ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل اینتل: ویندوز 10 تأثیری بر میزان فروش ما در بازار PC ندارد

بیش از 95 درصد از درآمد عملیاتی اینتل در سال گذشته میلادی از فروش چیپ های کامپیوتری حاصل شده بود و علت اصلی توجه این شرکت به بازار PC نیز در واقع همین مساله است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بیش از 95 درصد از درآمد عملیاتی اینتل در سال گذشته میلادی از فروش چیپ های کامپیوتری حاصل شده بود و علت اصلی توجه این شرکت به بازار PC نیز در واقع همین مساله است.

با این همه، بازار کامپیوتر به طور کلی این اواخر رکود قابل توجهی را  شاهد بود و در سه ماهه نخست سال، فروش این محصولات افتی 5.2 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل تجربه کرد.

بیشترین کاهش متوجه بازار کامپیوترهای دسکتاپی بود که در واقع بخش عمده مشتریان اینتل نیز به همین بازار مربوط می شوند. این شرکت باید حدود یک میلیارد دلار از میزان فروش پیش بینی شده خود برای ماه مارس بکاهد و علت هم تقاضای کمی است که برای بازار PCهای دسکتاپی و آپگریدهای مربوط به ویندوز XP وجود دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

و باید بگوییم که اینتل انتظار ندارد به این زودی، پیشرفت قابل توجهی در فروش خود از بازار PC داشته باشد و حتی عرضه ویندوز 10 در اواخر امسال نیز تاثیری در این مساله نخواهد داشت.

Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت در جریان نشست سالانه اش با سهامداران اینتل اظهار داشت: «ما در حال ورود به دوران گذار دیگری هستیم که با ارائه آپگریدهای ویندوز 10 عملیاتی می شود. البته میزان فروش سه ماهه به سه ماهه ما بهتر شده با این همه، پیش بینی هایمان در دراز مدت حکایت از آن دارد که این  آمار روندی نزولی خواهند داشت.»

اما از حرف های Krzanich اینطور استنباط می شود که اینتل چندان هم نگران تاثیر این مساله روی رشد کلی فروشش نیست. او در مقابل، از رشد فروش شرکت متبوعش در حوزه های دیگر (بخصوص کسب و کار آن در حوزه دیتاسنترها) سخن می گوید و پیش بینی کرده که این رشد، هرگونه ضرر اینتل در بازار پی سی را جبران می کند.

کسب و کار اینتل در پایگاه های داده ای، سال گذشته رشدی 18 درصدی داشت و پیش بینی می شود که ارزش این کسب و کار امسال، به رقم 14 میلیارد دلار برسد. او در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: «ما این بازار را بزرگ ترین موتور رشد خود در مرحله بعدی می دانیم.»

هنوز مشخص نیست که بازار رو به رکود پی سی چطور می تواند بر فروش چیپ های اینتل در این بخش تاثیر بگذارد. این کمپانی گزارش داده که فروشش در بخش های کامپیوتر و موبایل که مجموعا با نام Client Computing Group از آنها یاد کرده، زیان 4 میلیارد دلاری آن که پیشتر برای واحد موبایل پیش بینی کرده بود را جبران کرده است.

درآمد عملیاتی این شرکت در گروه دیتاسنترها برابر با 1.7 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته گزارش گردید که بیشتر از هر بخش دیگری است و مجموعا 65 درصد از کل درآمد آن را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • abas
    abas | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    شركت هايي مثل سامسونگ از ويندوز تو تبلتاشون استفاده نميكنند
    شركتهاي چيني دارن ميتركونن!

  • pooriya
    pooriya | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    ویندوز باید چند تغییر داشته باشه به نظر من :
    1- ارتقاء امنیت
    2- ارتقاء رابط کاربری
    3- کاهش قیمت

    من نزدیک 8 سال کاربر ویندوز بودم و الان نزدیک 7 سال هست که کاربر مک هستم. البته هنوز هم در مواردی از ویندوز استفاده میکنم. مک به صورت قابل توجهی در مسائل ذکر شده از ویندوز بهتر هست. البته خب شاید کسی چیز های دیگه ای رو ترجیح بده. این نظر شخصی من هست.

    • ali
      ali | ۲ خرداد ۱۳۹۴

      از نظر امنیت که در چند بررسی منتشر شده مشخص شد که ویندوز در مقابل مک چه طوری عمل میکنه
      رابط کاربری هم امری سلیقه ای ایست که از نظر من ویندوز 10 خوب عمل کرده
      در مورد کاهش قیمت هم که هر طور حساب کنیم مک رایگان برای کاربر گران تر از ویندوز پولی در می یاد

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    شاید با ورود ویندوز 10 بازار دستگاه های هیبریدی یه تکون اساسی بخوره حالا اگه قیمت تبلت های ویندوزی بصرفه بشه واقعاخرید دستگاهایی که اندروید , ios ساپورت می کنند احمقانه به نظر میر سه ..........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی