ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

10 نکته ساده برای مدیریت کردن رؤسا

اگر همه مدیران مهربان بودند، دنیا گلستان می شد، اما حقیقت این است که آنها با هم فرق دارند و برخی بهتر از دیگری هستند. این افراد غالبا بدون آنکه آموزش خاصی دیده باشند برای این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اگر همه مدیران مهربان بودند، دنیا گلستان می شد، اما حقیقت این است که آنها با هم فرق دارند و برخی بهتر از دیگری هستند. این افراد غالبا بدون آنکه آموزش خاصی دیده باشند برای این پست ها انتخاب می شوند و از تجربه، مهارت و استعداد کافی برای مدیریت کردن دیگران برخوردار نیستند.

اما مدیران لزوما هم انسان های بدی نیستند، بلکه صرفا به درستی انتخاب نشده اند. با این حال چالش اصلی در هنگام کار کردن با این افراد، پیش روی کارمندانی قرار می گیرد که سعی می کنند، توقعات و انتظارات بیش از حد آنها را عملی کنند. در این مطلب شما را با 10 نکته مهم برای مدیریت کردن رئیس تان آشنا می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

1- به شکلی پویا با آنها ارتباط برقرار کنید

اگر همواره منتظر رئیستان هستید که به شما دستور بدهد لازم است که هر چه سریعتر کنترل اوضاع را در دست بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را مدیریت نمایید. از غر زدن جلوگیری کنید و یک جدول زمانی منطقی را برای انجام کارهایتان تنظیم کنید.

2- به وعده های تان عمل کنید

اگر برای رسیدن به اهدافی که وعده اش را داده اید با مشکل روبرو هستید، رئیس شما احتمالا بیشتر تمرکزش را روی نالایق بودنتان می گذارد و به کلی کارهای خود را رها می کند. توقعاتی که از شما وجود دارند را مدیریت نمایید و در مورد منطقی بودن یا نبودن یک هدف با مدیرتان صحبت کنید. در مرحله بعد لازم است همراه با مدیرتان اهداف مشخصی را تعیین نموده و در جهت رسیدن به آنها تلاش نمایید. بیش از توان خود وعده ندهید تا بتوانید همواره به قول هایتان عمل کنید.

3- شفاف باشید

برای آنکه مدیرتان فضای لازم را برای فعالیت های شما فراهم نماید لازم است که اعتماد او را به خود جلب نمایید. زمانی که مشکلی پیش می آید سعی نکنید که آن را پنهان نمایید. بدون هیچگونه عذر و بهانه ای حقیقت را به مدیر خود بگویید و صرفا به گفتن حقایق و یک عذرخواهی مودبانه اکتفا کنید.

4- نکات مهم از دیدگاه مدیرتان را شناسایی کنید

اگر درک خوبی از انتظارات مدیرتان ندارید احتمالا برای برآورده ساختن آنها با مشکل روبرو خواهید بود. بسیاری از شرکت ها برای تشخیص این مساله تست های شخصیتی از کارکنانشان می گیرند. شما هم می توانید یکی از این تست ها را انجام داده و نتایج آن را با مدیرتان در میان بگذارید تا از این طریق دریابید که چگونه بهتر می توانید با هم کار کنید. مسائل مهم برای شرکت را تشخیص داده و اولویت ها را تعیین نمایید و به مدیرتان نشان دهید که به چیزی بیشتر از منفعت و پیشرفت شخصی تان می اندیشید.

5- نکات مهم از دیدگاه خودتان را مشخص نمایید

اگر درک درستی از نقات ضعف و قوت خود نداشته باشید با مشکلات زیادی در محیط کار روبرو می شوید. برای درک توانمندی ها و خصوصیات شخصیتی خود از همان تست های یاد شده استفاده کنید و به مدیرتان بگویید که چگونه بهتر می تواند شما را هدایت کند.

6- جلسات را پیش بینی کنید و برای آنها آماده باشید

هر مدیری از آمادگی نداشتن کارکنانش در جلسات از قبل برنامه ریزی شده عصبانی می شود. اگر می دانید جلسه ای قرار است برگزار شود، از قبل اطلاعات لازم برای شرکت در آن را کسب نمایید. به این فکر کنید که اگر شما مدیر بودید از کارکنانتان انتظار چه اطلاعاتی را داشتید. اطلاعات خود را به شیوه مناسب سازماندهی کنید تا در صورت نیاز آن را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار دیگران بگذارید.

7- به جای گلایه، راهکار بدهید

بسیاری از افراد تصمیم گیری های دشوار و حل مشکلات را به مدیر خود محول می کنند. اما اگر مدیر مجبور باشد که برای رفع یک مشکل به دنبال راهکارهای مبتکرانه باشد، این مساله صرفا باعث ایجاد نوعی حس تنهایی در او می شود. لذا بهتر است که از خلاقیت خود بهره بگیرید و با همفکری همکارانتان، در کنار مساله، راهکارهای لازم را نیز به مدیر خود ارائه دهید. هر چالش می تواند فرصت مناسبی برای شما باشد تا به دیگران نشان دهید که خلاقیت و استعداد لازم را برای بالا رفتن از نردبان ترقی دارید.

8 سطح معلوماتتان را بالا ببرید

بسیاری از افراد زمانی که ایده های خلاقانه خود را با مدیرشان در میان می گذارند و به نتیجه ای نمی رسند دچار احساس یاس می شوند. مطمئنا این احتمال وجود دارد که مدیرتان به حرف های شما گوش نداده باشد اما شاید این شما هستید که تحقیقات لازم را در مورد ایده خود انجام نداده اید. برای پشتیبانی از عقاید خود و معرفی اهداف استراتژیکتان لازم است که اطلاعات داشته باشید.

9- باعث بهتر شدن وجهه مدیرتان شوید

در هر سازمان و شرکتی افرادی هستند که همواره عملکرد مدیرشان را مورد انتقاد قرار می دهند. حتی کارآفرینان نیز باید به سرمایه گذاران و اعضای خانواده شان جواب پس بدهند. لذا بهتر است که با کسب اجازه های لازم، کاری کنید که مدیرتان در نظر این افراد مفید و کارآمد جلوه کند.

10- شوخ طبعی را فراموش نکنید

نمی توان شوخ طبعی را به همه جنبه های کاری وارد کرد و این مساله به خصوص زمانی که پست های شغلی بالاتری را در اختیار داشته باشید از حساسیت بیشتری برخوردار است. اما مردم در محیط های کاری خود زندگی می کنند و دوست دارند از کارشان لذت ببرند و همین خواسته را در قبال همکارانشان دارند. همواره تعدادی لطیفه و موضوع خنده دار را در نظر داشته باشید تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • arwp
    arwp | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    به نظر من بهترین نویسنده دیجیاتو خانم موسوی هستن. همیشه مطالب مفید و به درد بخور از ایشون میبینیم. این مطلب برای من خیلی مفید بود شخصا. با سپاس

  • کامبیز
    کامبیز | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    سپاسگذارم

  • Alireza
    Alireza | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا پاچه خواری کردن واسه رئیس و رئیس ها رو اصلا دوست ندارم! یه جوریه کلا!

  • Mr.M
    Mr.M | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    جونمي سرعت !
    منتظر لود شدن عكس باشيد!
    چشم خورد ! شده 3G

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی