ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت اسباب بازی های هوشمند توسط گوگل

براساس پتنتی که توسط ریچارد دیوال یکی از دانشمندان گوگل و دانیال امین زاده همکار وی اخیرا به ثبت رسید، این شرکت نوعی «دستگاه شبه انسانی» را طراحی کرده است که شکلی شبیه به «اسباب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

براساس پتنتی که توسط ریچارد دیوال یکی از دانشمندان گوگل و دانیال امین زاده همکار وی اخیرا به ثبت رسید، این شرکت نوعی «دستگاه شبه انسانی» را طراحی کرده است که شکلی شبیه به «اسباب بازی یا عروسک» دارد و می تواند با انسان و همچنین گجت های الکترونیکی تعامل داشته باشد.

پرونده این پتنت در سال 2012 تسلیم سازمان علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا شده است، با این همه، اطلاعات مربوط به آن در همین هفته منتشر گردید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در اطلاعات این پرونده یک خرس (تدی) و خرگوش (بانی) دیده می شود اما گفته شده که می توانند به شکل موجودات عجیب و غریبی نظیر اژدها، موجودات فضایی و حتی خود انسان ها هم باشند.

این وسایل که مجهز به دوربین، میکروفون، اسپیکر و موتورهای کوچکی هستند قادرند با انسان ارتباط چشمی برقرار کرده و پلک بزنند و دستورات او را اجرا کنند: مثلا می توانید از آنها بخواهید که یک کانال تلویزیونی را روشن کنند یا آلبوم خواننده مورد علاقه شما را پخش نمایند.

اسباب بازی های مورد بحث در اصل برای عملیاتی کردن پروژه گوگل در مورد اینترنت اشیاء طراحی شده اند و با هدف گسترش سیستم های خودکار و «لوازم خانگی متصل به اینترنت» از جمله لامپ، دستگاه های تهویه و حتی پرده های هوشمند در منازل ساخته می شوند.

در فایل این پتنت آمده است که «بنابراین شاید مدیریت و کنترل طیف گسترده ای از ابزارهای رسانه ای مربوط به سیستم های سرگرمی و اتوماسیون خانگی برایتان دلپذیر و مطلوب باشد.»

اما توانمندی های ربات های اسباب بازی ظاهرا بیشتر از اینهاست و حتی به حوزه هوش مصنوعی نیز ورود پیدا می کند. در فایل مربوط به  این پتنت آمده است:

این دستگاه ها برای نمایش علاقمندی خود به یک موضوع چشمانشان را باز می کنند، سرشان را بالا می آورند و به سمت کاربر یا شی ای که حواسشان را به خود جلب کرده است خیره می شوند. برای نشان دادن کنجکاوی هم ممکن است که سر خود را به اطراف بچرخانند یا حتی با دست آن را بخارانند. این اسباب بازی ها برای نشان دادن شگفتی خود از یک موضوع هم ممکن است که یک حرکت یکباره را انجام دهد و به شکل عمودی تری بنشینند.

ایده ساخت این وسایل در عین حال که جالب به نظر می رسد می تواند ترسناک باشد، با این حال شاید هیچگاه متوجه این موضوع نشویم چراکه طبق اعلام یکی از سخنگویان گوگل این شرکت هنوز نمی تواند تایید کند که آیا محصولات فوق به مرحله تولید انبوه می رسند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی با مزه و شیرین میشن...
    امیدواریم عملیاتی هم بشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی