ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا برنامه های خود برای عرضه موبایل های 25 دلاری را کنار می گذارد

در یک سال گذشته، کمپانی موزیلا مرتبا از برنامه های خود برای عرضه تلفن های هوشمند 25 دلاری مبتنی بر سیستم عامل فایر فاکس خبر داد که این پروژه نیز برای شروع قرار بود در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در یک سال گذشته، کمپانی موزیلا مرتبا از برنامه های خود برای عرضه تلفن های هوشمند 25 دلاری مبتنی بر سیستم عامل فایر فاکس خبر داد که این پروژه نیز برای شروع قرار بود در کشورهای هند و اندونزی کلید بخورد.

نمونه اولیه از تلفن هوشمند 25 دلاری این کمپانی که سال گذشته نیز رونمایی شد دارای یک نمایشگر 3.5 اینچی با رزلوشن 320 در 480 پیکسل، استاندارد ارتباطی وای فای، چیپست تک هسته ای اسنپدراگون SC8621 یک گیگاهرتزی و دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی بود. این موبایل هنوز هم در هیچ نقطه ای از دنیا عرضه نشده و آنطور که در خبرها آمده، ظاهرا قرار نیست که هیچگاه به مرحله تولید انبوه برسد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالا اما سایت CNET به ایمیلی از جانب کریس بیرد مدیرعامل موزیلا دست پیدا کرده که برای کارکنان این شرکت ارسال شده و بر اساس آن «موزیلا، کشش خوبی را از سوی کاربران به محصول 25 دلاری خود مشاهده نکرده است» و به همین دلیل در نظر ندارد که همه بخش های برنامه خود را دنبال کند.

اما حتی در این صورت هم، سیستم عامل فایرفاکس به عنوان بخشی بسیار مهم از استراتژی موبایل موزیلا باقی می ماند و این شرکت حالا در نظر دارد «موبایل ها و دستگاه هایی را بسازد که مردم به خاطر نوع تجربه کار با آنها، به خریدشان ترغیب شوند نه صرفا به خاطر قیمت». به بیان دیگر این شرکت در نظر دارد که روی بهبود سیستم عامل خود کار کند تا اینکه صرفا به دنبال ساخت ارزان ترین موبایل موجود در بازار باشد.

اما یکی از مسائلی که می تواند سیستم عامل فایرفاکس را برای کاربران جذاب تر نماید دسترسی به اپلیکیشن های بیشتر است و این شرکت در  حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته که سازگاری با اپلیکیشن های اندرویدی را برای سیستم عامل خود ایجاد نماید، هرچند که احتمالا این مساله تنها برای موارد کلیدی در نظر گرفته خواهد شد.

روی هم رفته، موزیلا همچنان متعهد است که «سرمایه گذاری تهاجمی تری را روی سیستم عامل فایرفاکس» انجام دهد، به همین خاطر، علیرغم آنکه این شرکت قصد ارائه یک موبایل 25 دلاری را ندارد، تردیدی نیست که در آینده نه چندان دور شاهد عرضه تلفن های همراه مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    با اینکه بنیاد موزیلا دوست دارم ولی به نظرم بهتره روی اندروید اختصاصی خودش کار کنه و شرایط آزادی نرم افزار تا حد امکان آزاد و شرایط سخت افزار آزاد مهیا کنه
    اندروید با کاربرا زیاد و آپ پتانسیل بالای داره و افرادی که به آزادی کاربری و توسعه بنیاد اهمیت میدن ازش با رضایت کاربری خوب و نه فقط کمک مالی حمایت میکنن مثل مرورگر بی نظیرش فایرفاکس
    مایکروسافت جدید خیلی به گسترش اکوسیستم اهمیت میده

    • Mr. Nick
      Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

      ( این جا موند )مثلا کورتانا که به همه تنظیمات اندروید فایرفاکس مثل وین دسترسی داشته باشه و جستجو پیش فرض و نصب آپ آمازون و..... که میتونه هزینه ها بنیاد دربیاره
      اینم قسمتی از مصاحبه استالمن در باره نرم افزار آزاد با یک سایت ایرانی (خواندن کاملش خالی از لطف نیست دید جدیدی در باره تعامل با سیستم عامل و انتظارات میده )
      استالمن : بسیاری از کامپیوترهای امروزی طوری طراحی شده‌اند که سازنده می‌تواند نرم‌افزار را ارتقا دهد ولی کاربر نمی‌تواند آنرا تغییر دهد. در چنان شرایطی، فایل اجرایی نرم‌افزار آزاد محسوب نمی‌شود حتی اگر کد منبع آن آزاد باشد. ما این کار را تیووسازی (tivoization) یا قفل کردن (lockdown) می‌نامیم و به آن سخت‌افزار هم سخت‌افزار خودکامه یا Tyrant‌ می‌گوییم. بسیاری از تلفن‌های اندروییدی خودکامه‌ هستند، آن‌ها حاوی فایل‌های اجرایی لینوکس هستند که از کد منبع آزاد کامپایل شده‌اند، اما خود فایلهای اجرایی غیرآزادند، چرا که کاربر نمی‌تواند نسخه‌های تغییر یافته آن‌ها را اجرا کند.
      لینک مصاحبه
      http://linuxreview.ir/1390/12/interview-with-richard-stallman-2012/

  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    .

  • steve
    steve | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    بنظر من كار درستي كردش چون سيستم عامل موزيلا رو نبايد رو يه گوشي ساده بده و بايد يذره روي طراحي گوشي هم كار كنه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    گوشیای جی ال ایکس از این خوشگل ترن این چیه مثلا!!!!!!!!!!

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    فکرشو بکن اگر 25 دلار میدادی و یه گوشی بهت میدادن چ باحال میشد، به نظرم تصمیم درستی گرفته چون اگر اولین تجربه کاربران از سیستم عامل موزیلا رو یه گوشی خیلی ساده و بدون هیچ برنامه ای بود قطعا ازش زده میشدن و شاید وقتی میدیدن یه پرچمدار از این سیستم عامل استفاده میکنه نمیرفتن طرفش ، تصمیم عاقلانه ای بوده اول تجریه کاربری رو بهتر کن بعد گوشیتو بده بازار

مطالب پیشنهادی