیشرفت های کمپانی ساکن مانتین ویو بوده و آخرین دستاوردهای آنها را در زمینه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به نام I/O در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد و کاربران، اکنون می خواهند تا یک بار دیگر شاهد پیشرفت های کمپانی ساکن مانتین ویو بوده و آخرین دستاوردهای آنها را در زمینه های مختلف شاهد باشند.

بیشترین تمرکز گوگل البته بر روی Android M و برنامه هایش خواهد بود و تلاش دارد در I/O خوش بدرخشد. در ادامه می خواهیم بیشترین انتظارتی که کاربران در خصوص نسخه جدید پلتفرم محبوبشان دارند را با شما در میان بگذاریم؛ با دیجیاتو همراه باشید.

پشتیبانی از حالت چند پنجره ای یا Multiwindow

اگرچه ابتدا سامسونگ این قابلیت را در سری نوت به نمایش گذاشت و سپس نیز آن را به پرچمدارن خود یعنی سری S آورد ولی گویا گوگل هم به این ویژگی علاقه نشان داده و می خواهد آن را در اندروید خالص قرار دهد. از طرف دیگر نیز گفته می شود اپل در نسخه نهم از پلتفرم iOS می خواهد این قابلیت را به آیفون های بزرگ تر و همچنین آیپد پروی خود بیاورد.

بکاپ گیری کامل از دستگاه

مدت هاست که از گوگل تقاضا می شود که این قابلیت را به اندروید اضافه نماید. اکنون نیز کاربران اندروید می توانند از این ویژگی استفاده کنند که البته ابتدا نیازمند روت کردن دستگاه خود خواهند بود. کاربران اندروید تمایل دارند بدون دردسر بتوانند از تمام اجزای موبایل خود بکاپ و نسخه پشتیبان داشته باشند؛ قابلیتی که مدتی می شود در iOS قرار گرفته است.

بروز رسانی های سریع تر

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران همواره این بوده که در صورت داشتن یک موبایل غیر نکسوسی، ماه ها باید در انتظار دریافت بروزرسانی ها بنشینند، آن هم در صورتی که یک پرچمدار داشته باشند. در این میان البته هم سازندگان و هم اپراتورهای مخابراتی مقصر هستند و گوگل همواره بروز رسانی های خود را در اولین فرصت ارائه نموده. اما اکنون کاربران تمایل دارند تا گوگل خود، کنترل و نظارت بیشتری بر روی این پروسه انجام دهد؛ همانگونه که مایکروسافت موبایل های قدیمی تر را نیز به نسخه دهم از ویندوز ارتقا می دهد.

بهبود عمر باتری

شاید بتوان گفت اگر گوگل قادر باشد مصرف انرژی مرورگر خود به نام کروم را کنترل نماید، مشکلات تا حد زیادی حل می شوند. در مجموع برخی از اپ های خود گوگل مصرف باتری زیادی دارند و با بهینه شدن آنها، عمر دستگاه کاربران نیز افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر گوگل می تواند باز هم مدیریت رم را در محصولات اندرویدی بهبود بخشد.

آسان سازی تغییرات ظاهری و استفاده از تم ها

استفاده کنندگان از پلتفرم اندروید، همواره از تغییرپذیری آن لذت برده و خواسته اند تا تم اصلی را برای تنوع تغییر دهند؛ برای انجام دادن این کار، افراد مجبور به نصب لانچرهای شخص ثالث می شوند که آن ها نیز در برخی موارد دچار مشکلاتی بوده و مشخصا همانند تم اصلی گوگل، پایدار نیستند.

نکته عجیب اینکه گوگل خود یک فروشگاه بزرگ نرم افزاری به نام Play دارد اما هیچگاه در آن بخشی را مختص به تم ها قرار نداده؛ این یک ویژگیست که مشخصا کاربران زیادی از آن استقبال به عمل خواهند آورد.

پایداری

اندروید و iOS، هر دو به قدرت بالایی رسیده اند و قابلیت های زیادی را نیز در اختیار کاربران می گذارند و گزارش می شود که تاکید و تمرکز ویژه گوگل و اپل برای عرضه نسخه جدید پلتفرم هایشان، بر روی پایداری و امنیت خواهد بود. اکنون ولی کاربران انتظار دارند تا گوگل، Android M را به شکلی بی نقص در اختیارشان قرار دهد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • amir
    amir | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    من سونی زد3دارم بعدازاپدیت به لالی لاپ5.0.2کلافک میکنی باطریت از3100شده2100درروزدوبارمیره واسه شارژالبته کلش هم زیادبازی میکنم میشه بگین مشکل ازسونی هسته یالالی لاپ!!یاکلش!!!!

  • فرخ
    فرخ | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    Android M = Android Milk Shake

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    من دوست دارم کاری کنه که iOS با خاک سیاه یکسان بشه!

  • A"hmadrez"A
    A"hmadrez"A | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    اميدوارم مثل لالي پاپ يه جهش بزرگي براي گوگل باشه. انتظار دارم كه امسال گوگل بيشتر روي اپديت سريع و بهينه سازي باتري بيشتر تمركز كنه

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    آپدیت های مداوم،این خودش همه ی این موارد فوق رو در بر میگیره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی